Photo by freestocks.org on Unsplash
7 נובמבר 2019 | מערכת StartIsrael
יכול להיות שהזוגיות הבאה שלכם תהיה תוצר של אינטליגנציה מלאכותית: ראיון עם מנכ"ל טינדר

תמיד רציתם לדעת מי עומד מאחורי אחת האפליקציות המוכרות והמצליחות בעולם? הנה מאמר שתעשו לו סווייפ ימינה

מכירים טינדר? גם אם אתם נמצאים בזוגיות ממתי שאתם זוכרים את עצמכם, אי אפשר להתעלם מהנוכחות של האפליקציה הפופולארית. לכן, סביר להניח שתתעניינו מאוד בראיון עם שון רד, ששימש במשך שנים כמנכ"ל טינדר, וכיום נמצא בתפקיד היושב ראש בחברה.

רד התחיל את דרכו כמנכ"ל ב-2015, והוא ציין שהוא רצה שני דברים עיקריים – גישה וחשיבה גלובאלית, מה שסייע לאפליקציה בסופו של דבר לפרוץ ולהפוך לפופולארית ברחבי העולם, בנוסף לשמירה על רמת הכנסה נאותה ועל שינויים ותוספות בחברה. החברה, שמחזיקה ב-250 עובדים רוצה לגדול ורד מאמין ברכישות ככלי גדילה וצמיחה, ביחד עם אמונה שיש הרבה אפשרויות שמחכות לחברה, יחד עם מתן דגש על מטרות לטווח קצר יחסית (שנה-שנתיים קדימה).

באשר לעתיד של טינדר בחמש השנים הבאות, רד השיב שהמטרה היא להגיע לכל אדם רווק – מטרה גדולה בהתחשב בכך שיש מעל 600 מיליון איש המשתמשים בסמארטפונים בכל רגע. בנוסף, הוא רוצה לשנות את הדרך שבה אנשים נפגשים ולחזק את נוכחות ה-AI בעולם הזה, ברמה שבה הוא ייהפך לחלק עמוק ועיקרי.

איך עושים את זה? כיום לפי רד, יש המון אפשרויות ורעשים במהלך חיי היום יום שלנו, וכולנו רוצים דרך לסנן אותם כדי להנות מחוויית משתמש טובה. לדעתו, הדרך בה נתקשר עם הסמארטפונים תשתנה בכדי שנוכל להתמקד בדברים, והוא לא פוסל אופציה שבה משתמש רווק יוכל לשאול את סירי מה אפשר לעשות הערב וטינדר יוכל למצוא התאמה טובה ולתאם עבורם את הדייט ובכך לחסוך זמן רב.

על מציאות רבודה ואפליקציות דייטינג

ומה עם מציאות רבודה? רד אומר שכרגע אין מכשיר AR שנחשב למיינסטרים, ורק כאשר זה יקרה, טינדר תוכל להיכנס לשוק הזה. האפשרויות עם טינדר ו-AR הן כמעט בלתי מוגבלות, וככל שהטכנולוגיה תתקדם, כך הסינרגיה תגבר.

איך יוצרים איזון? רד עונה שטינדר היא בין האפליקציות היחידות שגורמות לכם לקום ולצאת מהמסך ובעצם משפרת את איכות חיי המשתמשים שלה. אם היום הסמארטפונים מסיחים אותנו מהבעיות ומהחברים שלנו, מדובר בלא פחות מאתגר שצריך להתמודד איתו ברמה הטכנולוגית והחברתית.

שאלה מעניינת שנשאלה הייתה לגבי אבני הדרך של טינדר, ורד משיב שהנתונים של החברה אופטימליים מאוד, והם מאמינים ביצירת ערך שמשרת גם את האקוסיסטם ולא רק את טינדר עצמה. אם למשל סופר לייק מקנה עוד כלי לביצוע החלטה, והגישה הזו היא חלק מגישה כוללת שנועדה לשפר את חוויית המשתמש ולא רק את הרווחים שלהם.

