13 אוגוסט 2015 | עליסה מרטין
"הצלחנו להביא את ירושלים לאחת מ-50 הערים הטובות בעולם ליזמים"- קרן זוית עם סתו ארז

פינה שבועית - "קרן זוית" : בכל שבוע נביא כאן אושיה חשובה ומעניינת בעולם היזמות. השבוע: סתו ארז, יזמית ירושלמית מובילה, מייסדת שותפה ומנכ"לית SifTech לשעבר, מרכז היזמות והאקסלרטור הראשון בירושלים.

מי את?

סתו ארז, יזמית שמטרתה לבנות ולפתח את סצנת הסטארט-אפים בירושלים. במסגרת ה"מיזם", מנהלת תחום יזמות היי טק ברשות לפיתוח ירושלים. הייתי מייסדת שותפה ומנכ"לית SifTech, מרכז היזמות והאקסלרטור הראשון בירושלים. בעלת תואר ראשון בפילוסופיה כלכלה ומדע המדינה ותואר שני (חסרה תזה, אבל ניחא) במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית.

 

מה השורה הכי מעניינת בקורות החיים שלך?

השורה הכי מפתיעה היא שנולדתי וגדלתי בכלל בהרצליה ולא בירושלים.

 

מי פתח לך את הדלת לתעשייה?

רשימת האנשים שאני צריכה להודות להם ושבזכותם הצלחנו להקים חלום שהיה נראה בלתי אפשרי (סיפתח) היא ארוכה כאורך הגלות: אגודת הסטודנטים באונ' העברית (בפרט, מנכ"ל האגודה, יהודה בצלאל(, השותפה המדהימה שלי ענבר זיו, אורי אדוני ויואב צרויה מ- JVP, אמיר שבט ואייל מילר מגוגל, אמנון לורך מיגאל ארנון, שרלין סיידל מ- Leichstag foundation, אלי ורטמן, פיני לוזוויק, חנן ברנד, ניצן פלס, אריק גרבלסקי וכמובן ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ואנשי הרשות לפיתוח ירושלים איציק עוזר ואודי בן דרור. בקיצור, רשימה ארוכה של אנשים טובים שהאמינו (או קיוו) שיזמות היי טק יכולה לצמוח בירושלים. יש עוד כ"כ הרבה אנשים מדהימים שהיו שם מהרגע הראשון והרשימה פשוט קצרה מלהכיל.

 

איפה תמצאו אותי:

באופן מפתיע, בירושלים.

 

כך נראה יום העבודה הטיפוסי שלי:

פגישות, פגישות ועוד קצת פגישות- החל מהארגונים שפועלים בירושלים: קרנות ומשקיעים, אקסלרטורים, האבים והקהילה דרך המוסדות האקדמיים ועד ליזמים עצמם. סוג אחד של פגישות הוא על מנת לנסות להבין מה האנשים שחיים ונושמים את סצינת היזמות בירושלים חושבים שחסר בעיר ולחשוב יחד איתם כיצד ניתן לגשר על הפער הזה. הסוג השני הוא תוצאה של חשיבה אסטרטגית שלי בנוגע למה יכול לקחת את העיר כמה צעדים קדימה וניסיון לרתום לזה שותפים.

 

כשאני לא עובדת (אם בכלל), אני...

אמא לכרמל בת ה-7 חודשים.

 

נקודה בקריירה שאת גאה בה ואחת שקצת פחות:

אני סופר גאה שהצלחנו להביא את ירושלים תוך 3 שנים לאחת מ-50 הערים הטובות בעולם ליזמים (ע"פ המדד של StartupComapss). נקודה שאני פחות גאה בה... האמת שעשיתי המון טעויות במהלך הדרך, לדוגמא המחזור הראשון של האקסלרטור לא היה מספיק מקצועי, המבנה שלו לא היה נכון אבל קשה להגיד שזאת נקודה שאני פחות גאה בה כי למדנו מזה, שינינו אפילו תוך כדי וכן נתנו ערך למיזמים.

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום:

ההישג הכי גדול מבחינתי הוא ההקמה של SifTech, בלי ניסיון קודם בעולם היזמות, בלי היכרות מקדימה עם אקסלרטורים – רק עם שותפים מדהימים לדרך, אידיאולוגיה ואמונה ביכולת למידה מהירה והפקת לקחים.

 

טיפ ליזמים:

הדבר הכי חשוב במיזם שלכם הוא הצוות. תשקיעו את הזמן בלמצוא את האנשים הנכונים ולא רק מבחינת כישורים. אתם צריכים אנשים שתוכלו לבנות איתם אמון, חברות ותרבות ארגונית. אנשים שיהיה לכם כיף לעבוד לצידם, שיפרו אתכם ואתם אותם.

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים:

להתאהב ברעיון של עצמך. להאמין במיזם זה דבר טוב, זה מה שנותן את הדרייב לעבוד אבל כשהיזמים מתאהבים במיזם הם פעמים רבות לא מוכנים לשמוע עצות ועושים טעויות שפוגעות בסיכויי ההצלחה שלהם.

 

קצת פרגון למתחרים שלי- אני מעריכה מאוד את...

אין לי מתחרים, יש לי שותפים לדרך Jאבל אני שמחה לפרגן לרוני זהבי ואורלי ליאופולד מ- Cybersparkשעושים עבודה מדהימה בפיתוחה הכלכלי של ב"ש והסביבה באמצעות יזמות.  הם הופכים את באר שבע לעיר חדשנית, מובילה בתחום הסייבר ועובדים יחד עם גורמים שונים בעיר ליצור קהילת יזמים תוססת.

 

פינת ההימורים- תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול:

1.     IoT

2.     Digital Health

3.     FinTech

4.     Computer Vision

 

תמיד יש פסגה יותר גבוהה. השאיפה הבאה שלי היא...

הקמת קרן הון סיכון עם טוויסט. אני רוצה לעבוד עם חברות מסחור הידע של המוסדות האקדמיים בארץ על מנת להשקיע ברעיונות שצצים מהחוקרים באקדמיה וכן לסייע לבנות את החברות סביב הקניין הרוחני במקום למכור רישיונות לחו"ל.

 

אפל/ אנדרואיד?

אפל בעוונותיי.

 

ההומפייג' שלי:

אמנם נדוש אבל גוגל. אני סופר סקרנית כך שכל פעולה שנייה שלי היא לשאול את דוד גוגל שאלות כאלה ואחרות.

 

דברו אליי:

[email protected]

תגובות

1. yudcohen | 16 אוגוסט 2015

תותחית


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.