11 ינואר 2015 | מערכת StartIsrael
קדחת הפינטק

בין היתר נדרשת תרופה למוסדות פיננסיים, בניהם בנקים, חברות ביטוח ופנסיה, חברות כרטיסי אשראי ומשקיעים רבים בניהם אנג'לים, אקסלרייטורים, חממות וקרנות הון אשר חלו בתקופה האחרונה בקדחת הפינטק, הבאה לידי ביטוי בהשקעות בסטארט­אפים רבים שפונים למגזר הזה.

בין היתר נדרשת תרופה למוסדות פיננסיים, בניהם בנקים, חברות ביטוח ופנסיה, חברות כרטיסי אשראי ומשקיעים רבים בניהם אנג'לים, אקסלרייטורים, חממות וקרנות הון אשר חלו בתקופה האחרונה בקדחת הפינטק, הבאה לידי ביטוי בהשקעות בסטארט­אפים רבים שפונים למגזר הזה.

 

יש הרבה תלונות על הבנקים ועל נושאים רבים הקשורים אליהם, בין הייתר העמלות הלא ברורות, הטלפונים מהבנקאי שמתקשר אליך כל בוקר להזכיר לך שיש לך חריגה ומצד שני אתה לא שומע עליו שנים כשאתה ביתרת זכות בעו''ש וחלילה שלא יציק לך. אך יש גם מקום לומר מילה טובה על החדשנות בהרבה מהבנקים בישראל וכמובן שיש לכך סיבה...

 

הבנקים זיהו היטב את זירת הקרב העתידית ואת כללי המשחק החדשים, מאחר וכל הזירה הפיננסית, הכוללת את הבנקים ומתחריהם צועדת קדימה עם הקדמה הטכנולוגית.

 

לשם השוואה, ענף הסלולאר מורכב הרבה פחות מענף הבנקאות. אך באמצעות אותה קידמה יכול להיווצר מצב בו הן הלקוח והן הבנק יכולים להרוויח יותר. כפי שאין צורך להתקשר למוקד שירות הלקוחות בגולן טלקום על מנת לחסום שיחות לחו''ל, כך גם משימות כמו הפקדת שיקים, המרות מט''ח ועוד ועוד מתבצעות באופן ע''י המשתמש, ויותר מכל באופן מהיר יותר, אישי יותר ונגיש הרבה יותר.

 

דמיינו רעש רקע של חצוצרות... חברים, הבנקאות משנה את פניה וארנקים אלקטרוניים מחליפים את הקשר עם הבנקאי. האחריות על הקידמה של הבנקים הוירטואליים תלויה בקשר המשולש בין רגולציה-טכנולוגיה-בנקים ויש עוד הרבה לאן. וכמובן שהפתרונים יגיעו לא אחרת אלא מאותם סטראט אפים הנתמכים ע''י המוסדות הפיננסיים וגופי ההשקעות. מעל לעשרה מיליארד דולר הושקעו בסטראטאפים בתחום הפינטק בשנה האחרונה. שלא לדבר על פיילוטים, הטמעות ושת''פ אחרים שנרקמים בתחום.

 

יש חלוקה לשני תחומי על בקרב סטראט אפים בתחום הפינטק: אלו המספקות שירותים לגופים בנקאיים ואלו המספקות שירותים לגופים חוץ בנקאיים(מושג מוכר בקרב הבנקאי שלכם שמנסה לקדם שירותים לא קונבנציונאליים של הבנק) התחומים ''החמים'' מגוונים וכוללים את תחום אבטחת התשלומים במובייל, שיפור השימושיות במובייל, מערכות לניתוח ביג דאטה, מערכות תשלומים ומתן הלוואות, פלטפורמות לניהול מסחר והשקעות, מערכות אופטימיזיה לניהול תיק ההשקעות ועוד.

 

לסיכום, מה עושה יזם פינטק מחר בבוקר על מנת לקדם את המיזם שלו?

 

1. מומלץ ללמוד ואף לנסות לקבל פידבק מהישראלים שכבר עשו ועושים את זה בהצלחה:

 

·         Billguard – מאפשרת שימשויות טובה יותר ללקוחות כרטיסי האשראי

 

·          CredoRax – בעלת רשיון להפעלת בנק לצרכי סליקה

 

·         Payoneer – מובילה עולמית בתחום פתרונות תשלום בסחר אלקטרוני

 

·         Personetics – מספקת פתרונות שיפור חוויית משתמש ללקוחות הבנקים

 

·         Actimise – חברת סייבר פיננסית המאפשרת ניטור של פשיעה פיננסית

 

2. אפשרות להגיש בקשה לתכנית Tech Pay, אשר מזמינה יזמים להציע פתרונות טכנולוגיים חדשניים לאתגרים עסקיים קיימים בתחומים האמורים. מתוך כלל הפניות ייבחרו שלושה מיזמים שייקחו חלק בתכנית בת 6 שבועות אשר תכלול ליווי מקצועי של מנטורים (בין היתר מקרן פלאס ונצ'רס, לאומי קארד ואוניברסיטת ת''א), סדנאות העשרה רלוונטיות להשבחת הרעיון ובניית המודל העסקי, שטח עבודה ייעודי ותמיכה כספית לפיתוח ראשוני ובדיקת היתכנות הרעיונות.

 

וכפי שציינו חשוב לזכור את המשולש: בנקאות-טכנולוגיה-רגולציה.

 

בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.