20 ינואר 2015 | גיא אלפיה
איך לדוג אנשים משפיעים דרך המייל?

האתגר של רוב היזמים וחברות הסטארט-אפ הוא לקבל תשומת לב מאנשים משפיעים שיכולים לעזור להם להצליח (לדוג' בלוגרים, משקיעים, שותפים עסקיים פוטנציאליים). אותם משפיעים מקבלים עשרות אימיילים ביום, והסיכוי שהוא ישים לב לפנייה ממי שהוא לא מכיר שואפת לאפס. אז איך בכל זאת אפשר לעשות זאת והצליח?

האתגר של רוב היזמים וחברות הסטארט-אפ הוא לקבל תשומת לב מאנשים משפיעים שיכולים לעזור להם להצליח (לדוג' בלוגרים, משקיעים, שותפים עסקיים פוטנציאליים). אותם משפיעים מקבלים עשרות אימיילים ביום, והסיכוי שהוא ישים לב לפנייה ממי שהוא לא מכיר שואפת לאפס. אז איך בכל זאת אפשר לעשות זאת והצליח?

 

כדי לקבל תגובות (חיוביות) מאנשים משפיעים צריך לזכור את שני הכללים הללו:

 

-  כלל 1: חייבים לעזור להם יותר מאשר שהם יעזרו לך

 

-  כלל 2: לא לשכוח את הכלל הראשון.

 

ברצינות, זה מאוד חשוב - אם אתם לא יכולים לעזור להם, למה שהם ירצו לעזור לכם?

 

האימייל הראשון שאתם שולחים חייב להיות קצר ולעניין. למה? כי כל המשפיעים מאוד עסוקים ורובם לא יקדישו יותר מחצי דקה לעיין בכל אימייל.

 

מבנה האימייל לאדם משפיע (במילים אחרות: איך לעשות את זה בת'כלס):

 

פתיחה (הקרס)

 

קודם כל צריך למשוך את תשומת הלב של המשפיע, אני מכנה את זה "הקרס". אתם צריכים להכין קרס שבאמת יעניין את המשפיע, ולעשות את זה בשתיים-שלוש שורות. הנה שתי דוגמאות טובות:

 

- איך אתם יכולים לעזור לו? ספרו לו בקצרה איזו בעיה אתם יכולים לפתור לו או לחלופין, איך אתם יכולים לעזור לו להצליח עוד יותר.

 

- איך הוא (או המסר שלו) השפיע עליכם לטובה? מחמאות זאת דרך ממש מוצלחת לקבל תשומת לב כי כולנו אוהבים מחמאות. אם יישמתם עיקרון שלו או מסר שלו, ספרו לו על זה.

 

גוף (ההוכחה)

 

אם המשפיע בלע את הקרס, סימן שהשגתם את תשומת הלב שלו. עכשיו יש לכם את ההזדמנות להסביר ולהוכיח לו, מדוע הוא צריך לתת לכם תשומת לב. יש לכם הזדמנות אחת, אז אל תיהיו צנועים או ביישנים ביכולות שלכם, נצלו את ההזדמנות כדי לשכנע אותו להקדיש לכם כמה דקות מזמנו.

 

אני אישית מאוד ממליץ (מניסיון) להסביר איך אני יכול לעזור למשפיע להצליח עוד יותר (לדוג' להפיץ את המסר שלו, להשיג לו יותר לקוחות וכו'). אם יש לכם סרטון הדגמה נחמד, צרפו לו את הקישור.

 

סיום (הנעה לפעולה)

 

אני דוגל בהנעה לפעולה, כי "לדחוף" למה שאתה רוצה שיעשו, מצליח יותר מאשר לתת לאחרים לחשוב על זה בעצמם. סכמו את האימייל בהנעה לפעולה: תסבירו למשפיע בדיוק מה אתם רוצים שיעשה (לדוג' לחזור אליכם לאימייל או לטלפון).

 

לסיכום, אם אתם רוצים ליצור קשר באימייל עם אנשים משפיעים, כדאי שתתכננו את זה היטב ושתקדישו את עיקר האנרגיות שלכם לחשוב כיצד אתם יכולים באמת לעזור ולסייע למשפיע.

 

אני בעצמי משתמש בשיטה הזאת לעסק שלי כבר שנים, ובאמצעותה הצלחתי ליצור קשר עם מנכ"לים של חברות, שותפים עסקיים ולקוחות פוטנציאלים.

 

 

אם אהבתם את הכתוב, בבקשה שתפו עם חברים שלכם שיכולים להפיק מזה תועלת. תרגישו חופשי לשלוח לי תגובות או שאלות, אשמח לעזור.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.