6 אוקטובר 2014 | ג'ייסון דה-מר
האם אתם באמת מתאימים לחיי יזמות? בדקו אם אתם עומדים בחמשת הסימנים

לפני שתצללו לתוך יצירת תכנית עסקית, עליכם לשאול את עצמכם שאלה חשובה: האם אתם מוכנים לחיי יזמות?

"יזמות היא לחיות מספר שנים באופן שהרבה לא ירצו בו, כדי שתוכלו לבזבז את שארית חייכם כמו שהרבה אחרים לא יוכלו להרשות לעצמם"

- אנונימי.

 

האם יש בכם את הדגדוג? אתם יודעים, העקצוץ התמידי הזה שאי אפשר להתעלם ממנו? לא, אני לא מדבר על מחלה כלשהי, אלא על הדחף ליצור משהו שלכם, לסלול את המקום שלכם בעולם, ליצור משהו מאפס. אני מדבר על הקמת עסק.

 

רבים מאלו שיש את הדגדוג הזה הקימו עסק מאפס, רק כדי להבין שהם לא מוכנים לחיי יזמות. לרוב האנשים אין מושג כמה קשוח העסק הזה יכול להיות. נדרשת עבודה קשה, לילות ללא שינה. רבים חשבו אפילו על התאבדות, מרוב שלא היו מסוגלים להשלים עם רמת הלחץ שחיי יזמות תובעים.

 

לפני שתצללו לתוך יצירת תכנית עסקית, עליכם לשאול את עצמכם שאלה חשובה: האם אתם מוכנים לחיי יזמות? מוגש בפניכם צ'קליסט שיעזור לכם לענות על השאלה הזו.

 

זה כל מה שאתם חושבים עליו

 

מהרגע שאתם מתעוררים בבוקר ועד הרגע שאתם מניחים את הראש בחזרה על הכר בלילה, אתם רק מכיליםבראש את העסק שלכם. סיעור מוחין בלתי פוסק, ייצור רעיונות, מאפיינים ואסטרטגיות שיווק (לפני שיש לכם בכלל חברה) לא הופך אתכם מיד ליזמים, אך זה נותן מושג ביחס למי שאין לו את זה. תשוקה היא מה שיעביר לכם את הזמנים הקשים והרגעים הללו כשכולם יאמרו לכם שאתם משוגעים. יזמים מצליחים מוגדרים על פי יכולת ההמתנה שלהם לשביעות רצון.

 

"נחישות" זה קטן עליכם

 

המוטיבציה היא הכל ביזמות, אבל כדי לאמץ באמת את אורח החיים היזמי, עליכם להיות נחושים באופן כרוני.

 

כאשר משהו משתבש לחלוטין, כיצד אתם מגיבים? היזם האמיתי פשוט ימשוך בכתפיו, יתקן זאת ויבין כיצד לעשות דברים בפעם הבאה. זה לא אומר שאסור ליזמים להיכנס ללחץ, אך זה כן אומר שהם צריכים לדעת כיצד לפתור בעיות ולהתמודד עם הלחץ בצורה יעילה. יותר מדי אנשים עם רעיונות מקוריים טובים מתחילים להתייאש ברגע שהם נתקלו במכשול הראשון.

 

להיות יזם זה לנסוע דרך כביש עקלקל מלא מכשולים ולהיות מסוגל להתמודד עם כולם.

 

ביקורת תתקבל כמוטיבציה

 

אנשים שבתעשייה שלכם ומחוץ לה, בעלי עסקים נוספים וכאלו שבוחנים מהצד- כולם הולכים להגיד לכם שהרעיון שלכם סתמי. הם יבקרו כל אספקט בעסק שלכם. למה? כי זה מה שאנשים עושים.

 

אנשים רבים מוצאים את הפגמים במה שאחרים יוצרים. מבט חטוף על התגובות כמעט בכל סרטון יוטיוב יגיד לכם את אותו הדבר.

 

אנשים עם הלך הרוח הנכון לפתיחת עסק לא יירתעו מתגובות שליליות של אחרים. נהפוך הוא, הם יהפכו זאת לטובתם. יזם אמיתי יגיב לספקות לגביו בצורה כזו: "אתם חושבים שאני לא יכול לעשות זאת? חכו ותראו". וסמכו עליי, הביקורת נותנת מוטיבציה.

 

יש לכם קצת כסף

 

אתם לא צריכים לשחות בכסף, אבל קצת כסף בבנק יכול לעזור. ככל שיהיה לכם יותר כסף, כך תצטרכו ללוות פחות. ככל שהחוב ההתחלתי שלכם יהיה נמוך יותר, כך טוב.

 

אם בכל זאת אתם צריכים למצוא מקורות מימון לעסק שלכן, היו שמרנים בהערכות שלכם ועדיין הישארו מציאותיים. הלוואה קטנה מדי לא תכסה את ההוצאות שלכם (או את השכר) לפני שתתחילו לעשות רווחים.

 

יש לכם מנגנוני התמודדות בריאים עם לחץ

 

למי שיש חשיבה יזמית יש נטייה לעבר רמות מוגברות של מתח וחרדה. למעשה, לפי אינדקס הבריאות של GallupHealth ways, 34% מהזימים מצביעים על כך שהם היו מוטרדים, בעוד ב-45% מהם מעידים שהם היו מתוחים. זה מצביע על שיעור הגבוה ב-4% ו-3% מעובדים שאינם יזמים.

 

יש לכך קשר לעובדה שיזמים נוטים להיות בעלי מצבי רוח אינטנסיביים יותר. המוטיבציה האינטנסיבית הקשוה ליזמים המצליחים מגיעה עם סבירות גבוהה לדיכאון וחרדה. על כן, מנגנוני התמודדות בריאים עם לחץ הם דבר חיוני עם חיי היזם. לעזרה עם הורדת הלחץ, ראו את המאמר שלי, אשר מבוסס על החוויה האישית שלי.

 

לא כולם בנויים לחיי יזמות, אך אני מקווה שעכשיו אתם יודעים האם נכון עבורכם להיכנס לזה. 

 

מאמר במקור פורסם כאן

תגובות

1. עדן | 1 מרץ 2015

יש לי רעיון מטורף למשהו שאין בשוק וזקוקים לו מאוד

הרעיון הוא עדיין התחלתי אבל עם המשקיע הנכון אפשר להוציא סטארט-אפ שאם הוא יצא לפועל הוא יוביל למיליונים
רק שאני לבד לא יודעת אך לעשות את זה אשמח אם תעזור לי 0505460272


2. ארז | 9 אוקטובר 2014

יפה ג'ייסון

יפה.
תמשיך לכתוב מניסיונך.
ארז.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.