18 אוגוסט 2014 | כרמית דוד
ליצור רושם נכון בשלוש שניות: קורות החיים האידיאליים

קורות החיים הם כרטיס הביקור שלכם, אולם בתהליך הגיוס לא יקדישו להם יותר מרגעים ספורים. כך תבטיחו שהם משרתים את המטרה ומקדמים את תהליך חיפוש העבודה

שלוש שניות או פחות: זהו פרק הזמן שיוקדש בממוצע לקורות החיים שלכם, בטרם יחליט המגייס שהם רלוונטיים מספיק כדי לזמן אותכם לראיון. כלל הרושם הראשוני אינו תופס רק במפגשים אישיים: גם לקורות חיים יש חלון זמן קצרצר לעשות את הרושם שיביא אל המשרה המבוקשת. כיצד לעשות את הרושם הזה, ובמהירות? לשם כך עליכם להביא בחשבון כמה גורמים.

 

ראשית, צאו מנקודת הנחה כי למשרת חלומותיכם יתקבלו עשרות קורות חיים. זו הסיבה לכך שקורות החיים ממוינים ומסוננים במהירות רבה, וההחלטה אם לזמן את המועמד לריאיון מתקבלת בתוך שניות ספורות. עליכם לבנות את קורות החיים שלכם כך שהפרטים החשובים יבלטו לעיני המגייס במבט ראשון, ובהתאם לכך יעמדו באותו סינון ראשוני.

 

בנוסף, הראשון לבחון את קורות החיים שלכם לא תמיד יהיה בעל הכשרה טכנולוגית ולא תמיד ידבר בשפה המקצועית שלכם. לעתים קרובות, בעל התפקיד הראשון שיעבור על קורות החיים שלכם יהיה מנהל משאבי אנוש, רכז גיוס או יועץ בחברת השמה. הם לרוב השלב הראשון בתהליך המיון, ולפיכך מהווים מדרגה אותה עליכם לצלוח. לעתים יהיו להם הבנה טכנולוגית נרחבת וידע מעמיק בגיוס בעולמות התוכן הרלוונטיים, ולעתים פחות. לפיכך, אל תצאו מהנחה שמה שברור לכם, יהיה ברור גם לצד השני.

 

אם כך, איך מנסחים קורות חיים טכנולוגיים? להלן כמה עצות לכתיבה ולעיצוב של קורות חיים אפקטיביים.

 

 

צרו קורות חיים קצרים, ברורים ומסודרים

 

בישראל נהוג להגיש קורות חיים שאורכם עמוד אחד או לכל היותר שניים, כדי שיהיו נוחים לקריאה ולעיון מהיר. השתדלו לא לחרוג מאורך זה. התנסחו בקיצור והימנעו מפרטים לא רלוונטיים, העלולים לעייף את המגייס ולהסיח את דעתו. שימו לב לשגיאות כתיב או לטעויות הקלדה, הן בעברית והן באנגלית: מגייסים מבחינים בהן.

 

כדי להקל על המגייס לאתר את המידע החשוב לו, הקפידו על ראשי פרקים או כותרות ברורים ומוגדרים, רצוי בפונט מודגש. לעומת זאת, אין כל צורך להשתמש בצבעים, בעיצובים מיוחדים או באייקונים. ככל שהעיצוב פשוט ונקי יותר כך טוב, אלא אם כן התפקיד המדובר משתייך למשל לתחומים כמו עיצוב גרפי ו-UX, אז קורות חיים מעוצבים ביצירתיות ועשירים בקישורים לפרויקטים מוצלחים יכולים דווקא לעזור.

 

 

 

עזרו להם לעזור לכם

 

כאשר תנסחו את קורות החיים שלכם, זכרו תמיד שהמטרה כפולה: לעזור למגייס למצוא את המידע הרלוונטי, ולדאוג להציג אותו בצורה האטרקטיבית ביותר. פרטיכם האישיים אמורים להופיע בראש קורות החיים. הפרטים היחידים שבאמת צריכים להופיע הם שם מלא, מייל פרטי (ללא מייל עבודה), מספר טלפון נייד ומקום מגורים. פרטים נוספים כגון מספר תעודת הזהות, המצב המשפחתי ושנת הלידה אינם הכרחיים; כמו כן, בשוק העבודה הישראלי לא נהוג (ולא מומלץ) להוסיף תמונה.

