20 יולי 2015 | ג'ון ראמפטון
9 דרכים המגובות על ידי מחקרים איך להפוך יום רע ליותר טוב

אף אחד לא מחוסן מפני ימים רעים. ההנהלה העליונה, לקוחות קטנוניים, החיים בבית תוססים, או אולי אפילו אירוע משנה חיים שמצטרף לערימת המתח, יכולים לגרום לכל אחד מאיתנו ליום רע. למרבה המזל, אנו חיים בעידן מודרני של מחקרים מדעיים המרוכזים סביב חיים מאוזנים, בריאות ואופטימיות.

אף אחד לא מחוסן מפני ימים רעים. ההנהלה העליונה, לקוחות קטנוניים, החיים בבית תוססים, או אולי אפילו אירוע משנה חיים שמצטרף לערימת המתח, יכולים לגרום לכל אחד מאיתנו ליום רע. למרבה המזל, אנו חיים בעידן מודרני של מחקרים מדעיים המרוכזים סביב חיים מאוזנים, בריאות ואופטימיות.

 

חוץ מאלו, יש לנו גם טכנולוגיה חדישה שיכולה לעזור לשיפור מנטלי, אפילו לתיקונים קצרי- טווח.

 

1. טונים בינוראליים.

 

התחילו בהאזנה פסיבית לצלילים בינוראליים (דו- אוזניים). זוהי טכנולוגיית גלי מוח המאפשרת למוח שלכם לקלוט אורכי גל שונים ולשנות את המצב שלכם. הוכח במחקר כי טונים בינוראליים יכולים לאמן את המוח לשנות את מסלולו ממצב רוח איום ונורא לחופשי ממתחים ואופטימי. כנסו לחנות האפליקציות, הורידו אפליקציה שיש בה ספציפית משפרי מצב רוח חיוביים, והתכווננו לתדר שדוחף את מצב הרוח שלכם חזרה לאזור הרגיל שלו.

 

2. נסו את Cups of Tea 7.

 

כשזה נוגע לכל בעיה שהיא, תמיד יש אפליקציה. אפליקציית המובייל 7 Cups of Tea מספקת לאלו הסובלים מבעיה מאזין אמפתי ופעיל. דיבור על בעיה יוצר שבילים עצביים חדשים במוח שלכם, מסייע לריפוי ושינוי הרגלים, כמו גם פתרון בעיות ושיפור ההרגשה.

 

שימוש באפליקציה אנונימית הוא יעיל כיוון שאינכם רוצים להעמיס על המשפחה, החברים או הקולגות עם בעיותיכם ולהפוך את יומם לגרוע או לגרום למתח בינם לבין מי שזה לא יהיה שגרם לכם לצער. אם מדובר, למשל, בבוס שלכם, התאווררות בנושא עם עמית לעבודה יכולה למעשה לגרום ליותר נזק מאשר לטוב, כיוון שאותו עמית עשוי להעביר את הדברים למנהל.

 

3. כתבו מייל תודה.

 

לפעמים, הדרך הטובה ביותר להפוך את היום הרע לטוב היא לצאת החוצה מעצמכם. חשבו על האדם האחרון שעשה מעשה משמעותי עבורכם ושלחו לו מכתב תודה מפורט. מחקרי הכרת תודה הוכיחו שכתיבה של הדברים עליהם אתם אסירי תודה מסייעת לשיפור האופטימיות. על ידי חשיבה על דבר טוב שמישהו עשה בשבילכם ושיתוף בהכרת התודה שלכם, תשפרו את מצב הרוח שלכם (וככל הנראה גם את מצב רוחו של האדם השני).

 

שמתי לב גם ששימוש בזה בתהליכי מכירה עוזר להפיג את המתח אצל האנשים אותם אתם מנסים להשיג כלקוחות!

 

4. צאו להליכה מהירה.

