30 נובמבר 2014 | אורית מנחם
בוגרי 8200: כך תמצאו את העבודה הבאה שלכם

בשנים האחרונות ניכרת תופעת ה"חיזור" של תעשיית היי-טק והסטארט-אפים בישראל אחרי משוחררים טריים של יחידות טכנולוגיות בצה"ל – ובראש כולן, עומדת 8200. 8200 אכן פותחת לבוגריה את דלת הכניסה לעולם ההיי-טק והסטארט-אפים – אולם, לאחר שהדלת נפתחה, צריך לדעת איך לצעוד פנימה. אז איך תמצאו עבודה כבוגרי 8200, וכמה תרוויחו?

בשנים האחרונות ניכרת תופעת ה"חיזור" של תעשיית היי-טק והסטארט-אפים בישראל אחרי משוחררים טריים של יחידות טכנולוגיות בצה"ל – ובראש כולן, עומדת 8200.

 

החשיפה התקשורתית של היחידה ופועלה, הפכו את בוגריה לשם נרדף לחדשנות והעזה, יחד עם הבנה עמוקה במתודולוגיות ניהול, טכנולוגיה ועוד.

 

8200 אכן פותחת לבוגריה את דלת הכניסה לעולם ההיי-טק והסטארט-אפים – אולם, לאחר שהדלת נפתחה, צריך לדעת איך לצעוד פנימה. אז איך תמצאו עבודה כבוגרי 8200, וכמה תרוויחו?

 

הנה כמה טיפים ועצות שיעזרו לכם:

 

1. כתיבת קורות חיים

 

גם במאה ה-21, קורות החיים עדיין מהווים הכלי החשוב והמהותי ביותר להצגת הפרופיל המקצועי של מועמד פוטנציאלי. לפיכך, השקיעו בהם.

 

אם אתם משוחררים טריים וצעירים מהיחידה, אין סיבה שמסמך קורות החיים שלכם יעלה על עמוד אחד. מעבר לזה, כמה טיפים מובנים מאליהם, הם להימנע משגיאות כתיב, להקפיד על קוהרנטיות בפרטים, וכמובן – להשתדל לשים דגש על ההישגים שלכם בפועל במהלך השירות, וכן על הכישורים שרכשתם (ניהול, עבודת צוות, ידע טכנולוגי או תקשורתי, שפות קוד, וכיוצ"ב).

 

מנגד, השתדלו להימנע ממשגה של בוגרי 8200 רבים – ולהמעיט ב"תיאורים מפוצצים" על תפקידיכם ומעשיכם ביחידה, אשר נכתבים בהתאם ל"ז'רגון היחידתי": עבור אלה שלא שירתו ב-8200, התיאורים האלה לא אומרים כלום גם ככה, ולעומת זאת - אלה שכן שירתו ב-8200 או פשוט מכירים את היחידה – ידעו לזהות את ה"בלוף" ולהבין שאתם קצת מפריזים בתיאורים שלכם...

 

2. חפשו עבודה כמו שצריך

 

בעידן של היום, קל מאד "לזרוק" את קורות החיים שלכם לגוף השמה, ולצפות שהכל יסתדר מעצמו. זו כמובן טעות, ויש מספר צעדים פשוטים בהם אתם יכולים לנקוט – כדי לחפש עבודה בצורה פרו-אקטיבית, להגביר את הסיכוי שתמצאו משרה שאמת מעניינת אתכם.

 

א. השתמשו בנטוורקינג שלכם - אם אתם מחפשים עבודה, עליכם לדאוג שחבריכם וכן מכרים רלוונטיים ידעו על כך - בעיקר אלה מהם שעובדים או מכירים חברות שנחשבות עבורכם למעסיק פוטנציאלי.

איך? עשו לעצמכם רשימה קטנה (או גדולה!) של חברים שעובדים במקומות שמעניינים אתכם, או מקושרים לתעשיות/תחומים שמרתקים אתכם – וקבעו איתם לשבת לקפה. למדו מהם על איך נראה יום עבודה אצלם בחברה ו/או מה יוכלו לספר לכם על התעשייה בה אתם רוצים להשתלב. לבסוף, אל תשכחו להעביר אליהם את קורות החיים שלכם – רבים מחבריכם בוגרי 8200 המשוחררים, בוודאי יוכלו לעזור לכם להשתלב בתעשייה.

 

ב. פנו למעסיקים ישירות – זה נשמע כמעט כמו מילה גסה, אבל זה לא. אם אתם יודעים על תחום ספציפי או אפילו מעסיק ספציפי שמעניין אתכם, פשוט היכנסו לאתר שלו. מרבית החברות מפרסמות באתרי האינטרנט שלהם את המשרות הפתוחות אצלם, מתוך תקווה כי מתעניינים פוטנציאליים יפנו אליהן. ברגע שזיהיתם משרה כזו, אתם יותר ממוזמנים לפנות (רק השתדלו לא לפנות ליותר מדי משרות של אותה חברה, ולהיראות נואשים).

