26 ינואר 2019 | ג'ון ראמפטון
9 הרגלי הצלחה של אנשים עשירים, שלא עולים כסף

האם אי פעם תהיתם כיצד אנשים מסוימים נעשו כל כך מצליחים? ודאי שכן. רעיון מעולה, מוטיבציה, התמדה, וקצת מזל עוזרים, אבל רוב האנשים המצליחים חולקים את אותם הרגלים מסוימים. הנה תשעה הרגלים שעזרו להם למקם עצמם בפסגה:

האם אי פעם תהיתם כיצד אנשים מסוימים נעשו כל כך מצליחים? ודאי שכן. רעיון מעולה, מוטיבציה, התמדה, וקצת מזל עוזרים, אבל רוב האנשים המצליחים חולקים את אותם הרגלים מסוימים. הנה תשעה הרגלים שעזרו להם למקם עצמם בפסגה:

 

1. הם עושים מדיטציה.

 

ריי דאליו, המייסד של Bridgewater Associates, סיפר בראיון להאפינגטון פוסט ב-2013 ש"מדיטציה, יותר מכל דבר אחר בחיי הייתה המרכיב הגדול ביותר בכל הצלחה שהייתה לי." אולם, דאליו אינו לבד. אופרה ווינפרי, רופרט מורדוך, ראסל סימונס, אריאנה האפינגטון, ביל פורד ופאדמאסרי ווריור, כולם התייחסו למדיטציה כמרכיב ענקי בהצלחה שלהם.

 

טיפול בגוף ובנפש שלכם על ידי התרגעות, התעמלות, תזונה בריאה ושינה מספקת הן כולן דרכים לשיפור סיכויי ההצלחה שלכם.

 

2. הם מתעוררים מוקדם בבוקר.

 

הנשיא אובמה, ריצ'רד ברנסון, ג'ק דורסי, לארי שולץ, טים קוק ומנכ"לית זירוקס אורסולה ברנס ידועים כמשכימי קום. איך זה מתקשר להצלחה שלהם? כיוון שמשכימי קום יכולים להתחיל את הימים שלהם הרבה לפני האחרים בתגובות לאחרים, התעמלות ומציאת זמן אישי. משכימי קום נוטים גם להיות מאושרים יותר והם יותר פרואקטיביים.

 

3. הם עושים נטוורקינג.

 

אנשים מצליחים מבינים את החשיבות של נטוורקינג. למעשה, מחקר שנעשה גילה שנטוורקינג יכול להביא אנשים לביצועים טובים יותר בעבודה ומגביר את הסיכויים למציאת עבודה. נטוורקינג עוזר לאנשים המצליחים שלנו להיות יותר חדשניים. לפי הקלאסיקה של דייל קרנגי "איך לזכות בחברים & להשפיע על אנשים," אנשים מצליחים מתלוננים או מעבירים ביקורת לעיתים נדירות. הם כנים ומנסים להיות אמפתיים.

 

4. שומרים על עצמם עסוקים.

 

נדיר שאנשים מצליחים יושבים בבטלה. מצליחנים כדוגמת לינדון ג'ונסון ורוברט מוזס היו ידועים ככאלו שעובדים 60-65 שעות בשבוע. אילון מאסק עובד 80-100 שעות בשבוע והוא אמר, "זהו הסוג של מוסר העבודה שצריך להיות ליזם."

 

5. הם יודעים מתי להגיד "לא".

 

"ההבדל בין אנשים מצליחים לאנשים מצליחים ממש הוא שאנשים מצליחים ממש אומרים לא כמעט לכל דבר."

- וורן באפט.

 

אנשים מצליחים מבינים שבאמירת "לא" לנגטיביות, עבודה נוספת ופעילויות שגוזלות זמן, הם יכולים להתמקד בהגברת הפרודוקטיביות שלהם. אם הם אומרים "כן" לכל אחד או לכל דבר, דעתם תהיה מוסחת מדי והם לא ישלימו משימות שחייבות להיעשות.

 

6. הם לא צופים בטלוויזיה, הם קוראים.

 

לפי תומס קורלי, מחבר הספר "הרגלים עשירים: הרגלי ההצלחה היומיים של אנשים עשירים", 67% מהאנשים העשירים צופים בטלוויזיה שעה אחת ביום או פחות מזה. קורלי אף מצא ש-6% אחוזים בלבד מהם צופים בתוכניות ריאליטי, בעוד 78% מהעניים צופים בהן.

 

נוסף על כך, 86% מהאנשים העשירים אוהבים לקרוא ו-88% אחוזים מרשימים במיוחד טוענים שהם קוראים במשך 30 דקות או יותר ביום למטרת שיפור עצמי.

 

7. הם כותבים רשימות מטלות לילה קודם.

 

אנשים מצליחים ידועים בכך שהם כותבים את רשימות המטלות שלהם בלילה שלפני כדי שיוכלו לסדר את העדיפויות ליום שלמחרת. הם גם ממספרים את הרשימות על מנת לזהות אילו משימות הן החשובות ביותר.

 

8. הם מציבים מטרות ומדמיינים.

 

ג'ואל בראון ראיין מספר מצליחנים ל- Entrepreneur וגילה ש"תשעים וחמישה אחוזים ממשיגי ההישגים המצליחים שראיינתי מתרגלים את כתיבת המטרות, התוכניות או החזונות שלהם להצלחה על בסיס קבוע." אנשים מצליחים עושים זאת בלילה שלפני, או דבר ראשון על הבוקר כך שהם מוכנים להתמודד עם האתגרים המצפים להם.

 

9. הם מנהלים את הכסף שלהם.

 

אנשים מצליחים הגיעו לאן שהגיעו כיוון שהם היו מסוגלים להל את הכספים שלהם נכון. זה אומר שהם משקיעים את כספם בחוכמה, מחפשים הזדמנויות חדשות ומניחים בצד כספים לשעת חירום. הם יותר נדיבים ומוכנים לתרום לאלו הזקוקים לכך. הנה 101 דרכים שאני ליקטתי כיצד לחסוך כסף כמו אנשים אמידים. נוסף על כך, גיליתי שהנישואים שלי טובים פי 10 כשיש מספיק חסכונות בבנק לשנה של הוצאות. זה הציל אותנו כשהמיזם העסקי האחרון שלי נכשל.

 

ישנה אמרה ישנה לפיה מזל ומוכנות תמיד פוגשים הזדמנות. האנשים המצליחים ביותר מכוונים את עצמם להצלחה על ידי התכוננות כל הזמן. אנשים מצליחים מצפים שהמזל ימצא אותם, ובדרך כלל הוא מוצא.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.