1 דצמבר 2019 | רועי דימנד
האבולוציה של חללי העבודה

ביטול ההנפקה של WeWork הוא אולי הדוגמא הבולטת ביותר לכך שהרבה אנשים כבר לא מצליחים להבין את הערך המוסף של חללי העבודה, ואולי הגיע הזמן של התעשייה הזאת "להמציא את עצמה מחדש". אז מהו השלב הבא באבולוציה של חללי העבודה?

בשנים האחרונות אנו צופים בעליה משמעותית בפופולריות של חללי העבודה המשותפים, בעוד חללים נוספים נפתחים ברחבי הארץ. התופעה שעד לפני כמה שנים הייתה נחשבת לטרנד תל-אביבי, חצתה מזמן את גבולות גוש דן והתרחבה לערים נוספות כגון ירושלים, חיפה, נתניה, ראשל"צ, רחובות ועוד. לעומת זאת, בתקופה האחרונה נשמעים הרבה קולות הטוענים שחללי עבודה משותפים אינם מחדשים שום דבר, וכי בסך הכל מדובר במיתוג מחודש של בנייני משרדים. טענה זו מתחזקת בעקבות החדשות האחרונות על חברת WeWork שהייתה אמורה להיות מונפקת בבורסה האמריקאית בספטמבר וכעת, לאחר שירדה בשווי בעשרות אחוזים, נראה שהנפקה זו לא תתרחש בקרוב (אם בכלל). 

במקור, ההצלחה הגדולה של מתחמי העבודה המשותפים נובעת מכך שהם מאפשרים לדיירים שלהם להתמקד בפיתוח המיזם שלהם, ולהשקיע פחות בנושאים לוגיסטיים שאינם מהווים את ה"לב" של העסק. יחד עם זאת, משרדים משותפים עדיין לא עונים על כל הדרישות של הלקוחות שלהם - עסקים קטנים, סטארטאפים ופרילנסרים רבים עדיין זקוקים לשרתים של ספקים חיצוניים כדי לטפל במגוון נושאים היקפיים כגון: פתרון בעיות טכניות, חלוקת משכורות, התנהלות מול ספקים, איתור מועמדים פוטנציאליים ועוד.


חלק ממגמה גלובאלית 

ההצלחה של חללי העבודה מתחברת למגמת ה- Outsourcing (מיקור חוץ) העולמית הגוברת בעשורים האחרונים, שבמסגרתה עומד העקרון הבא: העברת פעילויות שאינן נמצאות בבסיס העסק לקבלן חיצוני, כאשר רק פעילויות הליבה של החברה נשארות בתפעול ישיר. שיטת זו הפכה פופולרית מכיוון שהיא מאפשרת לארגון להשקיע את מרב המשאבים בתחום בו הוא מתמחה, ולהתמקד בעיקר הפעילות שלו.

מכיוון שהמונח "מיקור חוץ" נולד בשלהי המאה העשרים עם התפתחות תעשיית ההיי-טק והיווצרות הכפר הגלובאלי, הוא מאופיין בעיקר בהעברת הפעילויות למדינות מרוחקות, או במילים אחרות – אוף שור. אך מיקור חוץ אינו מתרחש בהכרח במודל "אוף-שור", והוא נעשה לפעמים גם עלי ידי קבלנים מאותה מדינה (ולעיתים אפילו על ידי ספק שיושב ממש ליד).

למגמה הזו מצטרף קונספט נוסף שהופך פופולרי לאחרונה, שנקרא "שירותי משרד מנוהלים". העקרון פשוט, בדיוק כמו שבחלל עבודה משותף לא דואגים לניקיון המתחם או לטיפול בבעיות טכניות של הווייפיי, למה לא להעביר פונקציות עסקיות כגון אדמיניסטרציה או הנהלת חשבונות לקבלן חיצוני? ואכן, לאחרונה אנחנו רואים יותר ויותר חברות המציעות שירותי משרד מרחוק.

 

מחפשים משרד שיספק מעטפת מלאה לעסק שלכם? מצטרפים עכשיו ל- Powerball ומקבלים חודש חינם - לפרטים נוספים > 

 
הנה כמה מהשירותים המוצעים כיום בשוק:

שירותי אדמין: שירותים אלו, שלעיתים גם נקראים "שירותי מזכירה מרוחקים", הם אולי הדוגמה הבולטת ביותר של תהליך מיקור חוץ מודרני. ואכן, בשנים האחרונות קמו עשרות ספקים שמאפשרים לכם לקבל שירותים כגון תיאומי פגישות, תיאומי טיסות, הכנה לשכר, הנהלת חשבונות בסיסית והפקת חשבוניות, התנהלות מול ספקים, גביה, מענה טלפוני, הוצאת הצעות מחיר, רכש, התנהלות גלובאלית, טיפול שוטף אדמיניסטרטיבי בצרכי החברה ועוד.

