4 ספטמבר 2014 | קרין מאיר רובינשטין
"בצעירותי היה לי חלום לעבוד בדיפלומטיה האמריקאית בבית הלבן" : קרן זווית עם קרין מאיר-רובינשטין

עזבה קריירה מצליחה מאוד בעריכת דין וניהול קבוצות הפיתוח העסקי במשרדי עורכי דין המובילים בישראל בכדי לנהל את מיזוג ארגוני ההיי טק השונים בישראל מתוך שאיפה לקדם ולמצב את תעשיית ההיי טק הישראלית כמובילה בארץ ובעולם.

מי האשה:

 

קרין מאיר רובינשטין, (42) מתגוררת בתל אביב ואם לשלושה. בעלת תואר ראשון בכלכלה ומשפטים ותואר שני במינהל עסקים בהתמחות במימון הכל מאוניברסיטת תל אביב.

 

עזבה קריירה מצליחה מאוד בעריכת דין וניהול קבוצות הפיתוח העסקי במשרדי עורכי דין המובילים בישראל בכדי לנהל את מיזוג ארגוני ההיי טק השונים בישראל מתוך שאיפה לקדם ולמצב את תעשיית ההיי טק הישראלית כמובילה בארץ ובעולם. היא פועלת 24/7 לקידום תעשיית ההיי טק החל מפיתוח עסקי ויצירת הזדמנויות עסקיות לקהילת ההיי טק על כל גווניה, כולל מרכזי הפיתוח של החברות הרב לאומיות, קרנות הון הסיכון הישראליות והזרות, חברות קטנות וגדולות, חברות המיסחור, חממות והאקדמיה.מרגולציה, ועד לקידום נושאים הקשורים בחקיקה ועבודה שוטפת מול הממשלה, הכנסת והרשויות השונות. לאחרונה אף ניצחה על כנס ההיי טק הגדול ביותר שנעשה בישראל – MIXiii  .

 

שורה הכי מפתיעה בקורות חיים שלך :

 

בגיל 20 בלבד, ממש עם סוף לימודי כלכלה ומימון באוניברסיטה, התמניתי לתפקיד המבקר של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב. התפקיד כלל אחריות גדולה וביקורת על מליוני שקלים על הגופים שאגודת הסטודנטים מעורבת בהם.

 

חוץ מזה, רבים לא יודעים שהיתה לי קריירה כטניסאית מקצועית מגיל 10 עד גיל 19, כאשר בתקופה זו הקדשתי עשרות שעות רבות בשבוע של אימונים ותחרויות בארץ ובעולם.  מהטניס המקצועי למדתי שאין אתגר שהוא יותר מדי גדול או מרתיע, את היכולות להיות multi tasking ואת יכולת להתמיד, גם כשיש מכשולים בדרך וכמובן היכולת להתמודד בקור רוח עם לחצים תמידיים מכיוונים שונים.

 

מי פתח לך את הדלת :

 

דוד אפרתי, ראש משרד עורכי הדין אפרתי גלילי העניק לי את ההיכרות הראשונה המשמעותית עם תחום ההיי טק והיזמות, שם הובלתי מהלכים משפטיים ועסקיים עם חברות טכנולוגיות רבות ומגווונות מראשית דרכן והכרתי יזמים שהולכים איתי עד היום.

 

מאיר לינזן, ראש משרד הרצוג פוקס נאמן, שאפשר לי לעמוד בראש תחום הפיתוח העסקי של המשרד ולהוביל מהלכים חדשניים בתחומים העסקיים בארץ ובעולם.

 

אהרל'ה מנקובסקי שותף מנהל בקרן הון הסיכון פיטנגו, שהגה את הרעיון למזג בין איגודי ההיי טק, מדעי החיים וקרנות הון הסיכון, לכדי איגוד גג אחד ונתן לי את ההזדמנות לנצח על המיזוג הזה.

