20 ינואר 2019 | קרן יקיר הראל
10 טיפים פרקטיים לבניית תוכנית 'מיתוג המעסיק' שלכם בפייסבוק

10 טיפים פשוטים שילמדו אתכם כיצד להשתמש בפייסבוק כפלטפורמה לגיבוש מיתוג מעסיק  

ממחקר שערכה חברת ComScore עולה כי הקהל הישראלי מבלה 11 שעות ביום במדיה החברתית, כמעט פי 2 מהממוצע העולמילכן, פייסבוק למשל, שנמצאת בשימוש גבוה בישראל, גם במגזר העסקי, היא פלטפורמה אידאלית לבניית מיתוג מעסיק.  

10 טיפים לשימוש בפייסבוק כפלטפורמה לגיבוש מיתוג מעסיק:   

 

1. הכירו לעומק את קהל היעד

 

הנחת עבודה זו עומדת בבסיסה של אסטרטגיה שיווקית באשר היא, קל וחומר במקרה של מיתוג מעסיק. דאגו להתאים את התוכן באופן פרסונלי וממוקד, בהתאמה למועמד או לעובד הבודד, שכן, עובדים שונים מחפשים מסרים שונים, אפילו אם מדובר במועמדים לאותה משרה.  

 

2. אתרו את כל הקבוצות והדפים הרלוונטיים

 
הדיוק בטרגוט עולה כיתה אם אתם יודעים איפה לפרסם את המסרים שפיתחתם בסעיף 1. המקום הנכון הוא המקום בו  המועמדים המתאימים ביותר נמצאים. קבוצות מומחים, פורומים, פופולריים או נישתייםהכל בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם, עם כל קמפיין מחדש.  

 

 

3. ערכו סקר שוק יסודי, בהתאמה לכל יעד ולקראת כל קמפיין

 

על מנת להשיג את המידע המתאים, וכדי ליישם בהצלחה את שני הסעיפים הראשונים,  ערכו סקרי שוק יסודיים. אחרי הכל, זה לא מאד מסובך, שכן פייסבוק מנגישה לכם מידע על כל קבוצה שעולה בדעתכם, על כל מועמד פוטנציאלי, רק זכרו לא להסתפק במימצאי המחקר הקודם עבור קמפיין חדש. דונו במימצאים שהתקבלו בקבוצה, וזהו יחד מגמות, הבינו לעומק מהם הרצונות והשאיפות של קהלי היעד שלכם.  

 

4. אגרו את כל המידע שאתם מלקטים, באופן רציף,  בבסיס נתונים מתאים  

 

נתחו, חקרו והמשיכו להשתמש בו, כי מידע בעידן שלנו הוא נכס ולעולם אין לדעת מתי המידע שאתם אוספים היום ישמש אתכם מחר.  

 

 

5. שתפו סיפורים אותנטיים מחיי העבודה 

 

כולם יודעים שהכוח של פייסבוק טמון בסיפור האישי של כל אדם ואדם - את זה צריך למנף עכשיו להשגת העובדים המתאימים ביותר עבורכם. תקשרו סיפורים אישיים של עובדים בפוסט, בלוג, סקר או סרטון. אל תערכו יותר מדי, השאירו את התכנים גולמיים, אותנטיים - לזה המועמדים עשויים להתחבר טוב יותר ועל הדרך להתחיל לפתח מחויבות לחברה.  

 

 

6. הקפידו על רמה גבוהה של גיוון (Diversity) 

 

הציגו פסיפס מגוון של עובדים בחברה. לשם כך, השתמשו בפייסבוק כבמה לעובדים מכל שכבות החברה, ללא הבדל של צבע, מין,  דת, מחלקה או תפקיד. כך, תשיגו הזדהות עם החברה, מצד קהל רחב יותר.   

 

7. התאימו את התכנים לשימוש במובייל  

 

השימוש במובייל גדל פי 9 משנת 2016 וכיום כמעט 80% מהתכנים מיוצרים עבור מובייל. גם לכם אסור להתעלם מזה. וודאו כי כל התכנים והקמפיינים שאתם מייצרים, מילוליים או ויזואליים, מתאימים  מראש לשימוש נוח במובייל.   

 

 

8. רתמו את פייסבוק לייב למאמצי המיתוג שלכם  

 

1 מתוך 5 סרטוני וידאו שעולים כיום לפייסבוק הם לייב.  ולא בכדי, פייסבוק לייב  מביא את אומנות האותנטיות לשיאה, ובזמינות הכי גבוהה שיש. אנשים מתים לצלם את עצמם בעבודה, עם לקוחות, עם הילדים, מרימים כוסית, כמעט בכל סיטואציה, ועוד יותר מתים להציץ לאחרים. פייסבוק לייב הוא כלי נהדר לתת למועמדים הצצה לאורח החיים והתרבות הארגונית בצורה בלתי אמצעית. ואגב, אותם סרטונים יכולים לשמש אתכם שוב ושוב, אם בקמפיין שיווקי בפייסבוק, בעמוד העסקי של החברה וכו'.  

 

 

9. הגבירו את השימוש באינסטגראם סטוריז   

 

גם פה מדובר בפיצ'ר שתפס מהר וחזק לכן, עודדו את עובדי החברה לצלם רגעים ביומיום שלהם, בפגישות, באירועי גיוס, תרומה לקהילה ועוד.  מועמד שיצפה בחוויה האותנטית – ידע להגיד בוודאות אם הוא רוצה לעבוד בחברה או לא. 

 

 

10. השתמשו בבוטים במחשב ובמובייל 

 

הבוטים הם דלת הכניסה של המועמדים לארגון שלכם והשימוש בהם הולך וגובר. זהו אמצעי ידידותי למשתמש, נגיש וזמין 24/7, ליצירת קשר ראשוני עם מועמדים, ומבטל את הצורך בשיחת טלפון או מייל. באמצעות הצ'ט בבוט ניתן להפנות מועמדים למידע שמעניין אותם ספציפית, ונמצא במיני-סייטים רלוונטיים. ניתוח המידע שנשמר בוטים מאפשר למדוד את רמת האיינגייג'מנט, ללמוד אילו תכנים מעניינים את קהל היעד וכן הלאה.            

 

פייסבוק היא 'הדופק' של תוכניות  'מיתוג המעסיק' שלכם, לכן אל תהססו להשתמש בה, להתנסות בפיצ'רים הקיימים והחדשים, ולהיות בכל רגע נתון במקומות בהם המועמדים שלכם נמצאים.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.