22 נובמבר 2014 | רז גת
3 מדדים חשובים להצלחת קמפיין Ecommerce ב- AdWords

עם פתיחת קמפיין Ecommerce ב-AdWords, מומלץ בראש ובראשונה להכיר את עקרון הפארטו, או להזכר בו. בתמצית, עקרון זה נותן עדיפות לבניית אסטרטגיה שאינה משקיעה זמן ומאמץ שווים בכל אחד ממאות או אלפי המוצרים של חברה. זאת, בהתבסס על כלל האצבע לפיו 80% מהמכירות מגיעים מ-20% מהמוצרים.

העולם כולו עבר לתקשר, לקנות, להתחבר ולצרוך אינפורמציה באינטרנט, אבל אין ספק שאחד הדברים שקשה לנו לדמיין את עצמנו בלעדיהם הוא הקניות אונליין. שוק ה-Ecommerce פורח ולא מפסיק להוסיף עוד ועוד נישות חדשות לרזומה שלו. אבל, בתוך כל המולת ההצלחה, באופן טבעי יש גם כאלה שחווים יותר כשלונות מהצלחות ופעמים רבות מה שמבדיל בין המחייכים כל הדרך אל הבנק ובין המיואשים, הוא קמפיין PPC נכון ואפקטיבי. אבל גם אלה וגם אלה יכולים תמיד להגדיל את ביצועי הקמפיינים שלהם. במאמר הזה תמצאו כמה טיפים מעשיים שיעזרו לכם לעשות אופטימיזציה לקמפיין ה-PPC שלכם כדי שתוכלו להגדיל את ה-ROI שלכם ואת אחוזי ההמרה.

 

קודם כל, תתחילו בגישה הנכונה

 

עם פתיחת קמפיין Ecommerce ב-AdWords, מומלץ בראש ובראשונה להכיר את עקרון הפארטו, או להזכר בו. בתמצית, עקרון זה נותן עדיפות לבניית אסטרטגיה שאינה משקיעה זמן ומאמץ שווים בכל אחד ממאות או אלפי המוצרים של חברה. זאת, בהתבסס על כלל האצבע לפיו 80% מהמכירות מגיעים מ-20% מהמוצרים.

 

כדי לפעול על פי עקרון זה, קודם כל עליכם לנתח את טיב ואופי העסקאות שבצעתם באמצעות Google Analytics. בדקו אילו מוצרים הם  הנמכרים ביותר הן מבחינת כמויות והן מבחינת יחסי ההמרה הגבוהים ביותר.

 

במקרה שאינכם משתמשים ב-Analytics כדי לצבורנתוני עסקאות שבוצעו, חלצו את המידע על המוצרים המובילים ממסד הנתונים הפנימי, או שתעזרו ב-Analytics כדי לאתר את דפי המוצר בעלי אחוזי הצפיות הגבוהים ביותר ואחוזי הנטישה הנמוכים ביותר.

 

ברגע שאיתרתם את המוצרים המובילים שלכם, בנו את קמפיין ה-PPC שלכם מסביבם. ואחרי שבניתם את קמפיין ה-PPC שלכם, הגיע הזמן לעשות לו אופטימזציה.

 

איך לעשות אופטימיזציה ולהגיע ל-ROI חיובי

 

ברגע שהקמפיין שלכם הוקם ופועל, חשוב לעשות לו אופטימיזציה כל הזמן. האופטימיזציה תתמקד בפרמטרים הבאים:

- יחס המרה

- עלות הקניה (CPA)

- עלות ההמרה (CPC)

 

יש עוד פרמטרים חשובים, אבל כשמוכרים אונליין חשוב לתת את תשומת הלב העקרית ל-ROI. כדי להגיע ל-ROI הגבוה ביותר עליכם לעשות אופטימיזציה למדדים שהזכרתי. כמובן שיהיה עליכם לקבוע יעד כלשהו כדי שיהיה לכם על מה להתבסס בזמן חישוב ה-ROI שלכם, אבל בנוסף מומלץ לקבוע גם ערך ממוצע פר-קניה באתר. למשל, אם אתם מוכרים כיסוי לאייפון ב-30 דולר בממוצע, ואתם יודעים שאתם צריכים ROI נטו של 100% רק כדי לכסות עלויות, אז עליכם לוודא שה-CPC לא עולה על 15 דולר. מעבר לכך, אם אתם משלמים ממוצע של דולר לקליק, אז אמור להיות לכם יחס המרה של 6.67% לכל הפחות. הנה נוסחת החישוב:

 

1 דולר X100 קליקים = 100 דולר

100 קליקים / 6.67 דולר = 7 מכירות (אחרי עיגול)

7 מכירות = 210 דולר

העלות היתה 100 דולר וההכנסה היתה 210 דולר... זה ROI מצוין של 110%!

בקיצור, כדי לעשות אופטימיזציה ל-CPA שלכם עליכם להתמקד באופטימיזציה של ה-CPC  הממוצע ויחס ההמרה.

 

שיפור יחס המרה

 

אחת הדרכים הטובות ביותר למקסם את יחס ההמרה היא להבטיח שה-targeting ודף הנחיתה שלכם הם אופטימליים. ברוב המקרים, עדיף לטארגט מילות מפתח long tail למשל, "סמסונג 4S32 ג'יגה" ולשלוח את המשתמש לדף המוצר הספציפי באתר שלכם, לעומת טירגוט של "טלפונים של סמסונג" ושליחה של משתמשים לדף הבית או לקטלוג של סמסונג. המשתמשים רוצים לראות בדיוק את מה שהם מחפשים, בלי לעבוד קשה מדי. תנו להם את מה שהם רוצים.

 

שיפור CPA ו-CPC

 

הדבר השני שחשוב לקחת בחשבון כשרוצים לשפר את ה-CPA הוא ה-CPC הממוצע. אם ה-CPC שלכם גבוה מדי לא תוכלו לקבל ROI טוב אלא אם תקבעו יעד ROI נמוך עד כדי גיחוך (כל ROI שהוא מעל 10% הוא נדיר מאוד). לכן, עליכם למצוא את הקו הדק שמפריד בין כמה שיותר תנועה (CPC גבוה יותר מביא לעיתים קרובות למספר צפיות והקלקות גבוה יותר) ועלויות סבירות שיאפשרו לעסק שלכם להיות רווחי.

 

לסיכום, חשוב לזכור שלמוצרים שונים יש benchmarks שונים. אם נמשיך עם הדוגמה של כיסויים לטלפונים סלולריים, אחוז המרה של 5-8% יהיה הישג טוב. בנישות אחרות כמו טבעות אירוסין, אחוז המרה טוב יכול לרדת גם עד ל-0.10%. לנישות שונות יש שולי רווח שונים אבל אותו העקרון חל על כולן. לפעמים תצטרכו גם להפסיד לפני שתתחילו להרוויח... ועוד דבר אחד: עליכם לזכור תמיד את ההשפעה שיש לפעילות האופליין שלכם על עסקי האונליין שלכם (במידה ורלוונטי).

תגובות

1. Somebody | 25 נובמבר 2014

!Great Article

Enjoyed It!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.