18 אוגוסט 2015 | ג'ון ראמפטון
25 הסטארט-אפים המצליחים הללו נבנו בעזרת פיתוח חיצוני

הקמת מיזם ופיתוח מוצר או שירות משלכם דורשים עבודה מהירה ויעילה. אתם צריכים לוודא שהסטארט-אפ שלכם מציע ערך במובנים של חדשנות, איכות ונוחות, על אף שהגבלתם משאבים ואולי נמצאים במרוץ מול המתחרים על היציאה לשוק ראשונים.

 

הקמת מיזם ופיתוח מוצר או שירות משלכם דורשים עבודה מהירה ויעילה. אתם צריכים לוודא שהסטארט-אפ שלכם מציע ערך במובנים של חדשנות, איכות ונוחות, על אף שהגבלתם משאבים ואולי נמצאים במרוץ מול המתחרים על היציאה לשוק ראשונים.

 

אז, איך אתם מגיעים לאיזון הנכון?

 

זה תלוי בטאלנט שאתם מביאים כדי לגרום לזה לקרות. הבעיות הן שאתם (ממש כמוני) מוגבלים מבחינת מימון על מנת לשכור טאלנט, שעשוי להיות חדש בכל התהליך. קיימת גישה אלטרנטיבית שחברות רבות השתמשו בה בשלב הסטארט- אפ: פיתוח חיצוני.

 

בעוד שהדבר עשוי להיות מוכר רק במעט, אולי בשל כך שקיימים חילוקי דעות משמעותיים סביב שימוש במיקור חוץ, הנה 25 סטארט-אפים גדולים שהצליחו בשימוש באסטרטגיה הזאת להשיק את העסק המוערך ביותר שלהם:

 

1. Slack: כיום מוערכת בקרוב ל-3$ מיליארד, החברה הזאת השתמשה במיקור חוץ על מנת לפתח את הפתרון שלה בימיה המוקדמים.

 

2. Fabהסטארט- אפ הגדול הזה חבר למפתחים בהודו על מנת למקסם את השימוש במימון בזמן שטיפס מעלה, כאשר העסק שלהם הראה סימני צמיחה.

 

3. Skypeהם השתמשו בצוות של מפתחים באסטוניה על מנת לעזור להם לבנות את העסק.

 

4. Klout: על מנת להביא את הטכנולוגיה שלה למקום הנכון לפני ההשקה, Kloutהסתמכה על מפתחים חיצוניים רבים.

 

5. AppSumo: החברה השתמשה בפרילאנסרים רבים בתחומים מגוונים, כולל שיווק, תוכן ו-ITעל מנת להצמיח את העסק.

 

6. Staff.comכחברה שמציעה שירותי מיקור חוץ לטאלנטים ופרילאנסרים עבור ארגונים אחרים, Staff.comניצלה את המודל הזה על מנת לצמוח מסטארט-אפ לעסק מצליח בקנה מידה גלובלי.

 

7. Branchout: האפליקציה הזו נוצרה כולה באמצעות פיתוח חיצוני.

 

8. Githubהחברה השתמשה באינספור אנשים שהשלימו את עבודת הפיתוח באופן וירטואלי מהבית.

 

9. Basecampאותה פרקטיקה של מיקור חוץ עבדה עבור Basecampכשזו פיתחה עצמה למובילת טכנולוגיה.

 

10. AlertBootהחברה החליטה להוציא החוצה תשתית כשירות (IaaS) ואירוח בענן על מנת להאיץ את תחומי הפיתוח הללו.

 

11. MYSQL: מההתחלה, החברה האמינה והוכיחה את ההצלחה של אסטרטגיית צמיחה שכללה שימוש בצוות שרובו חיצוני ממדינות שונות כדי להקפיץ את התפעול בכל אחד מהמיקומים.

 

12. SeatGeekהחברה הזו גילתה הוזלה משמעותית במיקור חוץ של משימות מסוימות לטאלנטים במדינות אחרות. זה עזר להם לבנות את התשתית שלהם במהירות ובעלות נמוכה מאשר לשכור צוות פנימי.

