30 נובמבר 2015 | ג'קסון וויטמן
4 דרכים להשיג סיקור תקשורתי לקמפיין מימון ההמונים שלכם

פרויקטים של מימון המונים בדרך כלל עולים לסטארט- אפ כסף עבור לוגיסטיקה, קידום, ניהול של קהילת גיבוי ופונקציות עסקיות אחרות שנבחנות במהלך קמפיין. הם גם דורשים זמן ומחויבות בכל רחבי החברה. עם זאת, החזר ההשקעה של פרויקטים כאלה הוא מעבר לכספים שמגויסים: הרווחים האמיתיים הם בניית קהילה וחשיפה. במסגרת כתבה זו נכיר את חברת Proper Propaganda אשר מתמחה ביח"צ לקמפיינים של מימון המונים.

בניגוד למה שאולי שמעתם, קמפיינים למימון המונים בפלטפורמות כמו אינדיגוגו למשל, אינם עוסקים באמת בגיוס הכספים.

 

למעשה, פרויקטים של מימון המונים בדרך כלל עולים לסטארט-אפ כסף עבור לוגיסטיקה, קידום, ניהול של קהילת גיבוי ופונקציות עסקיות אחרות שנבחנות במהלך קמפיין. הם גם דורשים זמן ומחויבות בכל רחבי החברה. עם זאת, החזר ההשקעה של פרויקטים כאלה הוא מעבר לכספים שמגויסים: הרווחים האמיתיים הם בניית קהילה וחשיפה.

 

תוסיפו לזה את העובדה ש- 24 עד 72 השעות הראשונות של קמפיין בדרך כלל קובעות אם הוא שוקע או ממשיך לשחות, ותקבלו מתכון שבו קשרי תקשורת מתוזמנים היטב ומתופעלים כמו שצריך הם חשובים ביותר לצורך החזר השקעה חיובי.

 

בלי קשר לאופי המוצר שלכם, הקושי בהשגת סיקור תקשורתי לקמפיין מימון המונים עולה בהדרגה. התקשורת מפרסמת על פי לוח הזמנים שלה, היא בדרך כלל מוצפת במידע על שטויות שאינן חדשותיות, ומימון המונים כבר אינו זוהר וחדש. מעל לכל, ערוצי תקשורת מקבלים מאות פניות לתמיכה בקמפיינים למימון המונים בכל יום נתון.

 

זהו נוף תקשורתי מורכב אבל סטארט-אפים עדיין יכולים להצליח לעניין את התקשורת בקמפיינים של מימון המונים, אם יפעלו על פי ארבע האסטרטגיות הבאות:

 

 

ביצוע פנייה לתקשורת קודם להשקת הקמפיין תחת חיסיון

 

תזמון הוא הכל בכל הקשור למימון המונים. רוב הקמפיינים שוקעים או שוחים ב- 24-72 השעות הראשונות.

 

המשמעות היא שאינכם זקוקים לסיקור תקשורתי ביום ה- 30 של קמפיין בן 30 יום. אתם צריכים את זה ביום הראשון, והכי אידיאלי בשעה הראשונה. מהסיבה הזו, אנו נוטים לומר ללקוחות ששלושה רבעים מהתקציב שלהם ינוצל טרם ההשקה.

 

הדרך הטובה ביותר להשיג סיקור מוקדם היא לבנות דוגמאות קודם להשקה, או מסעות חשיפה בעלי ערך תקשורתי גבוה תחת צו איסור פרסום. חשוב להדגיש כי אינכם צריכים להציע דוגמאות קודם להשקה או לפגישות עם אנשי התקשורת. בטכנולוגיה, במיוחד כיום, ישנם בין 10-20 ערוצי תקשורת שהסיקור שלהם נצפה מקרוב בכל רחבי העולם. לדוגמה, אם אתם יכולים לארגן דמו קודם להשקה עם טק קראנץ', ביזנס אינסיידר או דה וורג', תראו ערוצים קטנים רבים אחרים שיקחו את הסיפור ברחבי העולם.

 

מודגשת החשיבות של דמו קודם להשקה וההשפעה שיכולה להיות לתקשורת הביג טק בצפון אמריקה על הסיקור של אחרים ברחבי העולם, בהקשר של הפרויקט המתמשך כרגע שאנו עובדים עליו עבור סטארט- אפ בשם Revols. הצלחנו להבטיח דמו קדם השקה עם דה וורג', ביזנס אינסיידר, PSFK, אינגאדג'ט, פאסט קומפני וכמה ערוצי תקשורת ביג טק נוספים. השפעת הסיקור הייתה עצומה. לא רק ש-Revols גייסו מעל ל-200 אלף דולר ב-24 שעות אלא גם קיבלו סיקור תקשורתי במעל ל-20 מדינות. כעת הם מתקרבים ל-700 אלף דולר.