 

כאשר אתם מרגישים מבואסים או כועסים, אחד הפתרונות הטובים ביותר הוא להתחיל לזוז. הדם יזוז מקבוצות השרירים הגדולות שלכם ומהגפיים, שם הוא זורם בעתות כעס או עצבים הודות לאינסטינקט הילחם או ברח שלנו, ויעבור למוח שלכם שבו אתם יכולים לעשות בחירות נכונות יותר ולפתור בעיות. הליכה תשחרר גם אנדורפינים שירגיעו אתכם.

 

5. אכלו חטיף שוקולד מריר.

 

שוקולד מריר מספק כמה יתרונות משפרי מצב רוח הודות לרזברטרול (שנמצא גם ביין אדום), המפיק אנדורפינים וסרוטונין. שימו לב לשמור על כמות קטנה ליום, הכמות שמספיקה עבור הפקת היתרונות הבריאותיים האופטימליים. קניית שקית שלמה של חטיפי שוקולד מריר ושמירה עליהם במגירת השולחן יכולה להיות פתרון טוב, רק הגבילו את עצמכם לחטיף אחד ביום.

 

6. עשו מדיטציה.

 

מדיטציה הפכה לפעילות הגופנית "הנכונה" בכל הקשור להורדת מתח. הדבר הופך ליותר ויותר נפוץ, מסיבה טובה, בארגון של חברות להקצאת חדרי מדיטציה לעובדים על מנת שיירגעו וייכנסו לפוקוס. מחקר אחד הראה שמדיטציה מרוכזת משפרת את הפוקוס ואת היכולת למולטי- טאסקינג, כך שהוספה של מדיטציה לשגרה היומית שלכם עשויה לעזור לכם להתמודד עם ימים רעים הממתינים באופק בצורה יותר טובה. כל מה שאתם צריכים הוא שתי דקות שבהן אתם מנקים את הראש ומאפשרים לעצמכם להתמקד מחדש.

 

7. קחו לכם נמנום מחזק.

 

לא ישנתם מספיק בלילה האחרון? אם תוכלו לחמוק למכונית שלכם לתנומה קצרה, תוכלו לנצח את השפעות המתח ולהטעין מחדש את המערכת שלכם. נמנום מהיר של 20 דקות ישפר את הערנות שלכם ויסייע בתפקודים מוטוריים. אם תוכלו לחצות את קו ה-20 דקות ולעבור לאזור ה-30-60 דקות, תוכלו לדחוף את היצירתיות ולהעלות את הפרודוקטיביות ברגע שתחזרו לעבודה. אתם יכולים אפילו להשתמש באפליקציית הטונים הבינוראליים שלכם כדי לאמן את המוח להיכנס למחזור שינה ביתר מהירות וביעילות.

 

8. הקשיבו לקומיקאי סטנד- אפ.

 

צחוק הוא התרופה הטובה ביותר, בייחוד כשזה נוגע למתח. האזנה לרצועת סטנד- אפ טובה מהקומיקאי האהוב עליכם תעלה את קיבולת החמצן שלכם, תגרה את מחזור הדם ותוריד את תגובות המתח שלכם. קפצו ליו-טיוב, Spotifyאו לאיזה מקור שאתם משתמשים, הקשיבו וצחקו.

 

9. רופא בהישג יד.

 

אם היום הרע שלכם הופך לגרוע יותר ואתם מתחילים להרגיש חולים, בפאניקה, או שהימים הופכים לשבועות ולחודשים, כדאי שתיגשו לרופא. ואם לא לגשת, לפחות להתייעץ טלפונית. כמעט לכל קופת חולים יש אפליקציה דרכה אפשר להתייעץ עם רופא בוידאו- צ'אט ולהפיג את המתח. כמובן שבמקרה הצורך הדבר לא יכול להחליף ביקור אמיתי ובדיקה גופנית, אך להפגת מתח כללי זה בהחלט יכול לעזור.

 

יש לכם יום רע? היום, הטכנולוגיה עושה את זה קל יותר מאי פעם להפוך את היום הזה לטוב יותר.

תגובות

1. אורן | 25 יולי 2015

רעיונות מצויינים

אני מוצא את עצמי משתמש מפעם לפעם כמעט בכל רעיון (תודה לאל לא הגעתי לרופא :) )


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.