 

13. Squawkerהחברה הזו שיתפה פעולה עם ספק חיצוני על מנת לבנות את פלטפורמת הפתרון שלה.

 

14. JPay.com: מפתחים חיצוניים בנו את הטכנולוגיה והתשתית שלהם. הם השתמשו באנשים מהודו, סין וישראל עבור בקרת איכות, הנדסה וחומרה. זה עזר שמיקור החוץ היה במקום על מנת לנהל את הצמיחה. בסופו של דבר הם מכרו את החברה ל- Securus Technology.

 

15. Splunk: החברה הזו, הידועה בתור חברה של חיפוש וניתוח נתונים, השתמשה בסוכנות מיקור חוץ על מנת למצוא את הטאלנט שיפתח את התשתית והפתרון שלה במהירות.

 

16. Opera: חברת דפדפן האינטרנט הזו הסתמכה על מפתחים ממדינות אחרות על מנת ליצור ולהטמיע את הפלטפורמה.

 

17. Pingar: החברה מסייעת לארגונים אחרים עם ניתוח נתונים. בעוד היא מבססת עצמה בתעשייה שלה היא קראה לטאלנטים חיצוניים לפתח את העסק.

 

18. Axeda: החברה הסתמכה על מפתחים על מנת ליצור את התוכנה ואת הפלטפורמה המציעה פתרון מבוסס ענן.

 

19. Solix: אפילו חברות מיקור חוץ טכנולוגיות השתמשו במיקור חוץ על מנת ליצור את התשתית שלהן כמו ש- Solixעשתה.

 

20. Cloudmunch: חברת הפלטפורמה כשירות (PaaS) הזאת השתמשה בחברת מיקור חוץ הודית כדי ללקט טאלנטים שהזדקקה להם להתנעת התפעול שלה.

 

21. Gliffy: החברה מבוססת האינטרנט לכלי דיאגרמה הזאת פנתה למיקור חוץ להיבטים ספציפיים של הפיתוח הטכנולוגי שלה.

 

22. Net2Text: החברה הוציאה החוצה את הפיתוח של פלטפורמת התשלום בנייד שלה.

 

23. Proximate Global Inc: החברה הזו השתמשה בספק מיקור חוץ על מנת ליצור שירות מבוסס מיקום לסמארטפונים בשם Face2Face.

 

24. Mailburn: הפתרון הזה למשתמשי המייל באייפון פותח הודות לשיתוף פעולה עם ספק שירות מיקור חוץ שעזר עם היבטים טכניים רבים של הפתרון.

 

25. Mindspark: חברת פיתוח אפליקציות הנייד הזאת השתמשה בספקים חיצוניים על מנת ליצור את העסק ורבות מהאפליקציות הנוכחיות שלה.

 

אחרי שלמדתי על הרשימה הזאת התחלתי לחקור על חברות טובות שיוכלו לבנות את הסטארט- אפ שלי לחשבוניות לפרילאנסרים. כעת יש לי צוות גדול של מפתחים שמסתובבים סביב פיצ'רים חדשים.

 

הסטארט- אפים הללו ורבים אחרים, כמוני, זיהו את הערך שמיקור חוץ מביא, בין אם מדובר בטאלנטים במדינות אחרות או במומחים שעובדים וירטואלית מהבית. המניע הראשוני הוא שמיקור חוץ עולה לסטארט- אפים הרבה פחות מאשר צוות פנימי. מקורות חוץ מגיעים עם מיומנויות על המקום, כך שאינכם מבזבזים זמן על הכשרה. העלויות הנמוכות והכישרונות הידעניים משמעותן שאתם יכולים להגיע לפיתוח תשתית מהר יותר ולהשיק את החברה שלכם מוקדם יותר.

 

הטיפ האחד שלי להצלחה הוא, לפני שאתם מתחייבים לטווח ארוך, בחנו מספר מפתחים ווודאו שהקוד ברור. ישנם אינספור סיפורי אימה, אז וודאו שיש לכם מישהו שמבין את הקוד כדי לנהל את הצוות החיצוני הזה.

 

לחיי צמיחת העסקים של כולנו אונליין!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.