17 פברואר 2014 | נחום דוניצה
12 טיפים לתחזוקת פרופיל לינקדאין אפקטיבי

פתחתם פרופיל לינקדאין עם תמונה בחליפה ייצוגית? זה ממש לא מספיק

בכל שנייה מצטרפים שני משתמשים חדשים ל-260 מיליון החברים בלינקדאין. כנראה שגם אתם פתחתם באיחור מאוד מאוד אופנתי פרופיל מסודר בלינקדאין, מילאתם את אינספור המשבצות הריקות, והעליתם תמונה משכנעת בלבוש ייצוגי.

 

אבל העובדה שהקפדתם על ה"טכניקה" שמסביב, לא מספקת ערבות מלאה לכך שלפרופיל המושקע שלכם יהיה גם אימפקט רצוי.

 

מעבר לכך, אם חשבתם שכל מה שאתם צריכים כדי להפוך לכוכבי לינקדאין זה להעלות פרופיל "רציני", הרי שטעיתם. שכחתם מילת קסם נוספת, שקל מאוד להבין אותה כשהיא כתובה באנגלית - Engage- ופחות בעברית – להיות מעורבים, להשתלב.

 

אז, מה ניתן לעשות כדי להתבלט מעל ההמונים? הנה כמה כיוונים אפשריים:

 

1. עדכוני סטטוס

 

מבדיקות שערכו אנשי לינקדאין, עולה שמשתמשים החולקים תכנים עם אנשים הנמצאים ברשימות החברים שלהם ברשת החברתית לפחות פעם בשבוע, הם בעלי סיכוי של פי 10 (!) לכך שאנשים יצרו עמם קשר.

 

אם אתם מחפשים עבודה, הרי שחשיבות הפניה הזו משמעותית ביותר. המלצה חמה: חלקו עם העולם מאמרים מעניינים, פוסטים מבלוגים שאתם עוקבים אחריהם, תכני ניוזלטרים ואחרים, אבל, אל תשכח את אלמנט האיכות. שלחו רק את אלה שבאמת עשו לכם את זה.

 

2. בניית מארג חברים הולם

 

חלק מהמשחק בלינקדאין הוא התחברות לאנשים הנכונים. חפשו את אלה שבאמת מעניינים אתכם. מצאו את אלה שאפשר ללמוד מהם, או את אלה שיכולים לסייע, לקדם ולעבוד אתכם יום אחד.

 

התחברו לאנשים האלה ותקשרו איתם. תחמיאו כשצריך, בקרו כשצריך. תנו פידבק ותראו שאנשים אוהבים את זה. מארג קשרים מוצלח יכול להביא לך עבודה חדשה, יכול לחבר לספק חדש, או לגייס לקוח גדול.

 

3. היו פעילים בקבוצות הנכונות

 

הקבוצות של לינקדאין הן בדיוק המקום בו ניתן לחלוק ולשתף תכנים מקצועיים, בהתאם לתחומי העניין שלכם.

 

יש לא מעט קבוצות שניתן להצטרךף אליהן, אך אם כבר הצטרפתם, אל תשכחו גם להיות פעילים בהן.

 

מה זה אומר להיות פעילים בקבוצה? לשתף תכנים, ליצור אינטראקציה עם החברים בקבוצה ולפתח קשרים איתם.

 

4. מראה מראה שעל הקיר

 

אני עדיין מאוד מופתע כשאני מחפש מידע על מישהו בלינקדאין, ומגלה לתדהמתי שאין לו תמונה והוא מופיע כאיש צללים מסתורי, או שהתמונה צולמה מזווית באמת אמנותית ויצירתית.

 

משתמשים עם תמונות מגדילים את הסיכוי שמישהו ייכנס לפרופיל שלהם פי 7 לעומת מחוסרי תמונות.

 

ואם כבר העליתם תמונה, מדוע לא להשקיע בה כמה דקות חשיבה? התמונה המתבקשת צריכה להתאים לגילכם הנוכחי, להיות צבעונית ולהקרין את מה שהטקסט שלכם משדר לגביכם ולגבי איך אתם רוצים שהעולם שבחוץ יתייחס אליכם.

 

וכן, אל תעלו תמונה שצילמתם בעצמכם. זה אף פעם לא נראה טוב.

 

5. התאם את המסרים לסביבה

 

בפייסבוק תחלוק עם העולם את הצרות שהיו לך בבוקר במציאת חניה ואת הסרטון החמוד עם הכלבלב ששלח לך הבן שלך. את לינקדאין תשאיר לדברים היותר רציניים בחיים (ולא שכלבלבים הם לא רציניים, חלילה).

 

לינקדאין אינה המקום להתלונן על מזג האוויר או מערכת היחסים שלך. זהו מקום לחלוק תכנים שאחרים יפיקו מהם תועלת, ובעיקר תועלת מקצועית.