אחד הדברים המדהימים בעיני רד היא שטינדר היא קלה לשימוש ולכן זוכה לשימוש ברחבי העולם – כי קל להבין מה צריך לעשות, גם אם לא מבינים את השפה או את הטכנולוגיה. מבחינתו, אם החברה הייתה בעיקר מרוכזת בעצמה, הרי שהיום הם חושבים מראש על המצב הגלובאלי לפני שהם מבצעים החלטות מסוימות, ורד מתגאה בעובדה זו והוא אומר שאם אדם מרגיש שטינדר "פותח במדינה שלו", הרי שמבחינתו מדובר בהצלחה של ממש. אחד האתגרים הוא למצוא את הניואנסים הרלוונטיים לכל מדינה ולפעול לפיהם תוך קליעה לטעם של המשתמש המקומי.

באשר לטענה שמדובר באפליקציה ליחסים "חד פעמיים" רד מסביר כי נוצרו הרבה מאוד קשרים רציניים בעקבות האפליקציה, ובסופו של דבר אין שום דבר שלא היה ניתן לעשות עד כה במפגש פנים אל פנים או בדרכים אחרות. מבחינתו, טינדר מקלה על הדרך להכיר אנשים חדשים. אם בעבר היו דרכים כמו לתת כרטיס ביקור למישהי שאתה מעוניין בה, הרי שאין הבדל גדול בין גישה קלאסית זו לבין טינדר.

על השקעות וחזון

מה טינדר מחפשת בתחום ההשקעות? רד מרחיב כי הם מעוניינים להשקיע באפליקציות שפונות לאנשים, בנוסף להבנה חכמה של השוק, והאם המוצר או השירות שלכם מציג יתרון חזק במיוחד בשוק שלו בדמות בלעדיות או רמה גבוהה?

עוד נקודה חשובה של רד היא הבהרה של הערכים, כי מבחינתו ברגע שמבינים אותם, מבינים את התמונה הכוללת, את הפעולות ואת הטיעונים לכאן ולכאן. אחד הערכים הוא הקשבה – לדעתו, יש המון רעיונות טובים והמנהיגים הגדולים פשוט מקשיבים להם.

שאלה כואבת שאלה לגבי אפליה והטרדות, אך רד העדיף לציין כי הוא מעדיף להתייחס לעובדות מוגמרות, אם כי הוא מסכים שבתור חברה אנחנו תמיד יכולים להשתפר, ושחברות מעורבות באות מצוותים מעורבים, וכדי לחזק את הטענה הוא אומר שבטינדר יושמו הרבה רעיונות טובים מכלל מחלקות ועובדי החברה.

איך יוצרים גיוון? רד מספר שהם נותנים לכולם להציג מוצר בשלבי החיים השונים שלו ומאפשרים לקהל לבקר אותו. רד מעיד שהוא בעצמו עודד עובדים להגיב את דעתם האותנטית, כי הוא מאמין שחייבים לדבר, להוות דוגמא ולהתבטא, וזה מה שיוצר את הגיוון ותרבות ארגונית של שיפור וביקורת בונה.

נקודת מבט מעניינת של רד היא שהרבה אנשים רוצות לשנות את העולם ולפרוץ דרך, אך מבחינתו יש הרבה לחץ שמעורב בתחום ומטרות אלו, מה שגורם להם להפוך את המשימה לקשה מתמיד. מבחינתו, המיזמים שבאמת הצליחו הורכבו מאנשים שאהבו את מה שאתם עושים. מבחינתו, אם אין לכם את הרצון ואת האהבה, ואתם לא חושבים על הנושא בכל יום כל היום, אולי כדאי לכם לרדת מהרעיון.

ומה רד עשה בתור מנכ"ל כדי לפתח את החברה? רד משיב שהם חיפשו את היצירתיות ולהקשיב לקהל המשתמשים, כבר מהיום הראשון. כך, ניתן להגיע לכיווני חשיבה ומקומות שלא היו על השולחן לפני. לא צריך איזה "האק" של צמיחה, אלא פשוט יש לדגול בהקשבה, שיכולה להיות יקרה מבחינה טכנית, אבל בסופו של דבר – היא משתלמת, ומבחינתו אין ספק שזה מה שגרם לטינדר להפוך למה שהיא היום.



המאמר נכתב בשיתוף Startup Grindקהילת היזמים הגדולה בעולם!

הסרטון פורסם במקור באתר Youtube

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.