15 אוגוסט 2015 | מאיר גפן
בעל עסק מקוון – איך תמנע נפילת עסקאות?

לקוחות חוזרים הם הלקוחות הטובים ביותר, וחבל לאבדם בשל עניינים טכניים. לקוחות חוזרים מרוצים רוכשים לרוב עד פי 3 יותר מלקוחות ראשונים, ואף ממליצים לחבריהם. כדי ליצור חווית קניה טובה, כדאי מאוד לאחסן את המידע של הלקוחות – בצורה מאובטחת כמובן – כך שכאשר הם יחזרו לרכוש בעתיד, הם יוכלו לעשות זאת בקליק אחד.

67% מתהליכי הרכישה המתבצעים אונליין ו- 75% מתהליכי הרכישה המתבצעים במובייל ננטשים על-ידי הקונים. בחינה מעמיקה של נתונים אלה, העשויים להנחית מכת מוות על בעלי עסקים אשר מרבית מכירותיהם מתבצעות אונליין, העלתה כי עסקאות רבות נופלות בשל עניינים טכניים בלבד. מאיר גפן, מנכ"ל חברת BlueSnap Israel מסביר מהם הגורמים לנפילת עסקאות ואיך ניתן למנוע זאת.

 

הבעיה: שפה מקומית ומטבע אינם מוצגים.

הפתרון: תרגום והמרת מטבע אוטומטיים.

 

בבואו לרכוש מוצר מסוים, הקונה מעדיף לקרוא את תיאור המוצר ואת המלל שמוסיף המוכר בשפתו שלו. כך קל לו יותר להבין כי ביצע קניה בטוחה ככל הניתן, וכי לא 'נפל' באותיות הקטנות. בנוסף, כאשר הקניה מתבצעת במטבע זר, הלקוח עשוי לחשוב שהמוצר יקר יותר מכפי שהוא באמת או שלא ירצה להטריח עצמו כדי לבדוק מהי עלות הקנייה במטבע שלו. מסיבות אלה, הלקוח עשוי לנטוש את עמוד הקנייה של המוכר, ובכך יפסיד המוכר עסקה. הבעיה אף חמורה יותר משום שלקוחות נוטים לחזור לעמודים של מוכרים שאת שירותם ואת מוצריהם הם אהבו, וכך יתכן שהמוכר למעשה הפסיד פוטנציאל מכירה רב יותר.

 

הבעיה: עמוד המכירה אינו מציג את צורות התשלום המקומיות המועדפות.

הפתרון: הצגת מגוון רחב של צורות תשלום.

 

אי הצגת צורת התשלום המועדפת במדינה עשויה להפיל את המכירה, משום שצרכנים מעדיפים שלא לרכוש בצורות זרות להם, או באופן שאינם מורגלים בו. ישנן מדינות בהן מקובל לשלם לא רק באשראי, כי אם גם בדרכים נוספות כגון העברות בנקאיות או כרטיסי דביט. כך למשל, בצרפת  אחת מצורות התשלום הנפוצות ביותר היא כרטיסי הדביט. יתרה מכך, מחקר שסקר מספר שווקים מקוונים ברחבי העולם, הראה שכאשר צרכנים רואים את תמחור המוצרים במטבע המקומי שלהם, הם נוטים לרכוש יותר את המוצר. על-פי המחקר, עסקים שהשתמשו בשירות המאפשר המרת מטבע, הצליחו להגדיל את מכירותיהם בכ- 16%. לכן, כדאי מאוד לבחון את צורות התשלום השונות המתאימות לכל מדינה, ולאפשר תשלום בכמה שיותר צורות.

 

הבעיה: תהליך הקנייה מסובך ודורש זמן רב.

הפתרון: קיצור כמות המידע המבוקשת והפשטת התהליך.

 

בעידן המודרני הצרכן רגיל שהדברים נעים במהירות, ושכל מידע אותו הוא מעוניין לקבל נמצא במרחק של קליק אחד ממנו. תהליך קנייה שיארך זמן רב מדי או יהיה מסורבל, יפסק במהרה על-ידי הצרכן המודרני שלרוב אינו בעל אורך רוח. יש צורך להתאים את תהליך הקנייה למצב זה, ולפשט ככל הניתן את התהליך באמצעות ביטול נקודות מילוי פרטים. נקודות רבות הדורשות מידע רב, ואף גורמות להתלבטויות רבות מדי במהלך הקניה, הן מיותרות ומסבכות את תהליך הקנייה.

 

הבעיה: המידע על הלקוח אינו נשמר, ובכל קנייה באתר הוא נאלץ למלא את כל הפרטים על עצמו.

הפתרון: אחסון המידע.

 

לקוחות חוזרים הם הלקוחות הטובים ביותר, וחבל לאבדם בשל עניינים טכניים. לקוחות חוזרים מרוצים רוכשים לרוב עד פי 3 יותר מלקוחות ראשונים, ואף ממליצים לחבריהם. כדי ליצור חווית קניה טובה, כדאי מאוד לאחסן את המידע של הלקוחות – בצורה מאובטחת כמובן – כך שכאשר הם יחזרו לרכוש בעתיד, הם יוכלו לעשות זאת בקליק אחד.

 

הבעיה: עלויות המיסים והמשלוח אינן ברורות.

הפתרון: הצגת עלויות ליד מחיר המוצר.

 

לקוחות אוהבים לדעת על מה הם משלמים, ומהו הסכום הסופי שייגבה מהם, ללא הפתעות. זוהי הסיבה שחשוב להוסיף ליד התשלום הסופי ובצורה ברורה, מהי תוספת המיסים ועלויות המשלוח. פעמים רבות לקוחות נוטשים את עמוד המכירה, משום שהם אינם בטוחים מהו הסכום שיגבה מהם עבור משלוח ועבור מיסים, והם אינם מוכנים לקחת את הסיכון.

 

הבעיה: העסקה אינה מאושרת משום שכרטיס האשראי במדינת הלקוח אינו מתקבל במדינת המוכר.

הפתרון: קבלת סיוע משירות חיצוני.

 

בזמן בניית דף המכירה, על המוכר לקחת שירות חיצוני אשר יספק לו את האפשרות הטובה ביותר לקבלת אישורי עסקאות. חברות גלובאליות המתמחות בכך, יודעות ליצור קשרים עם בנקים וגופים חשובים אשר יודעים לספק אישורי תשלום בצורה בטוחה ומהירה. הדבר חשוב לאין ערוך, משום שעסקאות רבות שצלחו את כל המכשולים והגיעו לנקודה הסופית, נכשלות בשלב האחרון משום שהתשלום אינו מאושר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.