11 אוגוסט 2019 |
לא רק מיזמים קטנים ופרילנסרים: חברות גדולות עוברות לחללי העבודה המשותפים

תל אביב, ראשון לציון, נתניה וערים נוספות בכל רחבי הארץ, כולן נסחפו אחר הטרנד של מתחמי עבודה משותפים, ומה שנחשב בעבר לנחלתם הבלעדית של יזמים, הפך לפופולרי גם בקרב חברות המונות מעל 40 עובדים שנהנות מהמגמה הבועטת

 

המגמה של חללי עבודה משותפים בסגנון 'הכל כלול' עשתה את דרכה לישראל לפני כעשור. מכמה חללים בודדים שנפתחו בלב תל-אביב, נוצרו כ- 250 חללים הפרוסים מהצפון לדרום, מהם הנהנים המרכזיים הם פרילנסרים, חברות קטנות, יזמים וסטארט-אפיסטים בפרט. למעשה, שטחי חללי העבודה המשותפים הכפילו את עצמם פי עשרה בשלוש השנים האחרונות. אולם, לאחרונה חברות גדולות המונות עשרות עובדים דרשו ובצדק להיכנס למתחמים הללו, כדי ליהנות מכל מה שיש להם להציע (ויש להם לא מעט).

גם חברות ענק בינלאומיות הבינו שחללי עבודה משותפים מציעים יתרונות גדולים גם להן. רק לאחרונה חברות גדולות כמו Microsoft, WIX, IBM, Booking העבירו את משרדיהן לחללי עבודה משותפים. על פי הערכות, עד שנת 2023 כ-50% מכלל העובדים בעולם יעבדו בחללי עבודה משותפים. לדברי אייל ראובן מנהל רשת מתחמי Dogether  "אם בעבר ראינו רק חברות קטנות, סטארט-אפים ופרילנסרים במתחמים המשותפים, כיום אנחנו מקבלים יותר ויותר פניות מחברות גדולות המעוניינות להציב את דגלן במתחם, ואפילו חברות המונות מעל 40 עובדים".

מתחם חדש עושה את דרכו לעיר ימים - נתניה

רשת Dogether היא אחת השחקניות הבולטות בשוק, וזאת בזכות הקהילה החמימה והאווירה הבלתי פורמלית הקיימת במקום. המתחם הראשון חנך את סניף הדגל שלו בראשון לציון במגדל העסקים 'עזריאלי ראשונים'. בימים האחרונים (15.7) פתחה הרשת סניף נוסף בעיר ימים – נתניה הפונה גם לחברות גדולות. נתניה נחשבת לעיר עם מיקום גאוגרפי מצוין, פוטנציאל צמיחה עצום לחברות גדולות, ולוקיישן המחבר בין הצפון למרכז ובין חברות, עסקים ומיזמים. המתחם החדש בעיר ימים עוצב בסגנון אדריכלי מוקפד, ואליו תועתק אווירת הקהילה התוססת שאליה מורגלים דיירי המתחם בעזריאלי ראשונים. המתחם ממוקם במגדל העסקים של קניון עיר ימים ומתפרש על כ-2,200 מ"ר, מונה כ-315 עמדות עבודה, כאשר כ- 70 מתוכן משקיפות לים.

במתחם החדש כל חברה תוכל למצוא את סגנון המשרד המתאים לה, כיוון שהוא מכיל משרדים במגוון גדלים, עמדות עבודה אישיות ו- open-space. מעבר לאפשרויות המגוונות, גם נוחות עולה על הפרק, כיוון שהמתחם נמצא ב- Prime location באזור צירים מרכזיים, בסמוך לתחנות רכבת, בסמוך למגדלי class a וסביבו מבחר מסעדות בהן יוכלו חברי המתחם לסעוד יחד. אה, כמעט שכחנו את גולת הכותרת - חברי הקהילה ייהנו מחנייה תת קרקעית בחינם, להם וללקוחותיהם.


חיסכון של למעלה מ– 37% מהעלויות

נושא העלויות הוא פקטור משמעותי כאשר חברות בוחרות מקום 'מגורים' חדש. מצד אחד חברות בינוניות וגדולות מעוניינות לשבת במשרדי יוקרה לצורך שמירה על תדמית עסקית יוקרתית, אך מצד שני העלויות הגבוהות לא תמיד מאפשרות זאת. אם נשווה את העלויות של השכרת משרד רגיל להשכרת משרד בחלל עבודה משותף, נגלה כי ישנו פער מצטבר של 37% ביחס למשרד רגיל. לדברי ראובן, "יצרנו קונספט מיוחד במתחם כדי לתת מענה למגוון של חברות ועסקים. המתחם מיועד לחברות בכל הגדלים, החל מעובד 1 פרילנסר ועד 100 עובדים ומאפשר גמישות מקסימלית. לחברות בינונית פרטיות אנו מציעים אזורים פרטיים במודל ייחודי".   

גם גמישות עולה על הפרק

מלבד החיסכון המשמעותי בעלויות, חללי עבודה משותפים מספקים לדיירים גמישות המשתנה בהתאם לצרכים שלהם, על מנת להתאים את עצמם לתנאי השוק ואופי הלקוחות שלהם. אם למשל החברה במתחם מגייסת עובדים נוספים, המתחם יציע לה במהירות משרד נוסף. "גמישות בהחלט מאפיינת את אופי העבודה שלנו עם החברות במתחם, כך למשל חברת הייטק שיושבת במתחם שלנו התרחבה באופן פתאומי, כיוון ש'אנג'ל' השקיע בה, ולכן הייתה זקוקה לארבעה משרדים נוספים לכ-20 עובדים שגויסו. במקום לעבור למשרדים חדשים, החברה קיבלה משרדים המתאימים לפעילותה החדשה", מספר ראובן. מלבד זאת, המתחם מאובזר בכל הדרוש לסביבת עבודה עסקית-מודרנית כמו חדרי ישיבות, לאונג' מפואר, שירותי הדפסה ופינוקי 'האפי האוור' שלא מביישים את חברות ההייטק העולמיות ועוד.

בואו לבקר! לתיאום סיור במתחם השאירו פרטים ונדבר >>>

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.