שירותי IT: כאשר מדובר בנושאי IT, עסקים כבר הבינו מזמן (כלומר, הרבה לפני שהקונספט של "שירותי משרד מרוחקים" החל להיות פופולרי), שלא תמיד כדאי להם להחזיק עובדים ספציפיים שאמונים על תחום ה- IT. היום העניין הזה קיבל מיתוג מחודש כאשר גם שירותים טכניים ניתנים במודלים של "שירותי משרד מנוהלים", ומקלים על עסקים בנושאים כגון רכישת ציוד, שירותי מחשוב כוללים לעסק, גיבוי בענן ואכסון אתרים ושרתים וירטואליים, שחזור מידע, אבטחת מידע, ייעוץ אישי ועוד.

שירותי הנהלת חשבונות: שירותים כגון הנה"ח ושכר (ניהול ספרים, דיווחים ותשלומים לרשויות, הכנת משכורות ותנאים סוציאליים, הפקת חשבוניות, תשלום לספקים), חשבות ודוחות כספיים (דוחות רווח והפסד, תזרים מזומנים, מאזן), הכנה לביקורת שנתית (הפקת דוחות לרו"ח, מתן מענה לדרישות הביקורת), סיוע במעבר לשוק האמריקאי (הקמה ורישום חברה, מערכת שכר ותנאים סוציאליים, פתיחת חשבון בנק) ואפילו שירות CFO במידה ואתם צריכים מישהו בעסק שיתפקד כמנהל אחראי על תחום הכספים (לפחות עד שתוכלו להרשות לעצמכם להעסיק מישהו במשרה מלאה).

שירותי משאבי אנוש: זאת עובדה ידועה שהמשאב החשוב ביותר של ארגון הוא העובדים שלו, אך חברות קטנות לא תמיד מסוגלות להרשות לעצמן להחזיק מחלקת משאבי אנוש, וכתוצאה מכך עושים טעויות מהותיות בגיוס עובדים. היום כבר קיימים מספר שירותים שיאפשרו לכם לקבל שירות מנוהל שאחראי על איתור מועמדים פוטנציאליים, גיוס עובדים וקליטתם (משלב אפיון המשרה, דרך בניית מקורות הגיוס ומבחני המיון, ועד לגיוס בפועל), ליווי והכשרת מנהלים בראיון וגיוס עובדים, ובקיצור – מדובר בפתרון שיהווה עבורכם מחלקת HR שתדאג לביא אליכם את האנשים הנכונים. 


השלב הבא באבולוציה של חללי העבודה

כיום, אנחנו נמצאים בתקופה שבה המודל הכלכלי של חללי העבודה מתחיל להתערער, ורבים מתקשים להבין את הערך המוסף של חלל עבודה משותף על פני שכירת משרד בבניין. החדשות האחרונות על ביטול ההנפקה המתוכננת של חברת WeWork מספקות עוד דוגמא בולטת ביותר לכך שהרבה אנשים לא מצליחים להבין את הערך המוסף של חללי העבודה, ואולי הגיע הזמן של התעשייה הזאת "להמציא את עצמה מחדש".

אז איך יראה "הדור הבא של חללי העבודה המשותפים"? עם התחרות הכבדה בשוק והרצון של כל החברות לייחד את עצמן, אנחנו צפויים לראות משרדים שלוקחים את הקונספט של OUT SOURCE לשלב הבא – ומציעים ללקוחות שלהם עוד ועוד שירותים תחת קורת גג אחת, שיאפשרו להם להתעסק בליבה של העסק שלהם. 


One Stop Shop

כעת, רשת אחת מרימה את הכפפה ומציגה שירות חדש שמחבר בין עולם המשרדים המשותפים למגוון שירותים היקפיים, והכל ב- One Stop Shop שכולל כל מה שעסק צריך. חברת Powerball, המפעילה 2 מתחמי משרדים – בפארק המדע נס ציונה ובפולג, השיקה שירות חדש שלוקח צעד נוסף באבולוציה של חללי העבודה.

חוץ ממתחם מהמם, מיטאפים, מפגשים עם מומחים ונטוורקינג, ניתן מהיום גם להירשם לשירות ה- Power Services של החברה, אשר מציע מגוון שירותי משרד מנוהלים במודל של Outsource, והכל במקום אחד!

נכון להיום, פאוורבול מציעה ללקוחותיה שירותי אדמין, IT, הנהלת חשבונות ומשאבי אנוש, ובעתיד צפויה החברה להציע פונקציות נוספות שיאפשרו לכם להתעסק במה שחשוב באמת – העסק שלכם.


מתחם Powerball פולגמתחם Powerball (סניף פולג)

מחפשים משרד שיספק מעטפת מלאה לעסק שלכם? מצטרפים עכשיו ל- Powerball ומקבלים חודש חינם - לפרטים נוספים >

*המאמר בחסות Powerball

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.