2 פברואר 2015 | מערכת StartIsrael
אפל שטרודל ברוטב חומוס

טוב, אלה אולי לא מרכיבים שמתחברים טוב בעולם הבישול, אבל בעולם היזמות חיבורים חדשניים מביאים לתוצאות מרתקות. חיבורים בין סביבות עסקיות ותרבויות שונות היו מאז ומעולם בסיס לעסקים מוצלחים לאלה שידעו לזהות אותם וליצור את הקשרים העסקיים הנכונים בזמן הנכון. הקשרים העסקיים בין ישראל לאוסטריה קיימים כבר לא מעט שנים אך עד היום לא הייתה סביבה נוחה ליזמים ומשקיעים משתי המדינות ליצורו ולפתח קשרים שכאלו.

טוב, אלה אולי לא מרכיבים שמתחברים טוב בעולם הבישול, אבל בעולם היזמות חיבורים חדשניים מביאים לתוצאות מרתקות. חיבורים בין סביבות עסקיות ותרבויות שונות היו מאז ומעולם בסיס לעסקים מוצלחים לאלה שידעו לזהות אותם וליצור את הקשרים העסקיים הנכונים בזמן הנכון. הקשרים העסקיים בין ישראל לאוסטריה קיימים כבר לא מעט שנים אך עד היום לא הייתה סביבה נוחה ליזמים ומשקיעים משתי המדינות ליצורו ולפתח קשרים שכאלו.

 

תכנית חדשה של "המתחם", תכנית היזמות של המכללה האקדמית תל-אביב יפו והמחלקה המסחרית של שגרירות אוסטריה, מקדמת שיתוף פעולה בין קהילת הסטארט-אפים וההון סיכון בשתי המדינות.  אירוע ההשקה של התכנית יתקיים ב 10 לפברואר במכללה האקדמית תל-אביב יפו, ויכלול פרזנטציות של 10 חברות סטארט-אפ אוסטריות, רובן בתחומי התוכנה והתקשורת, בפני פנל של שופטים מצוות המנטורים של "המתחם".

(האירוע פתוח לקהל וניתן להירשם אליו ללא תשלום בלינק הבא)

 

בהמשך השנה מתוכננת גם להגיע לארץ משלחת של חברות סטארט-אפ אוסטריות כדי לשהות באקסלרטור של המתחם כ 5 שבועות ובמהלכן יעברו סדנת אימון והדרכה בנושאים שונים וילמדו להכיר את סצנת ההון סיכון בישראל וליצור קשרים רלוונטיים. סטאראפים ישראליים המעוניינים לפתח קשרים עסקיים ושיתופי פעולה בווינה מוזמנים ליצור קשר עם המתחם ליזמות או עם השגרירות האוסטרית במייל.

 

שי יוספן, מנהל פיתוח עסקי בשגרירות אוסטריה מוסר כי לפי נתוני ה AVCO ארגון תעשיית הון הסיכון האוסטרית, עדיין רוב הון הסיכון באוסטריה מגיע מגורמים ממשלתיים (76.6%) ורק המיעוט (18.3%) מגיע מהשוק הפרטי ולכן חשוב לאוסטריה לפתח את תעשיית הון הסיכון הפרטית בין השאר באמצעות שיתופי פעולה המאפשרים החלפת ידע בין תעשיות הון הסיכון. כמו כן שי יוספן מוסיף כי המטרה היא ליצור שיתוף פעולה ארוך טווח עם המתחם ובו יגיעו חברות סטארט-אם אוסטריות לתקופה של מספר שבועות ולא רק מספר ימים כדי לאפשר לימוד ויצירת קשרים בצורה משמעותית.    

 

ד"ר אייל בנימין, מנהל "המתחם" מוסר כי אוסטריה מצטרפת לרשימה מכובדת של מדינות שרואות בקשר היזמי עם ישראל הזדמנות להאצת הפיתוח הטכנולוגי והעסקי כמו גם חיזוק הקשרים הבין-תרבותיים בין המדינות. תל-אביב הפכה להיות HUB רב לאומי ליזמות, והקשר עם וינה בהחלט יכול להועיל רבות ליזמים בשתי המדינות.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.