17 מרץ 2019 | יריב שדה
ערים חכמות: 8 תחומים בהם סטארטאפים יכולים להשתלב

בשנים האחרונות נולד תחום 'העיר החכמה' שהביא עמו המון חידושים טכנולוגיים ומגוון הזדמנויות חדשות. הנה כמה דוגמאות להזדמנויות העומדות בפני סטארטאפים בוורטיקלים השונים בעולמות ה- IoT

בשנים האחרונות נולד תחום חדש – ערים חכמות, המייצר המון הזדמנויות יזמיות שלא היו קיימות קודם לכן.
במובנים רבים העיר החכמה מציבה את התושבים במרכז, מכיוון שהם משתמשי הקצה/היוזרים המהווים את חוכמת ההמונים בעיר חכמה, וצרכי העיר החכמה חייבים להיות סביב צרכי התושבים.

שקיפות וגישה שיתופית והוליסטית:

אחת המטרות של עיר חכמה היא שיפור אמצעי התקשורת וחיזוק הקשר בין העירייה לתושביה, דרך ניטור מידע מהתושבים לעירייה באמצעות מגוון אפליקציות. שימוש בטכנולוגיות חכמות לצרכי תושבי העיר יביא לשיפור באיכות חייהם, ולשקיפות העירייה עבור תושביה באמצעות העידן הדיגיטלי.

סטארטאפים שמשתמשים באוטומציה, בינה מלאכותית, שיתוף נתונים, אנליזה וחיישנים שמשפרים באופן מאסיבי את היעילות של אגפי העירייה, יובילו לחסכון עצום הן בזמן והן בעלויות, ויוכלו להיטמע כפיילוטים בערים בישראל. כפועל יוצא מכך יתאפשר לעירייה להשתמש בתקציביה בתחומים חיוניים אחרים שבתחומה עבור תושביה ולספק שירותים באיכות גבוהה יותר ובעלויות נמוכות יותר תוך מיקוד הצרכים הספציפיים של העיר.

הנה 8 דוגמאות להזדמנויות העומדות בפני סטארטאפים בוורטיקלים השונים בעולם ה- IOT של ערים חכמות:

1. יצירת עיר ירוקה

השפעה על הסביבה והפחתת זיהום האוויר: טכנולוגיות חכמות כגון מערכות ניהול מים הפועלות באמצעותIoT   ושימוש באנרגיה חכמה משפרות את היעילות של פעולות ושירותים בעיר ובכך מקטינות את צריכת האנרגיה והמים, מפחיתות את זיהום האוויר ושיפור ניהול הפסולת.

2. שיתוף מידע מהעירייה

תהליך המוביל התערבות ועידוד התושבים להתנהגויות ידידותיות יותר לסביבה האקולוגית. למשל, פרסום נתוני האשפה של העיר יכולה ללמד את התושבים מהם ההרגלים שלהם ובאמצעות כך להקטין את השימוש בחומרים מזהמים. לכן, באמצעות כלים טכנולוגיים ניתן לעודד שינוי התנהגותי המוביל לפעולה אקולוגית אזרחית יעילה יותר.

בנוסף, שיתוף מידע יביא למיזמים רבים להגיע לעירייה עקב נגישות המידע שהמיזמים זקוקים לו. כמו כן, הנגשת מאגר המידע לחוקרים מהאקדמיה לחקור את נושא הערים החכמות תוך שמירה על הגנת פרטיות התושבים שבאחריות העירייה לשמור על המידע שהיא אוספת על התושבים. מידע זה הינו חשוב ביותר כדי לבצע אופטימיזציה בעיר להפחתת עלויות ולשיפור איכות התושבים.

3. שיפור אמצעי התחבורה

יוביל להפחתת מזהמי האוויר בעיר ולהפחתת התנועה והצפיפות בעיר. כמו כן זמן העבודה שאנו מאבדים בפקקים יפחת. בנוסף, יעודד את התושבים לשימוש באופניים ברחבי העיר.

4. שימוש באפליקציה

שימוש באפליקציה שתאפשר לתושבים לדווח על תקלות בעיר באזור שלהם באמצעות המכשיר הנייד שלהם ובכך יוכלו האזרחים לקבל קו תקשורת ישיר בזמן אמת עם העירייה. זהו חסכון נוסף בזמן ובכסף לאיתור תקלות שנוצרות בעיר ושיפור איכות חייהם של התושבים ע"י טיפול מהיר של התקלות המדווחות.

5. שיפור איכות החיים בעיר

הטכנולוגיות בערים חכמות מאפשרות שיפור משמעותי באיכות החיים של התושבים. דבר זה מתבטא בשירותי תחבורה יעילים יותר, חנייה חכמה באמצעות אפליקציה לאתר בזמן אמת היכן יש חנייה פנויה, תשלומי עירייה דיגיטליים (ארנונה, רישום לגנים, רישום לחוגים ועוד), WIFI ציבורי בכל העיר עם נקודות טעינה. ניתן להנגיש מיזמים בתחום רפואה חכמה ברחבי העיר למען רווחת התושבים. נשתמש בעמודי החשמל בעיר כעמודים חכמים לתאורה חכמה, ל- WIFI עבור התושבים ובעלי העסקים ולכל מיזם שיוכל להתמזג בעמודים החשמל החכמים.

6. שגשוג כלכלי

עיר חכמה שמכילה תשתית חכמה (WIFI, תאורה, מבנים חכמים ועוד) המפחיתה עלויות תפעול לעסקים מושכת אליה עסקים שיכולים לשפר את הרווחיות שלהם וכפועל יוצא מכך לקבל הזדמנות לצמיחת העסק שלהם. משיכת עסקים נוספים לעיר מגבירה את ההכנסה של העיר ומייצרת מקומות עבודה נוספים לתושבי העיר.

7. אשפה חכמה

ניתן להשתמש בפחי זבל סולאריים שדוחסים כ- 70% מהאשפה ומנטרים מידע לעירייה לגבי מילוי נפח הפח. כפועל יוצא מכך, משאית הזבל לא תגיע באופן קבוע כל שבוע בצורה עיוורת, אלא תגיע מתי שבאמת צריך לרוקן את פחי הזבל, לפיכך יהיו פחות פקקים, רעש וזיהום אוויר של משאיות הזבל בעיר.

8. ביטחון חכם

מצלמות שקיימות בעיר ומצלמות שיתווספו יתנו תרחיש שלם לאירועים ביטחוניים שהעירייה תוכל להעביר למשטרת ישראל ולשימוש מחלקת ביטחון של העירייה. כפועל יוצא מכך ניתן להילחם בפריצות לבתי התושבים ולסייע למשטרת ישראל בנושא זה ובאירועי טרור כפי שהתרחשו בעבר בערים בארץ.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.