25 מרץ 2014 | יובל מעוז
כמה כסף מתבזבז במשרד בזמן שאתם לא שם?

PowerPlug הישראלית חסכה לגופים גדולים במשק הוצאות חשמל של כ-6.5 מיליון שקל ב-2013

כמה כסף מתבזבז במשרד בשעות הלילה או כשהעובדים לא נמצאים ליד המחשב? ובכן, מסתבר שדי הרבה. הסטארט-אפ הישראלי PowerPlug הצליח לחסוך 6.5 מיליון שקל בשנת 2013 ללקוחותיו באמצעות תוכנה האחראית לכיבוי מחשבים. לחיסכון הכספי יש גם משמעות סביבתית, שבאה לידי ביטוי במניעת פליטה של מעל ל-7,000 טון CO2 הנוצרים בתהליך יצירת החשמל.

 

PowerPlug פונה אל ארגונים גדולים כמו משרדים ממשלתיים, גופים פיננסים, חברות תקשורת, מוסדות לימוד, וארגוני בריאות, המעמידים אלפי מחשבים לרשות העובדים שלהם. אותם מחשבים צורכים חשמל כאשר הם פועלים, בין אם עובדים עליהם ובין אם לא, ואם הם אינם מנוהלים בצורה יעילה נוצר בזבוז אדיר של אנרגיה וכסף.

 

תוכנת Pro PowerPlug מחזירה את האחריות לכיבוי המחשבים ולחיסכון באנרגיה לידי הארגון. באמצעות התוכנה יכול מנהל הרשת להגדיר כי מחשבים אשר אינם בשימוש או אינם מבצעים פעולות הדרושות לארגון, ייכנסו למצב חסכון בחשמל בהתאם למערכת חוקים, וכך לחסוך באופן ניכר בצריכת החשמל.

 

במקביל, ניתן באמצעות התוכנה להעיר את המחשבים במועדים קבועים או באופן מיידי, לפי דרישה. כך ניתן להמשיך את הניהול התקין של המחשבים, כמו עדכון תוכנות ובקרה שוטפת בשעות הלילה, מבלי לפגוע בעבודה השוטפת של המשתמשים ובתפוקות שלהם.

 

 

 

אייל יחיאלי, מנכ"ל PowerPlug : "בניגוד למחשבים ביתיים שבהם ניתן להשתמש בהגדרות החסכון בחשמל שבמערכת ההפעלה, אופן השימוש ודרישות הזמינות במחשבים ארגוניים אינו מאפשר זאת. לדוגמא, מחשבים ארגוניים נדרשים לעיתים לבצע תהליכי חישוב ארוכים אחרי שעות העבודה, להתעדכן בתוכנות ועדכונים ששולחת מחלקת המיחשוב, לרוב במשך הלילה, או להישאר זמינים עבור עובדים המעוניינים להתחבר אל המחשב מהבית בכל שעות היממה. היכולות המובנות של Windows לא נותנות מענה למצבים אלה והתוצאה היא שברוב הארגונים מחשבים פשוט פועלים כל הזמן".

 

"התוכנה מאפשרת לארגונים ליישם מדיניות חסכון בחשמל על כלל המחשבים בארגון, ללא כל הפרעה למשתמשי הקצה או לפעילויות השוטפות של מחלקת המיחשוב. מנהל המערכת יכול להגדיר לכל קבוצת מחשבים את אופן ההתנהגות הנדרש הן בשעות העבודה והן מחוץ לשעות העבודה, והתוכנה מיישמת מדיניות זו על מחשבי הקצה, מעבירה את המחשבים למצב חסכון בחשמל כאשר ניתן ומעירה אותם בצורה אוטומטית כשהם נדרשים לפעולה."

 

PowerPlug, המונה כיום 8 עובדים, גייסה חצי מיליון דולר ב-2010 ממשקיע פרטי. בין לקוחות החברה נמנים שרותי בריאות כללית, בתי החולים שיבא ורמב"ם, אוניברסיטת בן גוריון ובנק מזרחי-טפחות. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.