 

 

היו זהירים עם החיסיון התקשורתי

 

בכל פעם שאנו מבצעים עבודה הכוללת חיסיון תקשורתי אנו מניחים שיהיה בלגן. הסיבה היא שלערוצי תקשורת גדולים מסוימים (ששמותיהם יישארו חסויים) יש מדיניות התעלמות מצווי איסור פרסום. לכן שימו לב שעליכם לבדוק זאת לפני שתבצעו פנייה. שבירת איסור פרסום בדרך כלל מרגיזה את כלי התקשורת ששיחקו לפי הכללים ונעקפו בסיבוב.

 

עם זאת, כאשר חסיונות עובדים ישנם בדרך כלל כמה ערוצים שמפרסמים כתבות בערך סביב אותו הזמן. הדבר יוצר קרשנדו יפהפה של רעש ונוטה להשתוות להתפרצות גדולה של טראפיק לדף קמפיין ולהתרגם להרבה כסף. מהסיבה הזו, תאריך הסרת האיסור עבור כל סיקור תקשורתי שהוא, צריך תמיד להיצמד לשחרור ההודעות לעיתונות ולבעיטת הפתיחה הציבורית. אל תתנו לתקשורת לפרסם יום לפני ההשקה, מכיוון שכך כל טראפיק שיגיע אליכם ייתקל במבוי סתום.

 

אנו למדנו ממקור ראשון את הלקח הזה בקמפיין לייצור מוזאיקה בשנה האחרונה. למרבה המזל איסור הפרסום לא נשבר. בזכות העבודה שגיזמודו, אינגאדג'ט ורויטרס כולן פרסמו באותה השעה, הלקוח שלנו הצליח לעבור את יעד הגיוס על סך 100 אלף הדולרים בפחות מ-24 שעות.

 

 

מצאו דרכים להפיץ את הכרזותיכם לאורך הקמפיין

 

שקלו לשחרר מספר הכרזות חדשותיות במהלך הקמפיין שלכם. לכל ניסיון מימון המונים מגיעה ההזדמנות להכריז על השקתו. בתקווה שאתם מאורגנים היטב ויכולים להשיג פרץ סיקור תקשורתי טוב מיד לאחר יריית הפתיחה. אולם, כשאתם מעצבים את הקמפיין שלכם, זה רעיון טוב לחשוב עד הסוף על הכרזות משניות, כמו מטרות נמתחות שעשויות אולי לספק עוד דחיפה בטראפיק לאחר הופעתן של כתבות ראשונות.

 

נוסף על כך, כשאנו עובדים עם מוצרי חומרה טכנולוגיים, אנו לעיתים קרובות מציעים ללקוח לבנות דף רדיט של שאלות ותשובות (Reddit Ask Me Anything- AMA). אלו הם אירועים אונליין המאפשרים לכל אחד לשאול את המייסדים או את הצוות שאלות. לעיתים קרובות הם מתפקדים כדרך נהדרת להניע תומכים ויכולים גם לעניין את התקשורת - מה שיוביל לעוד סיקור.

 

 

הודיעו לתקשורת אם אתם מגיעים למטרת הגיוס שלכם (או, יותר טוב, אם עברתם את המטרה)

 

ישנם עיתונאים שעשויים להתעניין בכם, במידה ותגיעו ליעדי הגיוס שלכם שיהפכו את המטרות שהצבתם למציאות. כמו כן, שקלו איך להכריז על שותפויות חדשות שנוצרות במהלך הקמפיין. ישנן חברות שמצליחות להגיע למטרותיהן ביום אחד של קמפיין; אם אתם מאלו, תנו התראה לתקשורת על העובדה הזו. ככל שתצליחו לנעוץ יותר שיניים בסיקור תקשורתי, כך טוב יותר.

 

 

לסיום, דעו שקשרי תקשורת לבדם לא יובילו בהכרח לניצחון. כמו בכל פרויקט עסקי, שימוש בערוצי שיווק מגוונים הוא רעיון טוב כשיוצאים לקמפיין מימון המונים. קשרי תקשורת המכוונים ליצירת סיקור תקשורתי והגעה לרשתות הקשר האישיות שלכם יכולים להיות אבני פינה למאמציכם, אולם עליכם לתקצב גם קמפיין מדיה חברתית, רכישת פרסומות אונליין וניהול עמוד קהילת מימון ההמונים שלכם. לא משנה מה תעשו, אל תניחו את כל הביצים בסל קשרי התקשורת.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.