30 ספטמבר 2014 | ג'ייסון דה-מר
התחילו להתכונן לקידום אתרים במנועי חיפוש דרך "האינטרנט של הדברים"

טכנולוגיית בית חכם הייתה קיימת מאז הפלינסטונס, מאז שנות ה-60'. על אף שהיא התייחסה בעיקר לבתי עשירים, דברים השתנו. היום, מכשירים אלקטרוניים מתרמוסטט ועד מנעולים לדלת בעלי אופציה להפעלה באמצעות Wi-Fi.

התחילו להתכונן למהפכת השיווק האינטרנט אשר מגיעה בצורת טכנולוגיית בית חכם, או מה שמתפתח לקונספט גדול אף יותר: האינטרנט של הדברים.

 

טכנולוגיית בית חכם הייתה קיימת מאז הפלינסטונס, מאז שנות ה-60'. על אף שהיא התייחסה בעיקר לבתי עשירים, דברים השתנו. היום, מכשירים אלקטרוניים מתרמוסטט ועד מנעולים לדלת בעלי אופציה להפעלה באמצעות Wi-Fi.

 

המונח "האינטרנט של הדברים" הוא שם חדש עבור רעיון ישן שרבים מאיתנו כבר מכירים - הבית החכם. אימרו שלום לעולם שלם של מכשירי בית חכמים המעוצבים במיוחד כדי להפוך את החיים שלנו לקלים יותר, יעילים יותר ומחוברים יותר לאינטרנט.

 

האינטרנט של הדברים היה בחדשות לאחרונה מאז שגוגל הכריזה בתחילת שנה על הסכם רכישת החברה לפיתוח השליטה בבית Nest תמורת 3.2 מיליארד דולר, מה שנחשב עבורה קפיצה אדירה לתעשיית הבית החכם, ואף מעניין לציין את ההצהרה, על אף שנאמרה ברמיזה, על עתיד החיפוש המקוון.

 

אם לגוגל יש מושג מה הלקוחות שלה רוצים, מודעות בתשלום כנראה לא יופיעו מבלי שהוזמנו מראש במכשירים החכמים של החברה. עם זאת, קרוב לוודאי שהן יופיעו מאותן סיבות שהן מופיעות תמיד- אנשים המשתמשים בשירותים חינמיים אשר ממומנים על ידי פרסומות, או שהן מופיעות בחיפושים בגוגל. וזו הנקודה בה מכשירים חכמים באינטרנט של הדברים הופכים להיות מעניינים עבור מפרסמים באינטרנט.

 

מומחים בקידום אתרים באינטרנט (SEO) יצטרכו בקרוב לערוך אופטימיזציה לדברים חכמים, או לאינטרנט של הדברים כדבר כולל. בכל מקרה, סוג חדש של מכשירים יהיו מחוברים לאינטרנט, וגוגל תדאג להיות שם. כמובן שחיפוש באינטרנט לא יהיה הפונקציה המרכזית לתפעול תרמוסטט או מקרר חכם, אבל אם תצטרכו לחפש מתכון בזמן שאתם במטבח, תוכלו פשוט להקיש על מנוע החיפוש הכי קרוב אליכם, הממוקם במקרר ממש ליד התנור שלכם.

 

זה משנה את פני עולם הקידום אתרים במנועי חיפוש. ברגע שלמספיק אנשים יהיו מכשירים חכמים בבתים שלהם, המובייל והמחשב כבר לא יהיו שני המכשירים היחידים שהמפרסמים באינטרנט מטפלים בהם. מכשירים ביתיים יהיו השלישיים.

 

צפי ל-SEO  ביתי:

 

חיפוש מקומי (Local Search Optimization) יהיה אפילו יותר חשוב.

 

חיפוש מקומי יתחלק לשני חלקים: ביתי ומובייל.

 

נתונים פסיכוגרפיים יצמחו ככל שהשוק הביתי יעלה.

 

שיווק תוכן ישלוט ב-SEO הביתי. ה-Ecommerce ימשיך להתמקד במובייל ובמחשב.

 

כמובן שרק הזמן יעיד כיצד האינטרנט של הדברים ישנה את פני ה-SEO. הדבר החשוב ביותר למפרסמים כעת הוא לזכור את המכשירים החכמים. אולי לא תצפו את הפיצוץ של SEO  ביתי בעוד כמה שנים, אך אתם בהחלט יכולים להתחיל להתכונן לקראת הבלתי נמנע, וזה אומר לתכנן אסטרטגית תוכן מובייל.

 

מפרסמים, התחילו לחשוב בצורה ביתית! אתם יכולים להתחיל באמצעות השקעה במאמצי התוכן השיווקי שלכן. הפרסום הביתי יהיה בוודאי דומה למובייל, אז מעולם לא היה זמן טוב יותר להתחיל להתמקד ב-SEO למובייל. 

 

המאמר פורסם לראשונה כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.