Muzicwise
24 יולי 2018 | מערכת StartIsrael
סטארטאפ בשבוע: הכירו את MuzicWise

השבוע אנחנו מארחים את Muzicwise, מיזם המחבר בין יוצרי מוזיקה למגוון חברות המחפשות את הכיוון המוזיקלי הבא.



מי אנחנו (ספרו על המיזם ועל הצוות):

Muzicwise היא מערכת להפצת מוזיקה לשידור המסחרי, המאפשרת לכולם, פשוטו כמשמעו להרוויח.


Muzicwise מחברת בין כשרון לצורך, כך שמצד אחד אנחנו מציעים ללקוחות שלנו תוכן מעולה, מאופיין ומאושר לשימוש מסחרי ומהצד השני אנחנו עוזרים ליוצרים ובעלי זכויות במוזיקה למקסם את הפונטיצאל הכלכלי מהמוזיקה שלהם.


תעשיית המוזיקה היא תעשיה ענקית שרק הולכת וגדלה.

הצורך ליצור מוזיקה הוא צורך אנושי קיומי. מאז ומתמיד אנשים יצרו מוזיקה, אם מתוך דחף אמנותי וביטוי רגשי ואם כבעלי מקצוע הכותבים לפרויקטים בהם הם מעורבים.

אלפי יצירות חדשות נכתבות ומוקלטות מדי יום בארץ ובעולם. חלקן ע"י יוצרים ויוצרות מוכרים שכולנו מכירים וחלקם פחות מוכרים ומיוחצנים.


אחוז היצירות המכסות את עלות ההפקה שלהן קטן ביותר. ביניהן, גם של יוצרים מוכרים מאוד.


במקביל,

התפתחות מהירה של טכנולוגיות אינטרנטיות לצד הופעת מדיות ופלטפורמות שידור חדשות כמו Netflix, Cellcom TV ,Amazon וערוצי פייסבוק לצד פלטפורמות כמו YouTube, Vimeo ואחרות מביאות לעלייה מטאורית בשימוש בסרטונים ולעליה מתמדת בצורך במוזיקה איכותית, מאושרת לשידור מסחרי.


התפתחות ה'כפר גלובלי' והמסחר הדיגיטלי הופכים נגישות, זמינות ונוחות בשימוש לתנאי עבור הצרכן המסחרי (גופי שידור, ערוצי טלויזיה, מפיקים עצמאים, עורכי וידאו, פרסומות, בתי פוסט, יועצי/ות מוזיקה, יצרני תוכן, מצגות, סרטוני הדרכה ועוד).



Muzicwise מאפשרת להמון יוצרות ויוצרים בארץ ובעולם, במגוון עצום של כלים, טכניקות וסגנונות להרוויח הרבה יותר מהמוזיקה שלהם.
באמצעות טכנולוגיות ומודל מקורי ויחודי הנותן מענה לכל תרחיש, הן מצד היוצרים (בין אם זה היוצרים עצמם ובין אם זה חברת מו"לות המחזיקה בזכויות של קטלוג יצירות) והן מצד המשתמשים – אנחנו יוצרים פסיפס בינלאומי של מוסיקה אוטנטית עם פוטנציאל גדילה אינסופי ,זמינה ומונגשת ללקוח המסחרי.

מה אנחנו מחדשים

Muzicwise מציעה מערכת ומודל Win/ Win/ Win יחודיים הכוללים מניע כלכלי בר קיימא ומינימום חסמים לכל המעורבים.


המערכת שלנו מבוססת על טכנולוגיה מותאמת הן לצרכן המסחרי והן ליוצרים ובעלי הזכויות במוזיקה, ומאפשרת לכל יוצר או יוצרת בעולם לאפשר שימוש ביצירות שלהם, תוך שליטה מקסימלית בשימושים שמותר או אסור לעשות ביצירות ואף למקסם את הפוטנציאל הכלכלי מהיצירות ומחומרי הגלם שלהן, תוך פתיחת שווקים ושימושים חדשים לאותן היצירות.

כל אלה, ללא כל עלות, סיכון או מאמץ מצידם של היוצרים ובעלי הזכויות.

בנוסף, אנחנו מציעים מגוון פתרונות תומכים ומשלימים להסכמים הקיימים של אגודות היוצרים המשמשים בין השאר כרגולציה וכגוף מפקח בענף, ואשר מהווים גורם מהותי, חשוב ומאזן המספק רישיונות שמיכה לשימושים מסוימים בשוק השידור המסחרי.


כל אלה מאפשרים לנו לחדש המון דברים:

  • היוצר במרכז – שקיפות מלאה, מינימום חסמים, ללא כל מאמץ או סיכון וללא כל עלות ליוצרים ובעלי הזכויות ביצירה.
  • גמישות מקסימלית ללקוח – בשוק מורכב ומתפתח הכולל המון מדיות, גופים ופלטפורמות שידור חדשות, השימוש בתכנים שלנו פשוט, מהיר ונוח ומעניק ללקוחותינו גמישות מלאה בהפצת הפרויקט שעליו הם עובדים.
  • אנחנו מאפשרים לכולם להרוויח – כמו שציינו קודם, המודל היחודי מאפשר לכולם פשוטו כמשמעו להרוויח.
  • תוכן מקומי איכותי, שונה ומאופיין.  מיוזיקוייז היא לא ספריית מוזיקה! בניגוד לקטלוגים אחרים בענף, המוזיקה שאצלנו כולה כחול לבן והיא לא נכתבה במיוחד בשבילנו אלא מתוך בערה אמנותית וצורך אמיתי של יוצרים, דבר שמבטיח תוכן מגוון ומאופיין (איפה עוד תוכלו למצוא מגוון של מוזיקה מקורית ועשירה של יוצרים מוכרים לצד יוצרי פסקול מובילים, לצד יוצרים צעירים ובועטים (כמו יוסף ברדנשוילי, אורי אופיר, רן בגנו ועוד), כשהכל מותאם וזמין לכל סוג של שימוש ושידור מסחרי, בארץ ובעולם).

