11 מרץ 2015 | מערכת StartIsrael
לא רואים בעיניים!!! חמשת הפיינליסטים בתחרות הסטארט אפ המבטיח של IMVC

על פי נתוני IVC עלה היקף גיוסי ההון של חברות סטארט אפ בתחומי הראיה הממוחשבת עלה ב-320% בשש השנים האחרונות חמשת הפיינליסטים בתחרות הסטארט אפ המבטיח של IMVC, הכנס השנתי של תעשיית הראיה הממוחשבת: Ogmint Ltd. , InfinityAR, Biopmedical, Wakingapp, Deep Optics

על פי נתוני IVC עלה היקף גיוסי ההון של חברות סטארט אפ בתחומי הראיה הממוחשבת עלה ב-320% בשש השנים האחרונות

חמשת הפיינליסטים בתחרות הסטארט אפ המבטיח של IMVC, הכנס השנתי של תעשיית הראיה הממוחשבת:

 Ogmint Ltd. , InfinityAR, Biopmedical,  Wakingapp, Deep Optics

 

הביקוש והצורך בעולם לטכנולוגיות מתחום הראייה הממוחשבת (Computer Vision) ומערכות מבוססות למידה (Machine Learning) הולכים וגדלים בשנים האחרונות, הן מצד החברות והן מצד ציבור הצרכנים. בכל העולם רואים בתעשייה זו תחום אטרקטיבי, ולישראל יש בו יכולת מוכחת ומעמד בינלאומי מוביל. עדות לכך היא רשימת האקזיטים המתארכת, שהשנה הצטרפו אליה Mobileye, המפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות התראה למכוניות נגד תאונות דרכים, וחברת ההדמיה הרפואית Simbionix.

 

היקף גיוסי ההון  של חברות בתעשיית הראיה הממוחשבת עולה בעקביות  משנה לשנה.  מגמה חד משמעית זו עולה מבדיקה שערכה חברת המחקר IVCלקראת כנס  2015IMVC. האירוע השנתי של תעשיית הראייה הממוחשבת, הווידאו ועיבוד התמונה בישראל, אשר יתקיים ב- 24 במארס, במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

 

על פי נתוני  IVC, עלה היקף הגיוס השנתי של חברות בתחום הראייה הממוחשבת מ-98 מיליון דולר בשנת 2009 – בה התקיים כנס IMVC הראשון - ל-316 מיליון דולר בשנת 2014, עליה של כ-320%.  היקף גיוסי ההון בשנה האחרונה בלבד עלה בכ-20% לעומת 2013, אז עמד היקף הגיוסים על 265 מיליון דולר. 

 

תעשיית הראייה הממוחשבת ייצרה בשנים האחרונים סדרה ארוכה של אקזיטים גדולים, בניהם:

 

1. הנפקת הענק של  Mobileye, בהיקף 1.022 מיליארד דולר, בבורסת ניו יורק, ב-2014.

 

2. ענקית המכשור הרפואי Covidien רכשה את Given Imaging ב-970 מיליון דולר, ב-2103. שנה קודם לכן היא רכשה גם את Super Dimension, בסכום של 300 מיליון דולר.

 

3. Apple רכשה את PrimeSense ב-360 מיליון דולר בשנת 2013.

 

4. Objet הישראלית רכשה את Stratasys האמריקאית ב-634 מיליון דולר בשנת 2012, והשתיים התמזגו.

 

5. CSR הבריטית רכשה את צורן ב-484 מיליון דולר בשנת 2011.

 

 FaceBook, Microsoft ו-Intel רכשו בשנים האחרונות חברות ישראליות בתחום הראייה הממוחשבת. והרשימה עוד ארוכה. 

 

מדובר בתעשייה צעירה, תוססת ומתחדשת, המונה כ- 900 חברות מתוך סך של 6,000 חברות היי טק הפועלות בישראל. קרוב ל-300 חברות חדשות נוסדו בעשור האחרון בתחום זה בישראל.  44% מהן נמצאות בשלב המכירות הראשונות, עד 10 מיליון דולר לשנה. 14% נמצאות בשלב המכירות המואצות, עד 100 מיליון דולר. 30% מהן בשלב הפיתוח, והשאר – 12% - בשלב הסיד. בישראל פועלים 55 מרכזי פיתוח בתחום הראיה הממוחשבת, מתוך 280 מרכזי פיתוח. הבולטים שבהם הם Qualcomm, SanDisk ו-Intel.

 

לכנס (IMVC, (Israel Machine Vision Conference המתקיים זו השנה השישית  ברציפות, צפויים להגיע למעלה מ 1000 מנהלים, חוקרים ומהנדסים  מהמובילים בתעשייה ובאקדמיה וכן יזמים ונציגי קרנות הון סיכון המתעניינים בתחום. הכנס הפך למקום המפגש השנתי של קהילת עיבוד התמונה והראייה הממוחשבת בישראל. הוא  מעורר עניין רב שכן הוא מציג את פריצות הדרך הטכנולוגיות האחרונות, פיתוחים עתידיים, תחזיות וחזון של חברות ישראליות ובינלאומיות, סטארט אפים וקבוצות מחקר מהאקדמיה בתחומים אלה.