 

6. תנו לי ב-Endorsements

 

הנה משהו שאתם מאשרים מבלי להסתכל בכלל. ובכן, יש מי שבוחן היטב את ה-Endorsementsשלכם (והכוונה לאותן המלצות מלאות כוונות טובות שנמצאות אי שם בתחתית העמוד).

 

היות ויש אפשרות להוסיף כל תכונה או כישור לרשימה, ואתה הרי לוחץ אוטומטית על אישור, לעתים יכולים להתווסף דברים לא הכי רצויים מבחינתכם, או אפילו מטעים. נכון שזהו כלי נפלא שמסייע לאנשים להבין יותר מי ומה אתה, אך לעתים הוא דורש כוונון. אם לא שמתם לב, יש אפשרות למיין ולסנן כישורים לא רצויים - וכדאי לעשות זאת.

 

7. מולטי

 

מי שביקר בעמוד שלו מזמן ולא התעמק בזוטות, יכול להיות שפיספס את האפשרות לצרף תכנים מאפיקי מדיה מגוונים: וידאו, תמונות, מצגות, מסמכים. שווה לבחון את האופציה הזו ואת המשמעויות שלה עבורכם.

 

8. מי מציץ בי?

 

אחד הכלים היותר מעניינים בלינקדאין הוא הכלי של "מי צפה בפרופיל שלי"? אם אתם מוצאים מישהו מעניין עבורכם, תמיד תוכלו להמשיך את הקשר משם. בחשבון הרגיל ניתן לראות מספר מוגבל של אנשים שצפו בפרופיל שלכם ולרבים זה בהחלט מספק.

 

אם הולכים על מנוי בתשלום מקבלים הרחבה ליכולת הזו. בכל מקרה, ניתן לקבל גם התראת זמן-אמת ולהרגיש נעים שמישהו חושב עליך. דרך אגב, אם אתם רוצים לצפות במישהו ולעשות זאת בהסתר, יש פתרון גם לכך.

 

9. מתנדבים בע"מ

 

עוד משהו שרבים נוטים להתעלם ממנו, אבל, על פי האנשים היקרים בלינקדאין, הוא מאוד אפקטיבי ובמיוחד אצל מגייסי העובדים – סעיף ההתנדבות.

 

מסתבר ש-42% מהמנהלים המגייסים רואים את סעיף ההתנדבות שבפרופיל כלא-פחות חשוב מנסיון בעבודה. שווה לחפש ולמצוא תחת סעיף ה"עריכת פרופיל" את האפשרות להכניס קצת על פעילות למען הקהילה.

 

10. המלצות

 

כאן כבר נדרשת מעט יותר עבודה, וגם מהצד הממליץ, אבל המלצה מלקוח, חבר לעבודה, מנהל יעשו את העבודה. אם כבר ביקשתם המלצה (הן בדרך כלל לא מגיעות מעצמן), שווה לנסח אימייל אישי (למרות שלינקדאין מאפשרת לשלוח 200 בקשות המלצה בבת-אחת).

 

לא לשכוח: אתם הולכים לבקש ממישהו לפנות זמן ומחשבה עבורכם. כדאי להתמקד באנשים שמכירים אתכם מהעבודה השוטפת ומסוגלים לפרגן בגדול.

 

11. זמן לסיכומים

 

שווה לבדוק שהסיכום (Summary) בפרופיל מספק את כל המידע החשוב באמת: תפקיד, כישורים, נסיון וכדומה.

 

המינימום המותר בסעיף הזה הוא 40 מילים. חשוב ביותר לשלב מילות מפתח הרלבנטיות לכם, כדי לסייע למי שיכול להגיע אליך באמצעות מנועי חיפוש.

 

12. והכי חשוב: הכניסו ליומן

 

במקרים רבים, מנהלים בכירים בחברות, כמו גם בעלי עסקים שונים, אומרים לי שאין להם זמן ל'משחקים' האלה בלינקדאין. אין להם זמן להתעסק עם זה. הם בדרכים, בטיסות, בפגישות. וכמובן שזה בולשיט.

 

בעידן הסמארטפונים, האייפדים והאפליקציות הייעודיות שהופכים הכל לזמין, ניתן למצוא כמה דקות, גם בדרכים, בין ישיבה לישיבה, כדי לעדכן סטטוסים.

 

מה עושים? פשוט עושים. מכניסים ליומן יום בשבוע, או אם אתם גרפומנים ידועים, פעמיים בשבוע ונכנסים לשגרה.

 

אני, למשל, מכין מאגר של חומרים שעניינו אותי במהלך שבוע הפעילות, בין אם מדובר במאמרים מעניינים, אינפוגרפיקס מחכימים ושאר זוטות, ושולף משם בשעת הצורך את הבסיס לתכנים שאני מעלה.

תגובות

1. חדשה בסיפור... | 29 מרץ 2016

כתבה

כתבה מעניינת ומועילה, תודה.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.