30 אפריל 2014 | BlogsRelease
TNW: שיבוש דיגיטלי, מחיר הפרטיות והסתגלות לשינויים

תובנות מהכנס הטכנולוגי באמסטרדם והזוכה שמלמד על גוף האדם ישירות מהטאבלט

כל חידוש דיגיטלי מוביל לשיבוש הדרך ה"רגילה" של עשיית עסקים.  לגישה הזאת קוראים "שיבוש דיגיטלי" (Digital Disruption). השיבוש הדיגיטלי מביא בסופו של דבר לפיתרון שהוא הרבה יותר מהיר, אך הוא משנה את ההתנהגות שלנו ואת החוויה שלנו.

 

לפיכך, בעידן הדיגיטלי יש לשים דגש על החוויה של הצרכן, ומותגים אשר יעשו כן, יצליחו ליצור מערכת יחסים ארוכות טווח עם הצרכן. את הדברים הללו הציג ג'יימס מקוויבי מחברת המחקר בתחום הטכנולוגיה  Forrester בכנס של The Next Web, מאתרי הטכנולוגיה המובילים בעולם, שנערך באמסטרדם ב-25-24 באפריל. מייסד TNW יגיע ארצה וינאם בתל אביב בכנס החדשנות ב-13 במאי.

 

מקוויבי בכנס TNW

 

לכנס האירופי באמסטרדם הגיעו יותר מ-2,500 משתתפים מכל רחבי העולם. הכנס הפגיש את קהילת הטכנולוגיה הבינלאומית לדון וללמוד על המגמות וחידושים האחרונים בתחום הטכנולוגיה, האינטרנט והסלולר.

 

המומחה ליו-טיוב, ברנדן גאהן, דיבר על כיצד ניתן להפוך תוכן לויראלי, והדגיש את החשיבות במציאת המשפיענים (influencers) והבלוגרים הנכונים בכדי להשיג את המטרה. בנוסף, ציין כי על מנת שתוכן יהפוך לוויראלי, התוכן צריך להכיל רגש כדי שאנשים יתחברו אליו וירצו לשתף אותו.  

 

הרצאתו של אראל בלקן, מייסד ה-Indie phone, (טלפון שמעצים את החוויה של הצרכן ושומר על פרטיותו), עסקה בנושא הפרטיות בעולם הדיגיטלי. לטענתו אין דבר כזה "חינם" בעולם הדיגיטלי: כל הפלטפורמות הדיגיטליות כגון פייסבוק, טוויטר, גוגל וכדומה מציעות שירותים בחינם, אך ל"חינם" הזה יש מחיר והוא הפרטיות שלנו.

 

אראל בלקן

 

חובת ההסתגלות

 

בריאן סוליס מקבוצת Altimeter, חברת מחקר המתמקדת בטכנולוגיה, הציג את החדשנות בעידן הדיגיטלי כדבר שחייבים להסתגל אליו; אין להתנגד לחידושים הטכנולוגיים אלא לאמץ אותם. לטענתו, המפתח להצלחת כל עסק הוא חדשנות, וצריך כל הזמן לחדש על מנת לשרוד בעולם הדיגיטלי המשתנה.  

 

דיוויד שינג מ-AOL לא אכזב בהופעתו הייחודית והיוצאת דופן. בהרצאתו שסגרה את סבב ההרצאות של הכנס טען כי אנו נמצאים בעידן בו המדיה החברתית שולטת, ולכן מותגים זקוקים לסיפורים. מותגים צריכים להבין את כוחו של הצרכן, אמר שינג, ועליהם לשים דגש על החוויה של הצרכן; החוויה היא לב הסיפור, אך הקשר הרגשי שנוצר בין הצרכן למותג הוא הליבה שלו. המותג הוא רק תפיסה.

 

שינג הדגיש את החשיבות של טכנולוגיה, תוכן והפצה שהם הבסיס לפרסום בעולם הדיגיטלי, וחשף כי בחודש שעבר 70% מהצרכנים שיתפו תוכן כלשהו. לטענתו, השיתופים הם לינקים ואלה בתורם מעוררים את הצרכן לפעולה.

 

במהלך הכנס ניתנה הזדמנות לסטארט-אפים להציג חידושים טכנולוגיים. מתוך 99 סטארט-אפים שהגישו את מועמדותם, עלו לגמר 10 סטארט-אפים: Usertalk, Crate, Via, DiscoveredPocket Anatomy, UseClark, 30MHz, Agrivi, Docido ו-Cubic.fm.

 

בסוף התחרות זכה הסטארט-אפ האירי Pocket Anatomy שפיתח אפליקציה שמאפשרת ללמוד על האנטומיה של גוף האדם, תוך סיור וירטואלי ב360 מעלות בתוך גוף האדם.

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.