30 יולי 2014 | מערכת StartIsrael
בחן את עצמך: האם אתה מרחיק לקוחות ומשקיעים?

אתם עובדים קשה לאורך כל החודש, רק כדי לגלות שמשקיעים לא נשארים בסביבתכם ולקוחות פוטנציאליים נעלמים. להלן שישה דפוסי התנהגות רעילים שייתכן ואתם משדרים לסביבתכם. לזהות, לשנות

במהלך הקריירה שלי נתקלתי במאות אנשים מידי חודש, עם חלקם יצרתי תקשורת חופשייה ופתוחה מאוד. בזכות חוויות משותפות, נתקלתי בעשרות סוגים של התנהגות רעילה המרחיקה מהם משקיעים, קולגות ולקוחות (וביניהם גם אני). נוכחתי לדעת שהנזק הנגרם למערכות היחסים השונות טרפד את הצלחתו המקצועית של אותו אדם, ואף פגע בעקיפין באלו שנמצאו בסביבתו.

 

 

בואו נהיה כנים: כולנו פועלים כך לפעמים בדרך זו אחרת, פוגעים באחרים בדרכים שונות. איש אינו חסין מחולשותיו הפנימיות. אולם  הבחירה הטבעית היא לצמוח ולהתפתח ממקומות נמוכים אלו, ולפתח מודעות שתמנע מהם לעבור את זה אלא במקרים נדירים ביותר.

 

 

אם שאלת את עצמך עד כמה אתה משדר רעילות לסביבתך, טוב עשית. מדובר במרכיב קריטי לאושר ולהצלחה האישית שלך. המודעות להתנהגות הקלוקלת בזמן אמת תסייע לך להתמודד עם הדפוס כשזו תתרחש. האם אתה מוצא את עצמך תחת דפוסי ההתנהגות הבאים בשגרת היום יום?

 

1.      אתם לוקחים הכל באופן אישי

 

ייתכן ואתם מפרשים כל דבר שקורה סביבכם כהתקפה ישירה או כעלבון. בפועל, המציאות מעידה כי מה שאנשים אומרים ועושים מעיד הרבה יותר על מערכת האמונות והתפיסות הפנימית שלהם מאשר עליכם. בתגובתם, הם מאשרים את העמדות, ההשקפות האישיות ונקודות התורפה שהם נושאים עימם לאורך שנים.

 

בין אם אתם בטוחים שאתם מדהימים ובין אם נדמה לכם שאתם גרועים, הבינו שאין לכך כל משמעות מבחינתם. כמובן שלא צריך להיות נרקיסיסטיים ולהתעלם מכל משוב חיצוני, אבל ייחוס משמעויות מיותרות מכניס לחייכם עצב רב ואכזבה מזיקה. הרבה יותר פשוט להרפות מ"מה יגידו השכנים" ולפעול עם הלב, האינטואיציה והחוכמה כמדריכים פנימיים.

 

 

2.      אתם מלאים במחשבות שליליות:

 

קשה מאוד להימצא בחברתם של אנשים שלא מסוגלים לשחרר את השליליות, ועוסקים בדיבורם בדברים הנוראיים שקרו, קורים ועלולים לקרות באופן מתמיד. העלבונות שהם חווים, חוסר ההגינות שהיא מנת חלקם, סירוב עקשני להביט על הצד האופטימי של החיים ולהפיק לקחים מהעבר. הפער בין פסימיות נקודתית ובין שקיעה במרה שחורה הוא גדול אך המעבר אליו עשוי להיות חמקמק ובלתי מודע. שימו לב שאינכם מונעים על ידי תפיסה המעוותת את דרך המחשבה וצורת החיים, האמינו שזהו מצב הניתן לשינוי.

 

 

3.      אתם מתייחסים לעצמכם כמו לקורבן

אם אתם מתלוננים ללא הפסקה, אתם מעצימים את תחושת הקורבנות שלכם. האמונה שאתם פסיביים וחסרי אונים, שאין לכם כוח אומ השפעה על מסלול החיים שלכם היא מזיקה ביותר.

 

אין ספק שמדובר בהרגל שניתן לשינוי: במהלך עבודתי נתקלתי בעשרות אנשים שסבלו בחיים מטראומות נוראיות, אבל מצאו את הדרך והאומץ להתגבר על הקושי. אני בהחלט מאמין שיש לנו גישה פנימית לכוח גדול ממה שהיינו מאמינים שיש בנו. ובמילים ישירות יותר, הפסיקו להתבכיין וסרבו לראות בעצמכם שפוטי גורל אומלל או אפליה. אז תמצאו שאתם חזקים יותר ממה שדמיינתם, ותבינו שאינכם חייבים לקבל את המציאות כפי שהיא.

 

 

 

4.      אתם אכזרים לסביבתכם

 

חוסר אמפתיה או יכולת לשים את עצמכם בנעליהם של אחרים, היא אולי ההתנהגות הרעילה מכל הנובעת מהיעדר חמלה מוחלט. אנו נתקלים בכך בכל יום בכלי התקשורת ובאינטרנט בפרט: אנשים הופכים הרסניים לאחרים, רק משום שהם יכולים. כמובן שהם מעדיפים את הגרסה האנונימית המטוקבקת, באמצעותה הם יכולים לתקוע אחד לשני סכינים בגב באופן אנונימי, פחדני ומוגן.

 

אם אתם מוצאים את דפוס היחסים שלכם בוגדני והרסני כלפי אחרים, עצרו לחשב מסלול מחדש. נסו להבין מדוע, והבינו שרגשית כולנו מצויים באותה סירה.

 

 

5.      אתם יוצאים מפרופורציות

 

חוסר יכולת לנהל רגשות היא בעיה בולטת במיוחד. כולנו מכירים את הטיפוסים, גברים ונשים. הם מתפוצצים בעקבות הבעיה הקטנה ביותר, צועקים על הפקידה באגרסיביות בבנק או מאבדים את זה בגלל שהילד שפך חלב על הרצפה.

 

אם התגובות שלכם חסרות מינונים ובלתי נשלטות, כנראה שהגיע הזמן לפנות לעזרה. נקודת מבט חיצונית וסוג תמיכה מסוים הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת התהליך.

 

 

6.      אתם צריכים פידבק מתמיד

 

קיימים עובדים שזקוקים לאמת את ההערכה העצמית שלהם בכל עת. הם  אובססיביים במחשבתם לזכות באישורים חיצוניים של הצלחה, מה שמתיש בקלות את סביבתם. מי שרוצה להוכיח את ערכו שוב ושוב, להוכיח עליונות על ידי כך שינצח את הקולגות בכל עניין, סופו להישאר לבד.

 

זאת ועוד, עיסוק קטנוני מידי בתדמית החברתית שלכם תוביל לכך שאינכם מגלים גמישות הנחוצה ליזמים עסקיים. כדאי להסתכל על התמונה הגדולה יותר, להבין שהחיים הם מסע תחת למידה, ולהפסיק לתת דגש לדברים שאולי יעשו טוב לאגו כרגע, אבל לא מאוד חשובים לטווח הארוך ("אני צריך קידום עכשיו!"). הצורך הנואש להוכיח הצלחה באמצעים חיצוניים, ברור למרבה הצער לכל מי שסביבכם פרט לכם. אל תיפלו למלכודת.

 

הגרסה המקורית למאמר פורסמה בבלוג של קת'י קפרינו, מאמנת עסקית המתמחה ביזמות נשית וכותבת בטבעת הבלוגים של מגזין העסקים "פורבס".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.