אגב, לכן כל שימוש ביצירות מקטלוג Muzicwise הינו תמיכה ישירה הלכה למעשה ביוצרים וביצירה מקומית איכותית!

  • טכנולוגיה - אנחנו בשלבי פיתוח מתקדמים של כמה טכנולוגיות פורצות דרך לתיוג אוטומטי של מוזיקה, בין השאר בשילוב טכנולוגיות של Voice Recognition, העשויות לשנות כליל את עולם התוכן המוזיקלי.

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

מצד הלקוח המשתמש – האתגר הגדול הוא לטרגט בנפרד ולייצר פניה מדוייקת לכל שרשרת מקבלי ההחלטות בפרויקט, החל מהמפיק הראשי והבמאי דרך עורכי התוכן ומפיקי הפוסט ועד עורכי הוידאו העובדים בפועל על המערכת.


מצד היוצרים ובעלי הזכויות ביצירה – שמירה על רלוונטיות מבנה השוק המסורתי והרגולציה שלו,

בשוק ענק ובעל פוטנציאל צמיחה אינסופי אך גם מורכב מאוד, בעיקר בשל הפער הקיים בין האופן המסורתי שבו השוק והרגולציה רגילים להתקיים, לבין התפתחות אלטרנטיבות וטכנולוגיות רבות המשפיעות על הענף.


אנחנו מאמינים שנצליח כי...

אנחנו מכירים היכרות אינטימית וארוכה את השוק שבו אנחנו פועלים.

לאחר שנים בהן תעשיית המוזיקה ותעשיית השידור המסחרי, אשר על אף היותן משלימות וניזונות האחת מהשניה, סובלות מחסמים מרכזיים ומפערים וצווארי בקבוק רבים - Muzicwise עונה על צורך אמיתי הקיים בכל העולם בין יוצרים ומשתמשים, ואשר הולך וגובר עם התפתחות הטכנולוגיה וטומן בחובו פוטנציאל כלכלי וחברתי ענק וגלובלי.


פוטנציאל הגדילה שלנו הוא אינסופי – אנשים תמיד ימשיכו מצד אחד ליצור מוזיקה ולחפש לה אפיקי הפצה חדשים, ומן הצד השני, ימשיכו לצרוך תוכן מוזיקלי איכותי, נגיש ומאושר לשידור.

מעל לכל אלה – אנחנו מאוד מאמינים בערך ובחשיבות של העבודה שלנו!


אבל אי אפשר להצליח בלי…

צוות מנצח! בסופו של יום, טכנולוגיות מפותחות ע"י ועבור אנשים. הגורם האנושי הוא הפנים והמוציא לפועל של ההצלחה שלנו. אנחנו מאמינים שאנשים חשובים יותר מתוצאות ולכן, חשוב לנו להשקיע באנשים שעובדים איתנו, בגורמים שאיתם אנחנו משתפים פעולה ובלקוחות שלנו.
אנחנו עושים זאת באמצעות כנות, שקיפות, פתיחות מחשבתית והקפדה על אווירה טובה.

רצינו לומר תודה ל...

ליוצרים שנתנו בנו אמון עוד לפני שאנחנו בעצמנו ידענו מה בדיוק אנחנו עושים, לעובדים, משקיעים, ספקים, לקוחות, עורכי וידאו, מפיקים ובמאים שעבדו ועובדים איתנו, ולכל אחד ואחת מהחברים שלנו, השותפים והאנשים המדהימים שפגשנו ומקדישים ועוזרים ומייעצים לנו לאורך הדרך המטורפת הזו. בזכותכם המערכת שלנו עלתה לאוויר בזמן קצר יחסית ובין ההפקות שכבר משתמשות בה ניתן למצוא תכניות כמו האח הגדול, אנשים, משחקי השף, חברת החדשות של ערוץ 10, גב האומה ועוד.


 בעוד שנה מהיום אנחנו

בעוד שנה אנחנו אחרי סבב גיוס השקעה שמאפשר לנו להשלים ישום והטמעת טכנולוגיות שפיתחנו לתיוג אוטומטי. אנחנו מבססים קהילת יוצרים מקומית נוספת במרכז אירופה וחותמים על הסכם עבודה שנתי עם שני ערוצי שידור מרכזיים באירופה.


כדאי לעקוב אחרינו כי...


המודל והטכנולוגיות שלנו יוצאים לאור וממשיכים לחדש ולרענן את השוק האינסופי שבו אנחנו פועלים

וכי מצטרפים אלינו כל הזמן עוד ועוד יוצרים ורפרטואר היצירות שלנו כל הזמן גדל ומתפתח ובמקביל התוכן שלנו נמצא בעוד ועוד פרויקטים והפקות מסוגים שונים, ובעיקר כי Muzicwise כבר מחוללת בענף השידור המסחרי בכלל ובתעשיית ה Post Production בפרט מהפכה, שרק הולכת וגדלה.


ככה שומרים אתנו על קשר…

האתר שלנו: www.muzicwise.com

כתובת המייל שלנו: [email protected]

או במשרדי החברה ברמת השרון, בטלפון: 972-3-5251151

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.