20 מאי 2014 | יובל מעוז
תיכוניסטים, אבל לפניך: 5 יזמים מבטיחים שעוד לא סיימו תיכון

היזמים הצעירים הציגו ב-Mixiii; אקסלרטור חדש לסטארטאפים הושק בתחומי הבריאות

עם הרבה ביטחון עצמי עלו אתמול לבמה אחד אחרי השני חמישה תיכוניסטים. עם אנגלית מצוחצחת ומצגות מושקעות, הציגו הצעירים את הסטארטאפים שלהם בפני פאנל של מנטורים והותירו רושם רב בקהל. הרושם המרכזי בסוף התצוגה: הגיל לא משחק עבורם תפקיד. הם עומדים בקנה אחד עם יזמים מבוגרים ומנוסים מהם בכל הנוגע להבנת צורכי השוק ובניית מוצר.

 

התצוגה של חמשת הצעירים נערכה אתמול במסגרת פאנל שערכה קרן Terra Venture Partners, בתערוכת Mixiii 2014, ועידת החדשנות של ישראל, שנערכת בימים אלה בתל אביב.

 

חמשת הצעירים הציגו בפני פאנל של בכירים, שהורכב מדב מורן;ברק גולדשטיין, מנהל חממת TerraLab; אורנית שנער מנהלת האקסלרטור של citi. הפיתוחים שהציגו הצעירים בכנס:

 

Handy: ממפים מקומות נגישים לבעלי מוגבלויות

 

עדי מילשטיין, בן 14 מהרצליה, הוא היזם של אפליקציית Handy, הממפה מקומות נגישים לבעלי מוגבלויות. בצוות הפיתוח נמצאים שלושה יזמים נוספים. האפליקציה היא מבוססת מידע-המונים כשהמידע בה נאסף על ידי  דיווחים של המשתמשים שביקרו במקומות שונים. האפליקציה מאפשרת דיווח בזמן אמת על רמת נגישותם של מקומות בילוי, מסעדות ורחובות. הסטארט-אפ זכה בתחרות בהאקתון שיזמה עיריית הרצליה.

 

(מסכי האפליקציה. צילום מתוך אתר החברה)

 

 

Print It: תוכנה להדפסה קלה בתלת-מימד

 

Print it מפתחים תוכנה בעלת ממשק קל לשימוש למידול מוצרים למדפסות תלת-מימד. מפתחי התוכנה השתתפו בהאקתון בגוגל.

 

אחד המייסדים הוא סער ליטמנוביץ', בן 18 מהרצליה. ליטמנוביץ' לומד בתיכון "הכפר הירוק", במגמת מחשבים, פיזיקה, רובטיקה. Printit רוצה להקל על השימוש במדפסות תלת-מימד עבור הצרכנים הביתיים. התוכנה של Printit הופכת את מדפסות התלת מימד לנגישות וקלות עבור המשתמש הפשוט באמצעות ממשק קל והתממשקות לכל מדפסות התלת-מימד הנמצאות בשוק. התוכנה נמצאת כיום בפיתוח מתקדם.

 

FunnyMoney: ממשחקים חיסכון לבני נוער

 

הצוות של FunnyMoney פיתחו אפליקציה לחינוך פיננסי, המאפשרת ניהול פיננסי לבני נוער, מעודדת אותם לחסוך ומעניקה ידע על ניהול פיננסי נכון מגיל צעיר.

 

המפתחים החליטו לשלב בין הנאה ומשחק  לבין מעקב אחר הפעילות הפיננסית השוטפת שלנו. באמצעות האפליקציה, חיסכון בחיים הממשים הופך לנקודות במשחק ומאפשר לפתח עולם שלם בתוך האפליקציה. האפליקציה זמינה בחנויות האפקליציות.

 

אחד היזמים בצוות הוא עומר כפרי, בן 17 מבית חפר, תלמיד כיתה י"א, מתיכון "רופין". כפרי לומד במגמת מדעי המחשב ופיזיקה, ובנוסף משתתף בפרויקט רובוטיקה "פרסט", פרויקט בינלאומי לבניית רובוטים לביצוע משימות.

