5 פברואר 2019 | קארין ליבינסון
אפליקציות רכב: סקירת שוק מתפתח

שוק אפליקציות הרכב מהווה זירה מרגשת ומלאה הזדמנויות, הנה כמה אפליקציות שימושיות שעשויות להצית בכם את הדמיון לרעיון הבא שלכם.

עד לא מזמן לא כל כך הכרתי את תחום אפליקציות הרכב. השינוי חל כאשר במהלך הקמת הסטארטאפ שלי עשיתי מחקר על טכנולוגיות שניתן להריץ עליהן אפליקציות ברכב, ונתקלתי באפליקציית AndroidAuto.

 

למי שלא יצא להתנסות, אלה הם הפיצ'רים המרכזיים:

  • מתחבר ל- Google Assitant בקלות, מה שמפחית את ההקלדה בפלאפון בזמן נהיגה עי מתן פקודות קוליות פשוטות לבצע עבורנו שיחות טלפון, הקראת הודעות טקסט ואף מענה להן ואפילו ניתן לתקשר עם האפליקציות האחרות.
  • ניווט - תומך בוייז ובגוגל מאפס.
  • השמעת ויצירת פלייליסטים אוטומטיות באמצעות גוגל ואפליקציות המוזיקה המותקנות במכשיר, כגון: ספוטיפיי, פנדורה, גוגל מיוזיק פליי וגם IHeartRadio שפופולרי מאוד בארה"ב.

 

את האפליקציות של אוטו אנדרואיד ניתן להתקין בפלאפון או על גבי מחשב הרכב והטכנולוגיה תומכת ברוב יצרניות הרכב המרכזיות, בינן: אאודי, אלפא רומיאו, ביואיק וקאדילק וגם יצרניות עממיות כמו סיטרואן, פורד, קיה, יונדאי ועוד.

את הרשימה המלאה ניתן למצוא כאן: רכבים מותאים

 

הנה כמה אפליקציות שימושיות  שיכולות לשפר מאוד את חווית הנהיגה של כל אחד מאיתנו:

 

  • Radarbot Free: Speed Camera Detector & Speedometer (אפליקציה חינמית) - לאלה מאיתנו שנוסעים לפעמים קצת מהר מהמותר. האפליקציה חוקית ומספקת התראות בזמן אמת על מצלמות מהירות.
    זמינה ב-
    App Store וב- Google Play

 

אפליקציות בתשלום:

Drivvo – Car management, Fuel log, Find Cheap Gas - App Store

אפליקציה שתנהל עבורנו את נושא הדלק. החל ממציאת תחנות דלק זולות ועד מעקב אחר צריכת הדלק ומחשבון אוטומטי של ליטר דלק לק"מ.

  • Augmented Driving כרגע זמין רק ל- iOS. האפליקציה משתמשת בטכנולוגיה המתקדמת של הסמארטפונים ובאמצעות מצלמת הרכב וה- GPS כדי לזהות בזמן אמת רכבים שקרובים אלינו ומתריעה על סכנה.
  • Car Camera DVR. Pro - App Store
    בעזרת אפליקציה זו אנו הופכים את מצלמת הפלאפון שלנו למצלמת רכב אשר מקליטה וידאו באיכות
     
    FULL HD ומאפשרת ייצוא קל ונח של הקבצים הנדרשים במקרה הצורך.

 

רוב אנשי הטכנולוגיה היום בתחום הרכב מתמקדים בתחום החם של מכונית אוטונומיות, אבל עד שהמכוניות האוטונומיות יגיעו לכביש, יעברו לפחות 10 אם לא 20 שנה (לדעתי). גם למכוניות החשמליות לקח הרבה יותר זמן מהצפוי, כולל פשיטת רגל של שי אגסי שהיה ההבטחה הכי גדולה ופורץ דרך בזמנו.

 

עד אז.. נמשיך לנסוע במכוניות שלנו וכדאי שיהיו נוחות ככל האפשר. מי שיש לו רעיון בתחום האוטומוטיב לסטארט אפ - הפלטפורמה של Android Auto מעולה, ובמבט ראשון נראית נוחה לפיתוח ותחזוקה. השוק רק בתחילת דרכו והולך לצבור תאוצה בשנתיים הקרובות, אז זה הזמן!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.