 

ג. עבדו עם חברת השמה אחת בלבד – שוק ההשמה בארץ מאד מפותח, אך גם מאד צפוף.

 

כפועל יוצא מכך, מרבית החברות והסטארט-אפים במשק עובדים עם מספר חברות השמה, כדי לבזר סיכונים ולהגדיל את היצע המועמדים – והתוצאה? ברגע שמשרה ספציפית נפתחת בחברה כלשהי, כלל חברות ההשמה מגישות לחברה קורות חיים של מועמדים פוטנציאליים.

 

כך, נוצר מצב בו מחפש עבודה ששלח את קורות חייו לכמה חברות השמה, עשוי להיות "מוצמד" מטעם כולן למשרה אחת של חברה ספציפית.

 

נניח לרגע שהמועמד מתאים - עכשיו, היכנסו לראשו של איש ה-HRבאותה החברה, דרך איזו חברת השמה הייתם יוצרים עם המועמד קשר? זו שפנתה ראשונה? זו שלוקחת את העמלה הנמוכה ביותר? אולי זו שאתם רוצים לשמור איתה על קשרים הכי טובים? לפעמים הדילמה הזו כל-כך בעייתית, שפשוט יוותרו על המועמד.

 

וכמובן, התמונה שמצטיירת, אינה לזכותו של המועמד: קורות החיים שלו הגיעו לאיש ה-HRמ-4 חברות השמה שונות (למשל). אם אף אחת מהן עדיין לא הצליחה למצוא לאותו מועמד עבודה בחברה אחרת, ואם מלכתחילה הוא שלח את קורות החיים לכל חברות ההשמה הללו – מה זה אומר על המועמד עצמו?

 

(כיוצאי 8200, אתם מועמדים "טבעיים" כמעט לכל תפקיד כניסה בהיי-טק, ולפיכך – מקרים כאלה אינם מופרכים...)

 

בקיצור, אל תחששו לעבוד עם חברות השמה – אתם לא מפסידים מזה שום דבר, רק מרוויחים – אך מומלץ לעשות זאת במשורה, ולא לשלוח לחמכם על פני המים, ללא מחשבה.

 

3. מצאו את המשרה המקבילה לתפקידכם ביחידה

 

בתור בוגרי 8200, חשוב שתבינו כיצד "התפקיד ה-8200-י" שלכם יכול לסייע לכם להתברג ב"תפקיד אזרחי" מסוים. ישנם תפקידים רבים המוצעים כ"משרות כניסה" להיי-טק עבור בוגרי 8200, גם ללא תואר אקדמי או ניסיון עסקי – ואלה מבוססים על הניסיון הצבאי שלכם בלבד.

 

הנה כמה דוגמאות:

 

תפקידי מודיעין עסקי - מתאימים מאד למב"רים, קב"רים וגם לקממב"ריסטים ומאזינים;תפקידי QA, תמיכה, אנליסטים, מנהלי מדיה ואנשי PPC- יכולים להתאים גם כן לאותה אוכלוסיה;תפקידי מחקר ובדיקות אבטחת מידע – יכולים להתאים לאלה שעסקו בתחום ביחידה, בין אם כחוקרים, וכמובן בתפקידים על התפר שבין הטכנולוגי למודיעיני;ותפקידי פיתוח – מיועדים לטכנולוגים והמפתחים השונים, על שלל גווניהם.

 

כמובן שמומלץ להתייעץ עם חברים, בוגרי 8200, אשר שירתו יחד אתכם וכבר השתלבו ב"אזרחות", כדי לזהות הקבלות נוספות בין הידע המקצועי שרכשתם ביחידה – ליכולת לתרגמו למשרות פוטנציאליות באזרחות.

 

4. היו אופטימיים, אך נחושים

 

בוגרי 8200 רבים מצפים כי לאחר שישתחררו מהיחידה, מציאת עבודה בהיי-טק או בסטארט-אפים תהיה קלילה – ובכלל, "העולם בכף ידם". זה כמובן שגיאה: הסקטורים הללו אכן תרים אחר בוגרי 8200, אולם גם כאן – כמו בכל מקום – ישנה תחרות, ועליכם תמיד להתבלט מעל למועמדים אחרים (בין אם הם בוגרי 8200 או לאו), ולהיות אטרקטיביים עבור המעסיק הפוטנציאלי שלכם.

 

תפיסה שגויה זו, גורמת להרבה בוגרי 8200 להתייאש מחיפוש העבודה בשלב מוקדם, אחרי שרבים מהם לא מוצאים משרה לשביעות רצונם, מספר ימים או שביעות מתחילת התהליך.

 

לפיכך, ההמלצה החשובה ביותר נכונה לכל אתגר משמעותי בחייכם – היו אופטימיים, אך אל תפסיקו לפעול בנחישות, עד שתמצאו את המשרה המתאימה ביותר עבורכם.

תגובות

1. גליה | 6 דצמבר 2014

הטיפ הכי חשוב לגבי קורות חיים

אם אתם באמת רוצים שיסתכלו על קורות החיים שלכם - תשתמשו בקורות חיים חכמים


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.