Photo by Steve Halama on Unsplash
16 מאי 2019 | ג'ון ראמפטון
12 אתרים שילמדו אתכם תכנות בעלות נמוכה, ואפילו בחינם

אם חשבתם שכדי ללמוד תכנות אתם צריכים לשבור קופת חסכון - תחשבו שוב. אתם יכולים להתחיל ללמוד כבר היום, ובחינם!

פעם, ידע בתכנות היה דבר שרק יחידי סגולה ידעו. מאז, דברים השתנו, וחלק נכבד מהיזמים, הפרילנסרים ואנשי השיווק יספרו לכם בשמחה ובהרחבה איך לימודי תוכנה יכולים לעזור להצלחה שלכם. אני גם יכול להעיד על עצמי שבשנה האחרונה, למדתי בעצמי כיצד לכתוב קוד. הלימודים עזרו לי להפוך ליזם טוב יותר – למשל , במקרה וישנן בעיות ובאגים מסוימים באתר שלנו, אני יכול להבין מה קורה ולטפל בנושא ביחד עם הצוות.

עוד פקטור משמעותי כיום הוא שלא צריך הרבה כסף או צורך בלקיחת הלוואה או חלילה להפסיד כסף רב כדי ללמוד את הנושא – הנה 12 אתרים שיעשו עבורכם את העבודה בסכומים נמוכים ולפעמים גם בחינם.

CodeAcademy

אחד מהמקומות הכי פופולאריים ללימודי תכנות, עם מעל ל-45 מיליון תלמידים שהשתמשו בשירותי האתר. אתם יכולים ללמוד כאן קורסים כמעט בכל שפה, מ-HTML ו-CSS, ג'אווה סקריפט ו-SQL עד ל-Bash/Shell, פייתון, רובי, C++ ועוד.

Coursera

האתר שנוסד ב-2012 כבר גדל לחברת טכנולוגיות חינוך גדולה שמציעה יותר מ-1,000 קורסים מ-119 מוסדות שונים. אתם יכולים לקחת מספר תוכניות בתשלום כדי לקבל תעודה, אבל יכולים גם ללכת קורסי המבוא בתכנות בהתמחויות שונות היישר מאוניברסיטאות מוכרות כמו אוניברסיטת וושינגטון, סטנפורד, טורנטו וונדרבילט.

edX

עוד פלטפורמת לימודי אונליין מבינה שהיא למעשה גם בקוד פתוח. האתר הוקם על ידי אוניברסיטת הארוורד ו-MIT ב-2012, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שרמת הלימודים והטכנולוגיה תהיה ברמה. כיום, האתר כולל 53 בתי ספר. רוצים מקום טוב להתחיל? אי אפשר לטעות כשהולכים על קורס המבוא למדעי המחשב של אוניברסיטת הארוורד.

Udemy

האתר המוכר נוסד ב-2010 והוא מהווה פלטפורמת למידת אונליין שמטרתה היא ללמוד או לשפר את כישורי העבודה שלכם. באתר ישנם קורסים בתשלום, אך יש לא מעט קורסי תכנות חינמיים שניתן ללמוד בשיעורי וידאו – כמו למשל השיעור "תכנות ליזמים" שמציע מנעד רחב של שפות תכנות.

AGupieWare

הסיפור כאן מעניין: מדובר במפתחת אפליקציות שסקרה תוכנות מתחום מדעי המחשב במוסדות המובילים בארה"ב. לאחר מכן, היא יצרה תכנית לימודים המבוססת על הקורסים החינמיים של סטנפורד, MIT, קרנגי מלון, ברקלי וקולומביה. התוכנית התפצלה ל-15 קורסים שונים: שלוש כיתות היכרות, שבעה שיעורי בסיס ו-5 מסלולי בחירה.

למרות שלא מדובר כאן בתוכנית שתקנה לכם תואר, אין ספק שמדובר באופציה מעולה לאלו המעוניינים בלימודים בתחום.