 

הכנס יתמקד במגמות הבולטות בתעשייה בשנה האחרונה. "הנושא החם ביותר כיום הוא, ללא ספק, טכנולוגיות של מציאות רבודה ומציאות וירטואלית", אומרת ד"ר חן שגיב, מייסדת  ומנכ"לית משותפת של שגיב טק,  מיוזמי IMVC. "עולם זה, שהמשקפיים הפכו לסמל המייצג שלו, מציע לנו חוויה טוטאלית יותר מאי פעם. דובי כץ, ראש תחום הראייה הממוחשבת ב-Oculus ,שנרכשה על ידי פייסבוק ב-2 מיליארד דולר, ירצה על האתגרים של הראייה הממוחשבת בתחום המציאות המדומה.  מגמה בולטת נוספת בתעשייה השנה היא בתחום מערכות מבוססות למידה. גוגל, מנוע החיפוש הסיני באיידו, חוקרים מאוניברסיטת MIT,  פרופ' ליאור וולף מאוניברסיטת תל אביב ועוד עוסקים כיום במחקר אקדמי ובפיתוח תעשייתי בתחום  ה-annotation: , כלומר היכולת של מערכות טכנולוגיות לפרש לנו מה אנחנו רואים בתמונה, ברמות דיוק שונות.ד"ר אוריול ויניאלס, חוקר בכיר ב- Google Brain  ירצה על למידה עמוקה למערכות ראיה ושפה, ומיד אחריו ירצה פרופ' ליאור וולף, מבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, על המחקר שלו בפיתוח Image Annotator.  

 

ד"ר יעקב כהן, CTO  בחברת Medymatch, מיוזמי הכנס, מוסיף כי "עוד אחד מהטרנדים החמים השנה הוא טכנולוגיות ליצירת תוכן תלת ממדי, שמאפשרות למשל, לרהט את הבית באופן וירטואלי. גוגל, בפרויקט טנגו המסקרן שלה, ממפה בתלת ממד את הסביבה שלנו לצורך משחקים, אפליקציות וניווט.  ג'יימס פנג (Fung), שמוביל את פיתוח התכנה של הפלטפורמה  של פרויקט טנגו המסקרן, ירצה על יכולות הפרויקט ועל שימוש במעבדים גרפיים לצרכי עיבוד תמונה על גבי פלטפורמות מובייל Crowd sourcing of information.

 

הוא נושא נוסף שידון בכנס, באמצעות פרויקט  SceneNet.בכנס תהיינה גם שלוש הרצאות מעניינות על היכולות החדשות שמאפשרת הראייה הממוחשבת בתחומי הרפואה, החקלאות והקמעונאות".

 

תחרות הסטארט אפים 

 

במסגרת הכנס תתקיים תחרות InnoVision לבחירת הסטארט אפ המבטיח בתחומי הראייה הממוחשבת, הווידאו ועיבוד התמונה.

 

חמשת המועמדים הסופיים בתחרות:

 

Ogmint Ltd

חברת סטארט אפ שפיתחה אפליקציה המאפשרת מדידה של בגדים ואביזרים לצורך רכישה באינטרנט, באמצעות טכנולוגיה של מציאות רבודה.

 

InfinityAR

חברה שיוצרת סביבה דיגיטלית חדשה, המאפשרת לאנשים להיות באינטראקציה טבעית עם תוכן רבוד ((augmentedבסביבה הפיסית שלהם.

 

Biopmedical

חברת ביומד שמפתחת מכשיר מהפכני לאבחון בזמן אמת של סרטן בצוואר הרחם, בשלב המוקדם ביותר.

 

Wakingapp

פלטפורמה המאפשרת לכל אחד, ללא ידע בתכנות, ליצור תוכן רבוד אינטראקטיבי מתקדם , כולל הזנת נתונים בשידור חי, פרסונליזציה, פעילויות חברתיות, תלת ממד באיכות גבוהה, משחקים ועוד. מותאם למכשירים ניידים, משקפיים חכמים וכו'. יש כבר לקוחות מרשימים.

 

Deep Optics

חברה שפיתחה את משקפי העתיד – משקפיים עם פוקוס דינמי, שיחליפו את המשקפיים המולטיפוקליות. למשקפיים יש עדשות אלקטרוניות שמתמקדות אוטומטית במרחק שבו מעוניין המסתכל כל העדשה ממוקדת בטווח המבוקש ללא שטחים "עיוורים".

 

חמש החברות, העולות לגמר, נבחרו על ידי צוות השופטים, הכולל את את אורי ארזי מ-Intel Capital, אורי בנדורי מ- Carmel Ventures, אמיר פרידמן מ- Sandisk, מוני חסיד מ- Qualcomm Ventures ואדן שוחט מ- Aleph.

 

שלב הגמר יתקיים בנוכחות קהל באי כנס IMVC 2015. כל חברה תציג את עצמה במשך חמש דקות. חבר השופטים, בהובלתה של עו"ד מיה רסין נצר, ראש משותף של מחלקת ההי-טק בהרצוג פוקס נאמן, יבחר את הסטארט אפ הזוכה בתחרות.

 

מידע על תכנית הכנס ניתן למצוא באתר ובעמוד הפייסבוק

 

לפרטים נוספים, פנו ל - יהודית גרינבלט

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.