26 נובמבר 2015 | יוני ברקאי
השתתפות בתערוכות בינלאומיות - צעד חיוני להצלחה

עולם היזמות מציע בכל חודש ובכל שנה אירועים בינלאומיים, דוגמת כנסים ותערוכות, בסדר גודל שלא תמצאו ברמה המקומית, עם כל הכבוד לאומת הסטארט-אפ שלנו... שמם של האירועים הללו הולך לפניהם, אך מדובר לעיתים בהשקעה לא מבוטלת של משאבים – זמן, כח אדם וכסף, בכדי להשתתף בהם. לכן, בדומה לריצות מרתון – צריך לבחור את זה שמתאים ביותר עבורכם ועבור המיזם שלכם.

עולם היזמות מציע בכל חודש ובכל שנה אירועים בינלאומיים, דוגמת כנסים ותערוכות, בסדר גודל שלא תמצאו ברמה המקומית, עם כל הכבוד לאומת הסטארט-אפ שלנו...

שמם של האירועים הללו הולך לפניהם, אך מדובר לעיתים בהשקעה לא מבוטלת של משאבים – זמן, כח אדם וכסף, בכדי להשתתף בהם. לכן, בדומה לריצות מרתון – צריך לבחור את זה שמתאים ביותר עבורכם ועבור המיזם שלכם.

 

 

האם מדובר בהשקעה כדאית? על סמך הניסיון המצטבר שלי בתחום (20 שנה בתערוכות בינ"ל), התשובה היא בהחלט חיובית.

אז הנה 5 סיבות עיקריות מדוע משתלם להשקיע משאבים בנסיעה לכנס או תערוכה בינלאומית:

 

 

1.      מקור להשראה בתחום החדשנות

אירועים גדולים מסוג זה מנקזים לתוכם הרבה ידע של מומחים, בין אם אלו מציגים מומחים בתחומם או חברות גדולות שהן "חוד החנית" בתחום הידע הספציפי של הכנס או התערוכה.

טוב ככל שיהיה חקר השוק שתבצעו ברשת, הוא לעולם לא יהיה מקיף במלואו. ישנו סיכוי יותר מסביר שאל חלק גדול מהמומחים הללו לא הייתם מגיעים בדרך אחרת. 

השתתפות בתערוכה ובכנס בינלאומיים הם חלק מחקר השוק שאתם מבצעים ומקור להשראה עבור המיזם שלכם, וזה כולל גם את השיחות "אחד על אחד"-B2B  - במסגרת הנטוורקינג באירועים כאלו. 

ניתן ומומלץ לקבוע מראש פגישות עם מומחים, מנטורים, מרצים ומציגים שיגיעו בעצמם לקחת חלק בכנס או התערוכה.

 

 

2.      נראות וחיבור לאקו-סיסטמס מגוונים

לאירועים בינלאומיים מסדר גודל כזה ישנו "כוח משיכה" חזק מאוד. היחס הוא לרוב פשוט – ככל שהכנס או התערוכה גדולים יותר, מבוססים יותר ומתמחים בעולם התוכן שהם מייצגים, כך הם ימשכו יותר מבקרים ומשתתפים בעלי פרופיל מקצועי חזק.

אם יש לכם הזדמנות להיות שם תוכלו להשיג נראות משמעותית עבור המיזם שלכם, לפגוש אנשים שלא הצלחתם להשיג באופן וירטואלי, להכיר קהילות חדשות שאפשר להתחבר אליהן.

אל תשכחו להגיע מוכנים: כרטיסי ביקור, דפי חברה ו"נאומי מעלית" משופשפים.

 

 

3.      לטשו את יכולת הפיצ'ינג והמכירה של הצוות

מדובר באימונים חיים. נכון, לא כל המפגשים בכנסים ובתערוכות כאלו יבשילו לכדי השקעה במיזם שלכם או מכירה של המוצר שאתם מפתחים. אבל זו הזדמנות נפלאה ללטש את יכולת הפיצ' שלכם ושל הצוות שלכם, על קהל מגוון, שמגיע מוכן כדי להקשיב. ואם אימונים מובילים לשלמות, אז גם אם לא תסגרו מכירה באירוע עצמו, הניסיונות בוודאי יסייעו לכם להגיע אליה מהר יותר מחוץ לאירוע בהזדמנות אחרת. בסופו של דבר זו השקעה שיכולה להחזיר את עצמה.

 

 

4.      עמדו לצד נפילים

אירועים מסדר גודל כזה, זוכים להפוך לכאלו בין היתר בזכות תמיכתן והשתתפותן של חברות ענק מובילות בתחומן. החברות הללו לרוב ישתמשו באירוע כהזדמנות לחשוף את הטכנולוגיות הכי חדשות בתחום, עליהן הם עובדות.

מדובר במידע שלא תתאפשר לכם גישה אליו קודם. ואם לא לקחתם חלק בכנס או בתערוכה, בוודאי תחשפו אליו לאחר האירוע אבל לא תהיו מבין הראשונים ולא תזכו להזדמנות למפגש בלתי אמצעי עם הנציגים של אותן חברות.

כדאי לזכור גם שהמקדימים להירשם זוכים למקומות הטובים ביותר. ככל שתקדימו להירשם, קיים סיכוי שתקבלו מיקום בסמוך לחברות הבולטות, אולי אפילו על פי בקשתכם. מדובר כמובן ביתרון נוסף עבורכם, כי הקרבה מבטיחה גם תנועה ערה למיזם שאתם מייצגים.

 

 

5.      מפגש עם הקהל שלכם

בכנסים ובפרט בתערוכות משתתף קהל רב שמעוניין ללמוד על הטכנולוגיות המתפתחות ולהתנסות במוצרים החדשים ללא כל התחייבות. מדובר בהזדמנות פז לזכות למשוב מהקהל הפוטנציאלי שלכם וללמוד מהם על חווית המשתמש שלהם.

היו פתוחים לביקורת וגלו גמישות מחשבתית, לפעמים הרעיונות הטובים ופריצות הדרך (הקטנות והגדולות) יכולים להגיע בזכות משוב מהקהל המתנסה במוצר שלכם.

 

 

מעוניינים להשתתף בתערוכה בינלאומית מן הבולטות שיש?

כדאי לכם לבדוק את  תערוכת CeBIT שתתקיים בהנובר, גרמניה בין התאריכים 18-14 במארס 2016.

זוהי תערוכת ה-IT הוותיקה והגדולה בעולם אשר מבקריה זוכים להיחשף לאלפי מציגים ומאות אלפי מבקרים בתחום מערכות המידע והמחשוב במגוון תחומים כמו:  Cloud, IoT, Big Data, Business Security וביתן מיוחד לחברות סטארט-אפ SCALE 11, לצד כנסים מקצועיים בהשתתפות מיטב אנשי השטח והמומחים.

למידע לגבי תערוכת CeBIT אתם מוזמנים לפנות לנציגות המקומית של התערוכה בישראל בטלפון 03-6492050 שלוחה 2, או במייל: [email protected].

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.