 

הניסיון הטרי ביותר הוא הרלוונטי מכל, ולכן יש להציג את הניסיון התעסוקתי בסדר כרונולוגי. תחילה התפקיד הנוכחי או האחרון, אחריו התפקיד הקודם וכן הלאה. כך גם לגבי השכלה. ודאו שאתם תוחמים כל תפקיד בשנים, ולא בחודשים.

 

ציינו בקצרה את תחום עיסוקה של כל חברה שעבדתם בה. אל תניחו שכולם מכירים את החברות בהן עבדתם והתמחותן. יש לכך חשיבות, כיוון שרוב החברות מעוניינות במועמדים המגיעים מעולמות תוכן דומים. התייחסו לפועלכם: מה היה תפקידכם בצוות, מה ביצעתם בפועל ומול אילו ממשקים עבדתם. אם מילאתם תפקידים ניהוליים, חשוב לציין את מספר העובדים שניהלתם ולמי דיווחתם.

 

אם המשרה המבוקשת הינה בעלת אופי טכנולוגי, ציינו בבירור ובהדגשה באילו טכנולוגיות או שפות תכנות השתמשתם בפועל. מועמדים רבים אינם מייחסים חשיבות ל"באז וורדז" (ובעברית, מילות מפתח), או מניחים שמי שמתמצא בטכנולוגיות "כבר יבין בעצמו". זוהי טעות קשה ורווחת. זכרו: בחברות שונות משתמשים לעתים בהגדרות ובמונחים שונים; כאמור, ייתכן אף שהאדם שיקרא את קורות החיים שלכם לא יהיה בעל השכלה טכנולוגית. עזרו לו להבין אותם.

 

בנוסף לגורם האנושי, חברות השמה מובילות בתחום ההיי-טק נעזרות היום בכלים טכנולוגיים. אלו סורקים את קורות החיים, מאתרים, מנתחים ומשייכים את המידע באמצעות טכנולוגיות של Big Data. בזכותם הופכים תהליכי גיוס עובדים למהירים ומדויקים מאי פעם.

 

 

הדגישו את החשוב והמיוחד

 

הכירו את העולם שבו אתם חיים ומתנהלים: בדקו מהם התחומים הטכנולוגיים הנחשקים והמבוקשים כעת, ובאילו מילות מפתח משתמשים כדי לייצג את עולמות התוכן האלה, והבליטו אותם בקורות חייכם. לשם כך תוכלו להיעזר בתיאורי המשרות שאליהן אתם מגישים מועמדות: שימו לב לטכנולוגיות ולניסיון הנדרשים והדגישו אותם בקורות החיים.

 

דאגו להדגיש את המיוחד בכם ובניסיונכם: טכנולוגיות חדשניות, תפקידים מיוחדים, שירות צבאי ביחידה טכנולוגית, ציון פסיכומטרי גבוה, ממוצע תואר גבוה, הצטיינות או בחירה לעובד מצטיין. אל תהססו להיעזר לשם כך ביועצות בחברות השמה. הן בעלות ראייה רחבה של צורכי השוק ומתמצאות במגמות ובתנודות בו. בראש קורות החיים אפשר להוסיף סעיף "תמצית", שבו תדגישו את תחומי התמחותכם ואת התפקידים שאתם מכוונים אליהם בחיפוש הנוכחי.

 

לסיכום

זכרו: קורות החיים הם כרטיס הביקור שלכם. הם אמורים לייצג אתכם נאמנה הן בתוכנם והן בצורתם, ולהעיד על תכונות רצויות לארגון כגון יסודיות והבחנה בין עיקר לטפל. בנו אותם בחוכמה – כדי שישיגו את האפקט הרצוי לכם באותן שתיים וחצי שניות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.