21 ינואר 2015 | מערכת StartIsrael
ללא ספק – האינטרנט משנה את כל התמונה

האינטרנט שינה את פני העולם, הוא השפיע על התקשורת ועל איכות השידורים ופתח אפשרויות רבות שלא היו קיימות בעבר. במאמר זה נגולל בפניכם את הקשר בין האינטרנט לבין חוויית הצפייה בטלוויזיה.

האינטרנט שינה את פני העולם, הוא השפיע על התקשורת ועל איכות השידורים ופתח אפשרויות רבות שלא היו קיימות בעבר. במאמר זה נגולל בפניכם את הקשר בין האינטרנט לבין חוויית הצפייה בטלוויזיה.

 

רואים טלוויזיה בלוויין

 

בישראל קיימות חברות כבלים וחברת לוויין. חברות הכבלים הן ששלטו בעבר בתכנים ובחשיפה לערוצי טלוויזיה מגוונים ובשלב מסוים חדרו לשוק שידורי הלוויין, במטרה ליצור תחרות טכנולוגית בריאה בקרב החברות השונות, אך עם כניסת הרשת האינטרנטית לזירה, השתנו כללי המשחק.

 

מהו VOD?

 

רוב האנשים אינם יודעים שהמילה VOD היא ראשי תיבות של המילים 'וידיאו על פי דרישה' (בלועזית). כאן הכוונה היא לשירות שעיקרו אינטראקטיביות בין התכנים לבין ממיר הטלוויזיה. כל אדם שנרשם לשירות זה יכול להזמין כל תוכן בו הוא מעוניין לצפות בהתאמה אישית לצרכים שלו. אם עד היום נאלצו הצופים להתאים עצמם לשעות השידורים שנקבעו מבעוד מועד, תוך צפייה משותפת עם יתר הצופים המחוברים לשרות, כיום השידור מותאם לאדם באופן אישי וזאת באמצעות הזמנת תוכנית או סרט דרך מערכת הVOD -  (טרם עידן האינטרנט הדבר היה בלתי אפשרי). יתרון נוסף של טכנולוגיה זו באה לידי ביטוי בכך שישנה אפשרות לשלוט בתכנים בטלוויזיה, אם מדובר על הקפאת התמונה, הרצת הסרט קדימה, או הרצה אחורה..

 

האינטרנט והשירות

 

אם אתם מעוניינים לדעת מהו הקשר בין ה- וי.או.די לבין האינטרנט וזאת מלבד הנתון שהתכנים יושבים על שרת ראשי, חשוב שתדעו שמשנת 2012 חברת הלוויין בישראל מבססת את התשתית לשידורי הוי.או.די רק על תשתית האינטרנט וזאת ללא שום תלות בסוג החיבור שיש ללקוח. בנוסף, ככל שרוחב הפס של האינטרנט שלכם רחב יותר, כך גם תוכלו לצפות בתכנים ברציפות ובאיכות גבוהה. שירות ה- VOD הינו שירות המחובר לתשתית האינטרנט בבית הלקוח. כאשר אנשים מחליטים להזמין תכנים אלו ואחרים בטלוויזיה, הם מנצלים את רוחב הפס שעומד לרשותם בביתם. כל אדם שמחליט להצטרף אל שירותי הוי.או.די של חברת הלוויין, יזדקק לחיבור אינטרנטי במהירות מינימאלית של 2.5 MBPS וזאת על מנת שהוא יכול לצפות בכל הסרטים והסדרות בצורה רציפה ואיכותית. אם מעוניין הצופה לצפות באיכות שידור  HD יש צורך במהירות מינימאלית של  MBPS5 לכל הפחות, אחרת השידור לא יהיה איכותי דיו.

 

לסיכום, האינטרנט גרם למהפך ושינה את פני הדברים ואת הזירה המדוברת. נכון להיום כל אדם שמעוניין לצפות בתכני ה- וי.או.די של חברה ספציפית לרבות יס, יצטרך לדעת שחברה זו ממקמת את כל תכני ה- וי.או.די שלה על גבי שרת באינטרנט ולכן הדרך היחידה בה ניתן לצפות בתכנים אלו, תהיה על ידי חיבור בין הממיר לבין רשת האינטרנט ובחיבור של רוחב פס מינימאלי הנאמד על  2.5 MBPS

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.