9 פברואר 2014 | יובל מעוז
השתמשתם בסמארטפון במפגש חברים? נקנסתם

בהאקתון של פייפאל בת"א ניצחה אפליקציה הקונסת חברים המשתמשים בטלפון בזמן מפגש חברתי

 

תחרות המפתחים העולמית של פייפאל, ה-Battle Hack, נפתחה בשבוע שעבר, כשהעיר שנבחרה לארח את הפרמיירה העולמית היא תל-אביב. במסגרת התחרות נפגשים מתכנתים ומפתחים אפליקציות חדשות הנותנות מענה לנושאים חברתיים, תוך שימוש בפלטפורמת התשלומים של PayPal.

 

בהאקתון בתל-אביב ניצחה קבוצה שפיתחה את האפליקציה Socializr, ה"קונסת" את מי שמשתמש בסמארטפון יותר מחמש שניות במהלך מפגש חברתי.

 

מפתחי האפליקציה, שי משעלי, רותם צברי ופבל קמינסקי, זכו בכרטיס הכניסה לגמר העולמי בסן חוזה שבקליפורניה, שם יתחרו נגד הזוכים מרחבי העולם על הפרס הראשון בסך 100 אלף דולר.

 

מפתחי האפליקציה, שפותחה במהלך התחרות במשך 24 שעות ללא שינה, מספרים כי החליטו לנסות ולהציל את חיי החברה שלנו. המפתחים הסבירו את הבחירה בנושא בכך שאנחנו מבזבזים זמן-איכות עם חברים טובים כשהראש שלנו שקוע עמוק בסמארטפון.

 

בכדי לפתור את הבעיה פיתחה הקבוצה פתרון פשוט: במהלך המפגש, כל החברים מפעילים את אפליקציית Socializr והופכים את הטלפון הנייד על פניו. מי שמרים אותו ליותר מחמש שניות – ישלם על זה באמצעות PayPal, שתעביר את הכסף כתרומה לעמותה לבחירת המשתמש.

 

בשנה שעברה, זכתה במקום הראשון בתחרות בישראל האפליקציה LateBet, שמטרתה לספק פתרון לתופעת האיחורים בישראל. מפתחי האפליקציה – דני לשם, יואב עמית, מאיה מרום ויניב בן זקן – טסו לייצג את ישראל בגמר העולמי והגיעו למקום השני, עם האפליקציה RunPal, שעודדה את המשתמשים לעמוד בתכנית הריצה שהקציבו לעצמם. לאחר שמוצאים פרטנר לריצה ברחבי העולם, מתחייבים לתכנית – ומתערבים. אם המשתמשים לא עמדו בתכנית הריצה שלהם, הם ישלמו לצד השני.

 

ההאקתון בתל אביב

 

"גורמים לך לעמוד בתור כדי לשלם! זה מטופש לחלוטין"
 

על הפעילות בהאקתון ניצח ג'ון לאן (Lunn), המתהדר בכינוי Captain of Code. לאן הוא אחראי פיתוח הרשת הגלובלית של PayPal Developers, כשתפקידו הוא לפתח את הפלטפורמות הקיימות והעתידיות שבאמצעותן יתבצעו מכירות באינטרנט ברחבי העולם.
 

הרצאת לאחרונה על הבעיה שבה אנשים הולכים לחנויות ברחוב, אך עורכים את הקניות הסופיות בחנות מקוונת. איך אתה חושב שניתן לפתור את הבעיה הזאת?
 

"כיום חנויות האופליין מפסידות לחנויות אונליין, אבל בעתיד הן יהיו אותו הדבר. חנות אחת. במקום חנויות אונליין ואופליין, ומסחר רגיל לעומת מסחר מקוון – הכל יהפוך לדבר אחד. לא יהיה eCommerce, אלא פשוט commerce".
 

"הבעיה תיפתר באמצעות מידע. ההבדל הגדול בין אתרים מקוונים לבין חנויות קמעונאיות הוא שבאתרים אתה יודע מי הגולשים, איך הם הגיעו לאתר, היכן הם גרים, באיזה תוכן הם התעניינו. אתה יודע כל כך הרבה מידע על הצרכן, ואילו בחנות אופליין לא יודעים דבר על הלקוח. גם אם הוא יחזור יום אחרי יום – עדיין לא נדע עליו דבר".
 

"אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לספק לקמעונאים את הכלים כמו beacon (מכשיר Bluetooth בגודל דיסק און-קי המחובר לחשבון הפייפאל של המשתמש) או check-in (אפליקציית מובייל לתשלומים), שמאפשרים לאסוף את המידע בחנות, וליצור ללקוחות חווייה אישית ומותאמת, כך שכשתגיע לחנות תרגיש שמתייחסים אליך באופן ייחודי".
 

"באונליין אתה לבדך, אבל בחנות אופליין יכולים לעזור לך, למשל לדעת מתי יום ההולדת של החברה שלך, או מה ההעדפות שלך בבגדים ולתת לך שירות שמותאם ישירות אל הלקוח".
 

"חוץ מזה, נצליח להיפתר מכל הדברים המעיקים, כמו לעמוד בתור לתשלום. כיום גורמים לך לעמוד בתור כדי לשלם! זה מטופש לחלוטין. אתה צריך לחכות בתור כדי לעשות את הדבר הגרוע ביותר. אם אפשר יהיה להיפתר מכל זה, ולשלם אונליין, זה יהיה יותר פשוט".

 


ג'ון לאן (צילום: אבשלום ששוני)

 

מה הטיפים שלך לאנשים שמגיעים להאקתון?
 

"דבר ראשון, תהנו. אחר כך, לא לבזבז יותר מדי זמן על המודל העסקי או על הפרזנטציה. תקדישו את הזמן לכתיבת הקוד. במקומות אחרים אפשר לנצח בזכות רעיון, אבל אנחנו מחפשים מפתחים מעולים. אם אתה מנצח כאן, אתה נוסע לקליפורניה וצריך לפתח רעיון חדש לחלוטין. כך שלא תצליח רק בזכות רעיון אחד מוצלח. צריך להמשיך הלאה ולהתחרות מול מתכנתים מכל העולם".
 

מה הדבר היצירתי ביותר שראית בהאקתון?
 

"האקתונים יכולים להיות פרועים למדי. ראיתי קוואדקופטור (מסוק זעיר) לאספקת נקניקיות. זה היה מטופש, אבל ראיתי דברים מדהימים. בשנה שעברה זכתה קבוצה שיצרה מכשיר מבוסס BLE (Bluetooth low energy) המקושר לדוכני מזון ברחוב, כך שאדם יכול לעבור ברחוב ולהחליט לתרום ארוחה להומלס באמצעות הסלולר שלו. הקבוצה בנתה את זה ב-24 שעות, עם חומרה, תוכנה והכל".
 

תגובות

1. שמעון | 10 פברואר 2014

רעיון לא מקורי בכלל, על מה פרס?

הרעיון הרי לא חדש, זה רעיון שכבר מסתובב שנה לפחות באינטרנט בקמפיין שונים ואנשים עושים אותו בלי אפליקציה.
מסתבר שבהאקתון של פייפאל לא צריך להראות מומחיות בקוד או רעיון מקורי אלא רק קשקוש. זה בדיוק מסוג הקשקושים שהיו שנה שעברה.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.