3 אוקטובר 2015 | מערכת StartIsrael
סטארט אפ בשבוע - EyeControl

שיטת העבודה שלנו שונה מהמכשירים הקיימים בשוק ועליה למעשה רשום הפטנט. במקום המסך הקיים תמיד למול המשתמש העברנו את הסביבה לשמע, כך שאין תלות במסך החוצץ וכך הצלחנו להוריד את העלויות באופן דרסטי.

מי אנחנו

הסיפור שלנו החל לפני קצת יותר משנה. איתי קורנברג, השותף שלנו למיזם, עשה האקתון לטובת חבר שלקה בניוון שרירים (אשר שמש ז"ל), בניסיון ליצור עבורו מכשיר תקשורת מתאים עקב מגבלות לאמצעים קיימים. בהאקתון השתתף שי ראשוני, מנכ"ל עמותת "פרס לחיים", והוחלט שבמקום פרס למקום הראשון יתבצע אירוע יותר משמעותי בדמות ניסיון ממשי לייצר אמצעי תקשורת לטובת חולים הכלואים בגופם ובפרט חולי ALS.

 

כך פורסם קול קורא באוניברסיטאות, ואני, אור רצקין, נכד לסבתא ג'ולי קפלן ז"ל שנפטרה לפני 9 שנים מALS, ראיתי את המודעה בפורום של פיזיקה ומחשבים ועניתי מיד שאני בפנים. כך עשתה גם טל קלנר, שסבא שלה אבשלום סורק ז"ל נפטר מהמחלה לפני כשנתיים. התחלנו אצל שי בסלון, סיעור מוחות על איך עושים מוצר לתקשורת, שיהיה נייד ופשוט וחשוב מכל זול, כך שכל חולה יוכל לרכוש אחד כזה. זה קרה לפני מעט יותר משנה, והיום כבר יש לנו מוצר שאנחנו עומדים מאחוריו מלאי התרגשות וגאווה. אבל זו רק תחילת הדרך.

 

 

ALS ידועה גם כמחלת לו גריג, היא מחלה ניוונית חשוכת מרפא. המחלה פוגעת בתאי מערכת העצבים המרכזית וההיקפית הקשורים לתנועה, ותוחלת החיים מרגע אבחונה היא בין שנתיים לשלוש שנים. במהלך המחלה השרירים נחלשים ומתנוונים – מלבד שרירי העיניים, שהם האחרונים שנפגעים.

 

לא כל המוצרים הקיימים מאפשרים לחולים לתקשר ברוב הסיטואציות במהלך היום, למשל, כשהחולה יוצא מהבית ונכנס לאוטו הוא מנותק מאמצעי מרוב אמצעי התקשורת, כשהוא במיטה גם כן, וכאשר הוא יוצא החוצה הוא מוגבל מאוד רק למצבים מסוימים. מעבר לכך, המוצרים הקיימים כמוצרי מדף עולים אלפי דולרים ולעיתים גם מעל עשרת אלפים דולר. לשם כך פיתחנו את הEyeControl במטרה לאפשר מוצר תקשורת זול נייד וקל לשימוש.

 

המוצר מסוגל לתקשר בשלוש רמות: 1. קריאת מצוקה לעזרה. 2. משפטים מוכנים שהחולה נוטה להשתמש בהם. 3. דיבור חופשי באמצעות אפליקציה שפיתחנו בשיתוף עם סטודנטים, המאפשרת הרכבת מילים בדומה לסמס. שיטת העבודה שלנו שונה מהמכשירים הקיימים בשוק ועליה למעשה רשום הפטנט. המשקפיים מתחברות למחשב קטן ממנו ישנן יציאות לאוזניה ולרמקול - כך שהמשתמש שומע באוזן מילה וממצמץ כדי לומר אותה כלפי חוץ. כלומר, במקום המסך הקיים תמיד למול המשתמש העברנו את הסביבה לשמע, כך שאין תלות במסך החוצץ וכך הצלחנו להוריד את העלויות באופן דרסטי. המשתמש יכול לעבור בין המילים בתנועת עין ימינה ושמאלה והוא יישמע באוזן את המילה הבאה וכך יוכל לבחור אותה. 

 

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

לאפשר למכשיר לתקשר בשפה הסינית... וברצינות, האתגר הגדול הוא לפתח מוצר תקשורת שיאפשר תקשורת רציפה ואיכותית בכל מקום, תוך שמירה על מחיר נמוך במיוחד לצרכן שכן זו אחת מהמטרות שלשמן יצאנו לדרך.

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

אנחנו מפתחים את המוצר מתוך מטרה להביא את הEyeControl  לכמה שיותר אנשים הזקוקים למכשיר.

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי...

להבין את הצורך וההעדפות מצד החולים, לשם כך אנחנו מקיימים בקרוב פיילוט עם 24 משתתפים. בנוסף, בימים אלה ממש אנחנו מקיימים סבב גיוס ממשקיעים חברתיים שמעוניינים לעשות טוב ולהרוויח מכך, שכמובן אי אפשר בלעדיהם.

 

 

רצינו לומר תודה

לכל מי שמלווה את המוצר לאורך הדרך וכמובן למשפחה ולחברים.

 

 

 בעוד שנה מהיום אנחנו

מאפשרים לחולים לרכוש מוצר תקשורת נייד נוח לשימוש וזול.

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

[email protected]

www.eyecontrol.co.il

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.