5 ינואר 2015 | ראול וארשנייה
ארבעה סוגי אפליקציות שאף פעם לא צלחו

האמת כואבת: רוב האפליקציות לא מצליחות להתקיים לאורך זמן. אז דמיינו מה צריך כדי לבנות אפליקציה שתהיה אחת מארבע עד עשר האפליקציות שהלקוח משתמש על בסיס שבועי או חודשי. בניית סטארט-אפ מצליח למובייל זה כבר עסק קשה, ולמרבה הצער יש ארבעה סוגי אפליקציות שאף פעם לא עובדות. האם אתם בונים אחת מאלו?

האמת כואבת: רוב האפליקציות לא מצליחות להתקיים לאורך זמן. אז דמיינו מה צריך כדי לבנות אפליקציה שתהיה אחת מארבע עד עשר האפליקציות שהלקוח משתמש על בסיס שבועי או חודשי. בניית סטארט-אפ מצליח למובייל זה כבר עסק קשה, ולמרבה הצער יש ארבעה סוגי אפליקציות שאף פעם לא עובדות. האם אתם בונים אחת מאלו?

 

1. אפליקציות שלא פותרות בעיה.

 

כל עסק מצליח שהוקם אי פעם, ובפרט אפליקציות סלולר, סיפקו פיתרון לבעיה שלקוחות מוכנים לשלם עבורו. חלק מהעסקים המצליחים ביותר נבנו על בסיס בעיות שהמייסדים שלהם חוו ופתרו אותם בעצמם, ואז הלכו והוציאו מוצר לשוק. לדוגמא, Insracart(שקיבלה לאחרונה 44 מיליון דולר), נבנתה מתוך התסכול האישי של המייסד בזמן קניית מצרכים. המייסד עצמו היה הלקוח הראשון של האפליקציה, ואז הוא העביר אותה לחבריו. התאמת המוצר לשוק הושגה כאשר כל חבריו והסובבים אותו המשיכו להשתמש באפליקציה על בסיס קבוע.
לא מדובר רק במתן פיתרון לבעיה, אלא האם לקוחות יהיו מוכנים לשלם כדי להשתמש בפיתרון שלכם, או לעשות מעבר מהפתרונות הקיימים כבר כיוון שפתרתם בעיה מהותית שאף אפליקציה לא עשתה זאת עד עכשיו. אפליקציות שלא פותרות בעיה לעולם לא יראו אור יום, ובטח שלא ישרדו.

 

2. אפליקציות עם מייסד אחד

 

תוכלו למצוא עצות סותרות לגבי הנושא הזה, אבל אני מאמין כי הכוח נמצא אצל שניים (או יותר אם תרצו). אם תבחנו אפליקציות מצליחות או סטארט-אפים או עסקים שונים, יהיה לכם קשה מאוד למצוא כאלה עם מייסד אחד.
זה לא עניין של מזל אלא מציאות. מייסדים יחידים לוקים לרוב בחסרונות. הקמת סטארט-אפ היא דבר קשה ביותר. אתם יכולים לנסות לבנות אפליקציה על בסיס הידע שלכם, אבל אתם צריכים תמיכה, לרוב מצד שותף שיש לו כישורים משלימים שלכם. אם אתם מהנדסים, אתם צריכים תמיכה של אנשי שיווק או מכירות, ולהיפך.


אתם גם צריכים מישהו שמתעניין במוצר שלכם כדי שתעשו איתו סיעור מוחין כדי לחשוב על רעיונות ואסטרטגיות. אתם לא יכולים לעשות זאת עם חבריכם או אנשים אחרים שאין עבורם שום סיכון בחוויית הכישלון או ההצלחה שלכם.

 

פול גרהאם מ-Y combinatoryטען ש"מייסדים יחידים" הם הסיבה מספר אחת (מבין 18) לכישלון סטארט-אפים.

 

3. אפליקציות שהן רק מעט יותר טובות מהמתחרות

 

קרה לכם שהשתמשתם באפליקציה כדי לפתור בעיה מסוימת וחשבתם לעצמכם, "אם רק הייתי יכול להוסיף תכונה נוספת, האפליקציה הייתה יכולה להיות הרבה יותר טובה?". אנשים משתמשים באפליקציות שונות מתוך הרגל, וככל שהם יותר משתמשים בה, כך הם מרגישים יותר חלק ממנה. זה לא פשוט להוציא אותם ממנה ולגרום להם לבסס את ההרגלים הללו עם אפליקציה אחרת. למה שהם ישתמשו באפליקציה שלכם רק כי יש בה עוד שתי תכונות נוספות? הם יעדיפו לכתוב למפתחי האפליקציה שלהם ולבקש להוסיף תכונות. גוגל לא הייתה מעט יותר טובה מ-13 מנועי חיפוש אחרים. היא שינתה לחלוטין את הדרך בה חיפוש באינטרנט התקיים.

 

4. אפליקציות שלא מצליחות להעביר את המטרה

 

נניח שבניתם את האפליקציה שמשתמשים רוצים, אבל יש אפליקציות רבות שנכשלו כי הן לא הצליחו לשדר למשתמשים איזה ערך הן נותנות להם. האם אתם יכולים לתאר את המוצר שלכם ב-7 עד 10 מילים? אם לא תצליחו לתאר את האפליקציה לסבתא שלכם, הסיכוי הוא שהלקוחות שלכם לא יבינו על מה היא. אתם לא רק צריכים לדעת לתקשר עם הלקוחות, אלא להתחבר למשתמשים שלכם ברמה רגשית, וליצור התרגשות וסקרנות. יצירת סיפור על האפליקציה שלכם יכולה להעביר את הערך המוצע ללקוח במילים פשוטות. הסיסמא של אינסטגרם היא "תפסו ושתפו רגעים מהעולם". אין יותר פשוט וישר לעניין מזה. יש פה גם קשר רגשי למשתמש.

 

ודאו עם עצמכם שאתם לא נופלים לאחד מהסוגים הללו. התרכזו בדרך לבניית עסק משגשג לאורך זמן.

 

המאמר פורסם לראשונה כאן

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.