28 יוני 2015 | ג'ייסון דה-מר
5 סוגי אנשים שיעזרו לכם להצליח כיזמים

יזמות עוסקת, בהרבה מובנים, בהשגת עצמאות. לא יהיה לך יותר בוס. לא תהיה מאחוריך רשת של מפקחים ועמיתים לעבודה שיסדרו לך את הלו"ז או יפקחו על ההצלחה שלך. במקום זאת, תהפוך לשליט על הגורל שלך, ותצטרך לתת דין וחשבון רק לעצמך לגבי פעולותיך המתמשכות.

יזמות עוסקת, בהרבה מובנים, בהשגת עצמאות. לא יהיה לך יותר בוס. לא תהיה מאחוריך רשת של מפקחים ועמיתים לעבודה שיסדרו לך את הלו"ז או יפקחו על ההצלחה שלך. במקום זאת, תהפוך לשליט על הגורל שלך, ותצטרך לתת דין וחשבון רק לעצמך לגבי פעולותיך המתמשכות.

 

אולם, העצמאות הזאת עלולה להיות גם קללה. למעשה, על אף שיזמות היא מעשה של עצמאות, היזמים המצליחים ביותר בעולם הגיעו לאן שהם נמצאים אך ורק בזכות העזרה שקיבלו מהסובבים אותם. אתם תקבל את החלטותיכם בעצמכם ותסללו לעצמכם את הדרך, אך אם ברצונכם להיות יעילים ובעלי השפעה ככל האפשר, עליכם לסמוך על כמה טיפוסים של אנשים שיעזרו לכם להגיע לשם.

 

1. מנטורים שאתם מעריצים.

 

מנטורים הם מקורות חיוניים עבור יזמים, במיוחד אם אתם מקימים עסק בפעם הראשונה. לרוב היזמים היו מספר עסקים בעבר והם עשו יותר טעויות ולמדו יותר לקחים ממה שתוכלו לדמיין. הם יעזרו לכם באמצעות הענקת עצות, פרספקטיבה והדרכה בכל זמן שתצטרכו- לעיתים קרובות ללא תמורה. נוסף לכך, באופן טיפוסי, לרוב יש להם מאגר נרחב של מקורות ואנשי קשר שתוכלו לנצל בעת בניית התשתית של העסק שלכם.

 

שימו לב למצוא מנטור שאתם מעריצים וסומכים עליו. אם תעשו זאת, הוא או היא יוכלו להדריך אתכם לאורך הדרך הנכונה למשך שנים. אם אתם מתקשים במציאת המנטור לעסק שלכם, חפשו יזמים ותיקים יותר בתעשייה שלכם ובאזור שלכם ברשתות החברתיות. תוכלו גם להתחיל להגיע לאירועים של נטוורקינג מקומי ופשוט לשוחח עם כל מי שנקרה בדרככם- לעולם אין לדעת במי תיתקלו.

 

2. שותפים שאתם מכבדים.

 

בין אם אתם מקימים שותפות לניהול העסק ביחד או שאתם פשוט מחפשים עסקים אחרים שתוכלו לאחד איתם כוחות, מציאת שתפים שאתם מכבדים היא קריטית להגדלת הסיכוי שלכם להצלחה יזמית. עם בסיס איתן של כבוד הדדי, שותפויות עסקיות פחות צפויות להיכשל בהתכתשויות, מניפולציות או אנוכיות כללית.

 

מציאת שותפים נהדרים אינה קלה, אך היא חשובה אם אתם רוצים למקסם את הפוטנציאל שלכם. לכן, אל תמהרו למצוא שותף, קחו את הזמן וחכו להתאמה המושלמת.

 

3. עובדים שניתן לסמוך עליהם.

 

עסק אינו יכול להצליח רק באמצעות ההנהגה לבדה. אתם חייבים שתהיה לכם רשת של עובדים מסורים ואמינים שיעזרו לכם להוציא לפועל את כל האחריות התפעולית היום- יומית של המיזם שלכם. הם הולכים לשמש כרכב עבור ההנחיות שלכם, לכן עליכם לסמוך עליהם שיצליחו לעמוד במשימות שתציבו להם, או לפחות לתקשר במידה והם מוצאים את עצמם בעמדה שאינם יכולים.

 

על מנת ליצור סביבה שתמשוך אליה באופן טבעי את הטיפוס הנאמן של העובדים שאתם זקוקים להם, סמנו קווים ברורים עבור התרבות הארגונית שלכם, והיו ביקורתיים במיוחד במהלך תהליך הראיונות. חפשו מועמדים עם תכונות מצוינות וכנות אמיתית על פני כאלה עם היסטוריה ארוכה של הישגיות או אלו עם הרקע ההשכלתי יוצא הדופן.

 

4. חברים שתפנו עבורם זמן.

 

החברים שלכם ילוו אתכם לאורך מסע היזמות שלכם יותר ממה שתוכלו לדמיין, אך רק אם תניחו להם לעשות זאת. ברגע שתיכנסו לעובי הקורה כיזמים, יהיה זה קל להקריב את מערכות היחסים האישיות שלכם- עבודה בשעות ארוכות או בסופי שבוע היא רע הכרחי לפעמים, אך זה חשוב גם לסמן קו ולקחת קצת זמן לעצמכם.

 

על ידי שמירה על איזון בריא בין עבודה לחיים, תיהנו מהזמן שלכם כיזמים הרבה יותר ותקבלו החלטות נכונות יותר אם תנוחו כמו שצריך. החברים שלכם יעזרו לכם לחזור לקרקע ויבטיחו שלא תשרפו את עצמכם.

 

5. משפחה שתומכת בכם.

 

לבסוף, לעולם אל תזניחו את הכוח והחשיבות של המשפחה שלכם. הם היו שם בשבילכם כאשר רק התחלתם את העסק, הם שם בשבילכם עכשיו, והם יהיו שם בשבילכם בין אם החברה שלכם תהפוך להצלחה מטורפת או תנחל כישלון חרוץ.

 

אל תפחדו לשתף בפחדים, דאגות, בעיות והאתגרים שלכם. שמירה עליהם בפנים עלולה להפוך אתכם ללחוצים יותר ולגרום לניכור ביניכם לבין המשפחה שלכם עוד יותר. קחו זמן סדיר לבלות עם המשפחה שלכם, ושמרו עליהם כחלק פעיל במסע היזמות שלכם.

 

עם האנשים הללו לצדכם, שיעזרו לכם לקבל את ההחלטות הנכונות ויעמדו לצדכם כאשר דברים לא יסתדרו, סבירות יותר גבוהה שתצליחו כיזמים. הקיפו את עצמכם באנשים שאתם בוטחים בהם, אוהבים ומכבדים אותם, ואפילו אם תיכשלו, תוכלו ליהנות מהמסע.  

  

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.