Photo by Icons8 team on Unsplash
17 יולי 2019 | דרור ברק
האם אתם מנהלים גרועים? 7 סימנים שיצביעו על יכולת הניהול שלכם

כל עובד רוצה לעבוד מול מנהל טוב, וכולנו רוצים להיות המנהל הזה. אבל האם אנחנו באמת כאלו? הנה 7 שאלות שיתנו לכם להרגיש טוב, או יורידו אתכם לקרקע

הגיע הזמן למדוד את יכולות הניהול שלכם – כל מה שאתם צריכים הן שבע שאלות אותן תשאלו את עצמכם – התשובות עלולות להפתיע אתכם.

  1. האם העובדים שלי יודעים למה הם פה?

ישנן שתי דרכים אפשריות מקובלות להשגת מטרה זו:

א. נהלו עמם שיחות אישיות רבעוניות ותנו להם משוב על תפקודם. הבהירו להם מהם הכישורים ותכונות האופי שאתם מאוד מעריכים אצלם, כמה אתם מעריכים את העשייה שלהם, ולמה בחרתם דווקא בהם לתפקיד או למשימה מסויימת. הידיעה שהם לא סתם עוד בורג קטן במערכת, תעורר מוטיבציה גדולה יותר לעבודה ומחוייבות אליכם כמנהלים.

ב. מפעם לפעם ולא רק בראש השנה ופסח, פנקו את עובדיכם במשהו קטן ונחמד. זה לא חייב להיות יקר במיוחד: אפשר למצוא היום דברים מאוד נחמדים ובזול שמבטאים הערכה לעבודתם הקשה. חשוב מאוד! צרפו להענקת המתנה איזושהי מילה טובה או שתיים ,אפשר גם בכתב – אם אתם עושים זאת, התאימו לכל עובד מכתב תודה הייחודי לו. אם אתם לא חברת ענק עם 3000 עובדים, אתם יכולים להרשות לעצמכם לכתוב כמה מילים אישיות.  

  1. האם העובדים שלי מרגישים שותפים לדרך?

הסבירו להם למה הם עושים את מה שהם עושים, איך זה יתרום לארגון להגיע למטרת העל ואיזה חלק חשוב זה משחק בשרשרת. עובד שמבין מדוע הוא מבצע פעולה מסוימת (ולא מרגיש שהוא רק "ממלא פקודות"), הוא עובד שמחויב יותר לעבודתו.

  1. האם אני עוזר/ת לכל עובד להיות טוב יותר בתפקידו?

למדו אותם דברים חדשים ,עזרו להם לקדם את הקריירה שלהם ואת הכישורים האישיים שלהם, אפילו אם זה לא משפר את תפקודם בתפקיד הנוכחי. רק כך תוכלו לגרום לעובדים שלכם להגיע כל יום לעבודה עם רצון להשתפר בעבודה, להתמקצע ולעבוד קשה יותר כל יום. לימוד והעשרה של עובדים מקדם את האינטרסים של הארגון ככלל וגם של העובד כפרט.

  1. האם סביבת העבודה שיצרתי תורמת לתפקוד העובדים?

ישנם כמה כלים ליצירת סביבת עבודה המפרה עובדים ונותנת להם תמריץ להגיע לעבודה כל יום עם חיוך:

  • עיצוב מרחב העבודה - הקפידו שיהיה נעים לעין - השתמשו בצבעי המותג שלכם לקירות ולריהוט, הוסיפו אלמנטים שגם אינם קשורים בהכרח לעבודה כגון תמונות ,עציצים וכו'. עודדו את עובדיכם להביא משהו אישי משלהם, על מנת להעניק להם תחושת ביתיות. כמו כן, ניתן לפעמים לקחת חלק קטן ממרחב העבודה ולהמירו לפינת ישיבה משותפת לעובדים בהפסקות, בכדי שישבו יחדיו ולא כל אחד בנפרד - חלק ביום בו הם יכולים לשבת ולהנות מכמה רגעים של שקט ולשנות אווירה.

 

  • ניקיון - חשוב מאוד לעובדים שסביבת העבודה שלהם תהיה נקייה. זה מתחיל מצבע הקירות ועד ניקיון השירותים. לא נעים כלל לשהות במקום מלוכלך ומוזנח בכל יום במשך 8-12 שעות, ולא פחות חשוב מכך לדעת שלמנהל/מעסיק שלך לא אכפת ממכם מספיק על מנת לדאוג לכך שסביבת העבודה תהיה נקייה.
  1. האם הם מרגישים בבית?

צרו לעובדים שלכם סביבת עבודה נעימה, משפחתית, חברית (ויחד עם זאת, מאוד מקצועית). השקיעו במפגשים חברתיים וערבי גיבוש מפעם לפעם. גם בעלות מאוד נמוכה אפשר להפיק ערב מצוין לגיבוש עובדים. אם אתם רוצים להשקיע קצת יותר, קנו איזשהו משחק נחמד כמו שולחן כדורגל, פינבול או הוקי אוויר ומקמו אותה בפינת הישיבה המשותפת.

  1. האם אני רק מנהל/ת, או שאני יודע להיות גם שם שצריך אותי?

מנהל טוב יודע להיות קשוב לעובדיו גם בנושאים שאינם קשורים למשימות העבודה, אם אתם מזהים איזשהו קושי, בעיה או מצוקה. נסו לעזור - היו אוזן קשבת והראו אכפתיות. הקפידו להקשיב לעובדים שלכם, ולא רק לתת הנחיות והוראות. שאלו לשלומם והראו התעניינות גם בחייהם האישיים (לא בצורה פולשנית מדי, כמובן).

  1. האם אני יודע/ת לתת לעובדים מקום להביע דעה?

תנו לעובדיכם תחושה שהם חלק מתהליך החשיבה לפעמים ולא רק הביצוע. שתפו אותם במה שנעשה מאחורי הקלעים בעסק ושאלו לדעתם המקצועית (ובכך תראו להם הערכה). לפעמים, נקודת מבט של עובד יכולה לתרום לכם מאוד ומצד שני, היא גם רותמת את העובד למהלכים שיעשו ולעבודה היומיומית.

לסיכום, מנהל שמצליח לגרום לעובדיו להרגיש חלק מהארגון, נותן להם הרגשה שהתרומה שלהם משמעותית ושעבודתם מוערכת. מעניק להם רצון לעבוד עבור הצלחת הארגון ולהראות אכפתיות למצבו והתקדמותו - זהו מנהל שמבין כיצד להניע עובדים, ואין ספק שהוא מצליח בתחומים רבים אחרים בזכות העובדים שמאמינים בו ומרגישים בנוח לעבוד איתו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.