Pixabay
22 יולי 2018 | יובל פרידמן
איך שומרים על אופטימיות בעבודה?

אופטימיות היא מצרך חשוב. איך משיגים אותו? כנראה שלא במכולת.

דווקא בזמנים קשים - הכי חשוב לחשוב חיובי!

ואיזה זמן יותר קשה מיום ראשון בבוקר?

ועכשיו ברצינות - האופטימיות בעבודה היא נדבך חשוב משאין כמותו. היא משפיעה עליכם, על העובדים שלכם, על הלקוחות שלכם ולמעשה על הסביבה שלכם, ולפעמים על שגרת היום כולו. יום שמתחיל עם חיוך, הוא בטוח יום שלא הולך להתבזבז. יום שמתחיל עם חיוך למחר, ייתן לכם הרבה יותר הספק וגם מוטיבציה - כי יש למה לשאוף.

אז איך שומרים על אופטימיות בעבודה?

השינוי מתחיל בתוכנו - אם לא ניישם את זה, זה לא יוכל לקרות. גם המסרים הכי טובים ומשמחים לא יעברו בצורה טובה אם אתם לא קולטים את זה בעצמכם. האופטימיות שתעוררו אצלכם תהווה פילטר חיובי שייתן לכם לראות הכל באור זוהר יותר. תסתכלו במראה, תחייכו ותבינו שהכל יהיה מצוין. החיוך שלכם יתחזק יותר, בלי שאפילו ניסיתם.

פינג פונג - עקרון הפינג פונג אומר דבר פשוט: מה שאתה משדר לאדם שמולך, משפיע עליו, הוא פועל בהתאם ומשדר לך את אותו דבר. איך זה מתבטא ואיך מתעלים את זה לטובתינו? חייכו לאדם ושדרו לו שהכל טוב, אולי זה ייקח רגע או שניים, אבל אם אתם באמת במוד חיובי ולא נותנים למוד שלו (במידה והוא שלילי) לשלוט בשיחה, הרי שגם הוא יתחיל פתאום לחייך, גם אם הוא לא יבין למה. כשהוא מחייך, אתם מחייכים גם, וחוזר חלילה. יצרתם כרגע פינג פונג חיובי שיעשה לכם את היום. כיף, לא?

פרופורציות - אופטימיות היא משהו שבא מהטווח הארוך. למה? כי הטווח הקצר נותן לכם תמונה מאוד מוגבלת, כאשר מה שקורה בה נבחן רק בהשפעה המיידית שלו. אם תבדקו זריקה בקופת החולים בטווח הקצר, הרי שהאפקט המתקבל הוא כאב חד. אם תבחנו בטווח הארוך, תבינו שכנראה מנעתם מעצמכם ליפול למשכב עם שפעת חריפה בחורף הקרוב, ובכך חסכתם זמן, ייסורים וגם עזרתם לבני הבית שלכם שלא להידבק. מה לדעתכם עדיף? הבנה כזו והסתכלות לטווח תגרום לכם להבין שלא הכל סופי, וגם מה שכן - בסוף מוביל לדבר טוב.

הכנה מראש - אם כל פעם תכינו את עצמכם לכל תרחיש אפשרי, הרי שאם תתקלו באחד, בין אם חיובי ובין אם לא, תהיו מוכנים אליו. כאשר אתם מוכנים מראש, ההפתעה לא תיקח מכם את כושר החשיבה, ותוכלו לבחון הכל בעיניים טובות יותר. זוכרים את הפילטר ממקודם? הוא תקף במיוחד גם כאן.

מפקפקים? תנסו רק אחת מהעצות הללו. כאשר תראו איך היא עושה פלאים, אתם תיישמו את שלושת האחרות, ותובילו גם אחרים לעשות ככה. הפינג פונג שלכם הולך להפוך מהר מאוד לטורניר שבו כולם ינצחו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.