 

 

 

 

RapidPay: תשלום דרך הסלולרי לצעירים

 

הסטארט-אפ Rapid Pay הוקם לפני כשנה, ומאפשר תשלום דרך הסלולרי לאנשים צעירים שטרם פתחו חשבון בנק ורוצים לבצע רכישות דרך האינטרנט או דרך אפליקציות.

 

היזם של Rapid Pay הוא אידו ג'ינו, חיפאי בן 16, הלומד בתיכון "ריאלי-העברית", ובמקביל לימודי מדעי המחשב שנה ב'. בנוסף, אידו עובד כמנהל פרויקטים בחברת emuze שעוסקת ביצירת מערכות אינטרנטיות לעסקים.

 

Healthy Belly: ללכת למסעדות ולשמור על תזונה נכונה

 

Healthy Belly, האפליקציה שפיתח גיל ממן, בן 15 מחיפה, מאפשרת לאנשים החפצים לשמור על תזונה נכונה, למצוא מסעדות המגישות מנות בריאות. האפליקציה ממפה את המסעדות המתאימות לשומרים על תזונתם ומאפשרת בחירה חכמה מתוך המבחר.

 

ממן הוא תלמיד כיתה ט' שכבר הספיק לעבוד כמתמחה ב-ebay ישראל ובאמתחתו כבר מספר פיתוחים, ביניהם Tokurity, מערכת טכנולוגית המגנה על פריצות למחשב הביתי, ו-pay my pocket, אפליקציית תגמולים בין הורים לילדים על ביצוע משימות. ממן מתמחה בפיתוח למובייל, אפליקציות המיועדות לאייפון ולאנדרואיד.

 

(צילום מתוך אתר החברה)

 

במסגרת הפאנל נאם דב מורן ליזמים הצעירים, ושיתף אותם מנסיונו: "חדשנות היא דרך קשה וארוכה. הסיכויים להיכשל גבוהים מאוד. בעמדה אתם ממציאים משהו חדש, ורוב הסיכויים שהאנשים סביבכם יגידו לכם שאתם עושים טעות. אבל אם אתם באמת רוצים להיות סטארטאפיסטים, אתם צריכים לדעת שזאת הדרך, וגם אם תצליחו, הדרך להצלחה כרוכה בכשלונות ובאכזבות רבים".

 

"אבל אם אתם מצליחים, וגם אם לא, הדרך שעשיתם חשובה. היו מוכנים לקשיים. גם כשאתם נכשלים, אתם לומדים מהתהליך ומלמדים אנשים אחרים. אתם הולכים לנסות לפתח סטארט-אפ, ואם תיכשלו – אל תישברו. תמשיכו הלאה", אמר מורן.

 

אקסלרטור חדש לסטארטאפים בתחומי הבריאות

 

מיקרוסופט ו-BD העולמית, העוסקת בתחום טכנולוגיות הרפואה,השיקו אתמול ב-Mixiii אקסלרטור ייעודי לסטארט-אפים בתחומי הבריאות.

 

התוכנית תפעל באקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בהרצליה ויזמים וסטארט-אפים יכולים להגיש מועמדות כאן. הסטארט-אפים ייבחרו ב-24 באוגוסט 2014 והמחזור יתקיים בין ספטמבר 2014 לינואר 2015.

 

האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס הוא תוכנית בת 4 חודשים שנועדה לסייע לסטארט-אפים בשלבים מוקדמים, כאשר מיקרוסופט אינה מבקשת אחזקות בחברות או תשלום להשתתפות בתוכנית.  BDתציע ליזמים השקעה אופציונאלית ניתנת להמרה למניות וכן הדרכות של מנהלים מנוסים שיסייעו לכל חברה להבין צרכים רפואיים וצרכי לקוחות וכן דרישות קליניות ורגולטוריות אפשריות. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.