GitHub

לפעמים אתם צריכים רפרנסים, בייחוד כשאתם נתקלים בבעיה מסוימת, ואין ספק שגיטהאב הוא אחד האתרים המעולים לצורך זה. עם תוכן שנתרם על ידי יותר מ-31 מיליון מתכנתים שמשתפים, בודקים, מנהלים פרויקטים וכותבים תוכנה ביחד, ניתן לראות הרבה מאוד שימושים בכמעט כל שפה אפשרית, ביחד עם לימוד של הבסיס ב-Coding Camp.

MIT Open Courseware

אם כבר למדתם את הבסיס ואתם רוצים להתקדם (למשל: ללמוד את התאוריה שמאחורי התכנות עצמו), אתם יכולים ללמוד לא מעט מהמסלול החינמי של MIT הכולל שיעורים כמו מבוא למדעי המחשב ותכנות בפייתון, וקורסים בנושאי שפות ספציפיות כמו ג'אווה, מאטלאב, C ו-C++.

Hack.Pledge()

השם הייחודי הזה הוא בעצם קהילה של מפתחים הכוללת מפתחים ידועים ומוכרים כמו בראם כהן, המוכר בתור ממציא הביטורנט. כאן תוכלו להתמקצע בכישורי התכנות שלכם ע"י לימוד מהמפתחים המובילים בעולם.

Code Avengers

זה לא סרט של מארבל, זה פשוט אתר ניו זילנדי שנועד ללמד תכנות לילדים בני 5 – 14, קורסים למורים שרוצים ללמד תכנות, כאלו שרוצים לעסוק בתכנות וגם ליוצרים מגיל 15 ומעלה. אתם גם יכולים להתנסות ב"מחנות תכנות" המיועדים לתלמידים עד גיל 17 ומרוכזים בערים ומדינות שונות ברחבי העולם.

עיקר ההתמחות באתר מתעסקת בעיקר ב-C++, HTML, פייתון ועוד, והאתר עצמו מציע מגוון שפות לנוחיותכם.

Khan Academy

האתר שנוצר ב-2006 על ידי המחנך סלמן חאן נהפך לאחד ממוסדות החינוך החינמי אונליין הגדולים והמקוריים ביותר. עם מגוון מדריכי צעד אחרי צעד, תוכלו ללמוד איך לתכנת ציורים, אנימציות ומשחקים באמצעות ג'אווה סקריפט ו-ProcessingJS, או ללמוד כיצד ליצור דפי אונליין עם HTML ו-CSS. אם אין לכם הרבה זמן, אתם יכולים לקחת גם את שיעורי ה"קוד בשעה" שנועדו להכניס אתכם לעניינים תוך שעה אחת בודדת.

Free Food Camp

כאן אתם תלמדו HTML5, CSS3, ג'אווה סקריפט, מסדי נתונים, React.js, Node.js ועוד באמצעות נטוורקינג וקהילה מגובשת של מומחים ותלמידים ללא מטרות רווח. יתכן שאפילו אפילו תעבדו ביחד על כישורי התכנות שלכם ובכך תוכלו לבנות אפליקציות בחינם. מה הקטץ'? אתם לומדים את כל זה כדי לפתור בעיות אמיתיות מרחבי העולם – והקוד שלכם נועד לארגונים ללא מטרות רווח.

Web Fundamentals

מדובר בפרויקט מיוחד של גוגל שהוקם ב-2010 עבור מפתחי רשת כתגובה ל-HTML5 של אפל. האתר מלא במדריכים, משאבים ובעדכונים האחרונים ל-HTML. מדובר בפלטפורמת קוד פתוח, כך שהמפתחים יוכלו לשחק ולהתנסות עם HTML5. בגלל שהאתר מציע נושאים יותר מתקדמים מהרגיל, אתם תצטרכו ידע וניסיון קודם לפני שתיכנסו לאתר.

אם פעם לימודי תוכנה הצריכו ממכם ספרים ושיעורים יקרים, המצב שונה כיום. אני אישית ממליץ שכל יזם ילמד את הנושא. עדיין תוהים אם אתם צריכים את זה? במקום לשאול – תתחילו לכתוב קוד!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.