 

מסתובב בכנסים:

 

צוות הכנסים אצלי מעורב ואחראי על למעלה מ 130 ארועים בשנה כולל כנס ה Mixiii שלנו שנערך במאי האחרון שהינו כנס החדשנות המוביל והגדול בישראל .

 

איך נראה יום העבודה שלך :

 

יש לי יום עבודה מאד אינטנסיבי, מאחר ואני עובדת מול מאות גופים בכל יום - החל מגופים ממשליים וציבוריים בארץ ובעולם, דרך בכירי מרכזי הפיתוח הרב לאומיים שפועלים בישראל, שגרירויות וניספחויות בחו"ל ועד לסטארטאפים ויזמים, קרנות הון סיכון וחממות וכל שאר האקו סיסטם הטכנולוגי בארץ ובחו"ל.  ולכן היום שלי מתחיל בשעות הבוקר המוקדמות בעבודה מול המזרח, עובר לעבודה מול הקהילה בישראל ומסתיים בשעות הלילה המאוחרות מול ארה"ב. רוב העבודה מתרכזת בקידום האינטרסים של התעשייה – הבשלה של תהליכים, חיבור בין גופים / יזמים מציאת הזדמנויות חדשות .

 

עם זאת,  אני  תמיד מוצאת זמן איכות עם המישפחה שגם הם מאוד עסוקים סביב השעון. אנו מקפידים על נסיעות משפחתיות לחופשות בארץ ובחו"ל, בילויים בערבים עם חברים והרבה ספורט.

 

רגע בקריירה אני שמחה עליו:

 

ביצוע המיזוג בין איגודי ההיי טק, מדעי החיים וקרנות הון הסיכון בישראל, ובניית אירגון הגג הגדול והמשמעותי ביותר בו חברים כיום למעלה מ 500 חברות שכולל איחוד של תחומים שבעבר נראו רחוקים והיום נראים קרובים מתמיד בעקבות טשטוש הגבולות, דוגמת מיזמי ה-Digital health.

 

רקע בקריירה שאת מצטערת עליו: 

 

בצעירותי היה לי חלום לעבוד בדיפלומטיה האמריקאית בבית הלבן אבל החיים גלגלו אותי למקומות מעניינים אחרים.

 

טיפ ליזמים:

 

תהיו אותנטיים ולכו בדרך שלכם ולפי האמונה שלכם. אנשים, במיוחד משקיעים, מכירים את התחום היטב ומעריכים יזמים שבאים עם האמת שלהם.

 

הטעות הכי גדולה של יזמים :

 

שמנסים למצוא חן בכל מחיר בעייני משקיעים ושותפים פוטנציאליים .

 

פרגון:

 

המערך של משרד הכלכלה תחת ניהולו של השר נפתלי בנט שבא בעצמו מהתעשייה ומבין את הצרכים שלה. מינהל סחר החוץ שהנספחים שלו ברחבי העולם עושים עבודה מצויינת עבור תעשיית ההיי טק הישראלית ולשכת המדען הראשי בניצוחו של אבי חסון שיזמים רבים לא היו מתרוממים לולא הרוח הגבית שהוא נותן להם.

 

פינת ההימורים :

 

 

זיהוי של תחום כזה או אחר כ"דבר הבא" הוא חסר משמעות כיום בעידן שבו חדשנות טכנולוגית נכנסת כמעט לכל סגמנט בחיינו – החל מפיננסים דרך בריאות, ועד לתחומים כגון מזון (food tech) או מוצרי צריכה. לא בכדי גופים כמו קימברלי קלארק ושנקר הצטרפו לאחרונה כחברים באיגוד.

תגובות

1. ארז צור | 8 ספטמבר 2014

כבוד!

אני מכיר את קרין אישית ויושב בבורד של ה IATI
מעטים האנשים שיש להם את האנרגיות לקום כל בוקר ולנצל אותו לטובת הארגון כאילו זה היום האחרון בחייהם..

יש מה ללמוד
ארז


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.