10 יוני 2014 | יובל מעוז
גייס 30 מיליון דולר כי הוא שואל שאלות שגוגל אנליטיקס לא מנסה להתמודד איתן

דז טריינור שירצה בכנס UXI 2014 רוצה לשנות את הדרך שבה מנתחים נתונים

"הרבה אנשים אובססיביים לגבי האסתטיקה של המוצר שלהם, ולא במטרה שהוא צריך להשיג. אבל ההתמקדות במה שיפה ולא במה שהלקוחות משתמשים בפועל מוביל לפספוס של הרבה פיצ'רים שהחברה היתה צריכה להתמקד בהם".

 

דז טריינור (Des Traynor) הוא אחד מארבעת המייסדים של intercom, סטארט-אפ שמסתכל על עולם האנליטיקס בצורה קצת אחרת מהנפוצה היום. כשהוא מדבר על יזמים המתמקדים בנראות של המוצר במקום בפונקציונליות שלו, הוא מסתמך על מידע רב מלקוחותיו.

 

המוצר של אינטרקום מושך מאוד את המשקיעים, ובשנתיים וחצי שהחברה קיימת היא הספיקה לגייס 30 מיליון דולר. אינטרקום היא פלטפורמה לניתוח נתונים בזמן אמת המאפשרת לדעת מי משתמש במוצר, כיצד, ומאפשרת ליצור איתו קשר ולקבל ממנו מידע נוסף כדי לטייב את המוצר.

 

טריינור ירצה על הדרכים הנכונות לאפיין מוצר בשלבים המוקדמים של החברה בכנס UXI Live 2014 שיתקיים ב-18-16 ביוני באווניו, קריית שדה התעופה.

 

"עולם האנליטיקס (ניתוח נתונים בזמן אמת) מגבש סביבו הרבה חברות שמפתחות מוצרים דומים. אם חברה אחת מתמקדת בנתונים בגרפים, אז המתחרה תהפוך את זה לקווים או לאנימציה. כל אחד מנסה לשנות מעט מהמתחרים. אבל אף אחד לא שואל: למה אנשים זקוקים לניתוח המידע הזה מלכתחילה?"

 

"אם אתה פונה כיום לגוגל אנליטיקס, אתה יודע כמה אנשים מבקרים, היכן הם ביקרו, ויש לך כל מיני אינדיקציות על המשתמשים שלך באתר. אבל אם אשאל אותך את השאלות הבאות, לא תהיה לך תשובה: מה הטראפיק שיהיה לך בעוד שלושה חודשים? כמה זמן ייקח לך להכפיל את התעבורה לאתר?"

 

"אלה שאלות עסקיות אמיתיות שפלטפורמות ניתוח הנתונים הקיימות עוורות אליהן. במקום פלטפורמות ניתוח נתונים הייתי מכנה אותן כיום כ-Web Analytics Charts ותו לא".

 

מה הטעויות הנפוצות שאתה רואה שיזמים עושים?

 

"גם היום, הרבה אנשים מנחשים ומעריכים מה המשתמשים שלהם עושים, במקום לשאול אותם. ברגע שיש לך משתמש, יש לך גישה למידע נוסף על המוצר שלך. רוב החברות נוטות להתעלם מהגישה הזאת למידע. הן מפתחות פיצ'רים נוספים למוצר ותוהות – 'מעניין אם המשתמש יעריך את הפיצ'ר הזה?' אולי תשאלו אותו?".

 

"גם עבור חברות גדולות יותר כשהמידע שהן מקבלות מהלקוחות הוא עצום, עדיין אפשר למצוא את הדרכים לקבל פידבקים חכמים מהמשתמשים. גם חברות גדולות יכולות להשיק מוצר לקבוצת משתמשים קטנה ולאחר שיפור המוצר להשיק לקבוצה נרחבת יותר".

 

טריינור בהרצאה בכנס תוכנה בבוסטון בשנה שעברה

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.