shutterstock
1 ספטמבר 2016 | חן ינוביץ
תשאירו את הארנק בבית: איך להקים סטארטאפ בחינם בעזרת שירותים ומוצרים חינמיים שתוכלו לקבל מחברות מובילות בשוק

החסם המשמעותי שעומד בפני כל סטארטאפיסט מתחיל בכסף. איך לעזאזל משיגים את הכסף? מדובר באחד הפרמטרים הכי חשובים, ואם הוא כבר מגיע אז רצוי לפחות להשקיע אותו בחכמה. מצד שני תמיד יהדהד לנו המשפט הפולני - תזהרו מחינמיים אחרת "הזול יהיה יקר". אז מה עושים? מחפשים את השירותים החינמיים של החברות המובילות והמוכרות בשוק. הנה רשימה שאולי תעזור של 5 שירותים ומוצרים חינמיים שתוכלו לקבל מחברות מובילות בשוק

החסם המשמעותי שעומד בפני כל סטארטאפיסט מתחיל בכסף. איך לעזאזל משיגים את הכסף? מדובר באחד הפרמטרים הכי חשובים, ואם הוא כבר מגיע אז רצוי לפחות להשקיע אותו בחכמה. מצד שני תמיד יהדהד לנו המשפט הפולני - תזהרו מחינמיים אחרת "הזול יהיה יקר". אז מה עושים? מחפשים את השירותים החינמיים של החברות המובילות והמוכרות בשוק.  הנה רשימה שאולי תעזור של 5 שירותים ומוצרים חינמיים שתוכלו לקבל מחברות מובילות בשוק:

 

 

1. שירותי מחשוב ענן: שרתים וירטואליים בענן של בזק עסקים

כולם מדברים על ענן, ובצדק. מדובר בצורך בסיסי וחשוב שינהל עבורכם את כל מסד הנתונים, המשמש כפתרון הטוב ביותר בכל מה שקשור לאחסון אפליקציות, שרידות, אבטחה ועוד שלל יתרונות. בשוק השרתים בענן ניתן למצוא חברות כמו גוגל ואמזון שמציעות שירותי וירטואליים בענן בתשלום של 50$ בממוצע לחודש ועם מספר תכניות תשלום משתנות. בארץ, ישנן חברות ישראליות קטנות יחסית שמציעות את השרתים שלהן במחיר של החל מ-49 שקלים בחודש, או חברות כמו בזק, שלאחרונה השיקה תכנית ליזמים צעירים. במסגרת התכנית בזק מאפשרת לקבל שרת וירטואלי בענן חינם למשך שנה לחברות סטארטאפ - לטובת אירוח אפליקציות, הקמת סביבת פיתוח ותוכנות. היתרונות של שירות זה, לעומת ענקיות כמו גוגל ואמזון, הוא מעטפת אבטחת מידע גבוהה, רוחב פס, ייעוץ מקצועי וכמובן האפשרות לבחור בסביבות העבודה (לינוקס ומיקרוסופט), מה ששאר החברות לא מציעות. החיסרון הוא העדר מבחר פיצ'רים מגניבים שמתווספים בתשלום לשרת, אבל לא בטוח שהם נחוצים בשלב הזה. מה קורה אחרי שנה? תוכלו לשמור על השרת שלכם במחיר של 129 שקלים לחודש. שווה.

 

 

2. אתר מקצועי: בניית אתר בפלטפורמת Wix

מה לא נכתב על החברה הישראלית Wix? כנראה שכבר הכל. מדובר באחת מחברות הסטארטאפ הכי מצליחות שיצאו מהמולדת, שהפכה לענקית בינלאומיות עם מעל 70 מיליון משתמשים בעולם. אז אם הם יכולים - גם אתם!  Wix מציעה פלטפורמה לבניית אתר אינטרנט ללא עלות וללא צורך בידע מוקדם של עיצוב או קידוד. באמצעות Wix תוכלו לבנות אתר נהדר ומעוצב לסטארטאפ שלכם, שיכול לשמש כאתר תדמית או כאתר מכירות לכל דבר כולל התממשקות לחברות אשראי או פייפאל,  אפשרות לעקוב אחר הזמנה, לנהל את נושא המיסים, המשלוח ועוד. לכל הטוב החינמי הזה מתווסף תשלום סמלי, בדמות תכניות פרמיום, שמאפשרות הוספת פיצ'רים הכרחיים כמו: קניית דומיין (עם שם הסטארטאפ), ניהול מערכת ניוזלטרים, קבלת תשלומים דרך האתר ועוד . מחיר התכניות הללו נע בין 4-24$ בחודש, זיל הזול.

 

 

סטארטאפיסט? הירשמו לקבלת שרת וירטואלי חינם לשנה בבזק

 

 

3. שיווק יעיל: שליחת ניוזלטר ובניית קהילה באקטיב טרייל או Mailchimp

בניית מאגר לקוחות פוטנציאלים הוא אחד מהכלים הכי חשובים וזולים לשיווק. אתם יכולים לכתוב ולשתף תוכן מעניין עם תובנות, לספר על התקדמות השירות או פיתוח המוצר או להציע הצעת מכר משתלמת. אם יש לכם פחות מ-2,000 כתובות רשומות תוכלו לשלוח עד 12,000 ניוזלטרים בחודש חינם בשירות הנהדר של Mailchimp. אם תעברו את 2,000 הרשומות, המחירים ינועו בין  100 שקלים לחודש ועד כמה אלפים. ומה קורה בארץ? טוב שאתם שואלים. חברת אקטיב טרייל מפעילה תכנית סטארטאפים שמאפשרת ליהנות מכלל השירותים והכלים של מערכת הדיוור שלהם בחינם ללא הגבלה. מדובר ב-6 חודשים של שימוש חופשי במערכת הדיוור, בניית עמודי נחיתה ועוד. בקיצור, הזדמנות טובה ללמוד קצת על הקהל ולבנות קהילה עבור הסטארטאפ שלכם.

 

 

הירשמו לשרת וירטואלי חינם לשנה מבזק כולל ייעוץ מקצועי , תמיכה וליווי לאורך כל הדרך

 

 

4. שירותים פרילנס אונליין: כל מה שצריך באתר Fiverr

הנה עוד הזדמנות לפרגן לחברה מקומית מצליחה. הסטארטאפ הישראלי Fiverr משמש כפלטפורמה לקנייה ומכירה של שירותי פרילנס שונים כמו כתיבה, שיווק, עיצוב גרפי, תכנות ועוד תמורת תשלום בסיסי של החל מ-5$ או מעט יותר על תוספות. תוכלו למצוא באתר כל שירות שתזדקקו לו: משירותי מיתוג ותרגום מסמכים ועד ייעוץ משפטי או מחקרי שוק וגם שירותים שלא חשבתם שיש כמותם (למשל, מישהו שמציע להיות איש הקשר שלכם בג'מייקה או מישהי שמציעה לערוך עבורכם קניות בסין). השירותים מסופקים מהר יחסית, ניתן לבחור משפע רב  של ספקים, שמדורגים על ידי לקוחות אחרים לפי איכות השירות. בגדול תוכלו לסגור שם לא מעט פינות במחירים משתלמים מאוד.

 

 

5. קורסים והדרכות: מגוון סדנאות ב- SuSE

SuSE ישראל תפתח בחודשים הקרובים סדרה של קורסים לאנשי תעשיית ההיי טק המקומית ללא עלות ועל בסיס הרשמה מראש. הסדרה תכלול מגוון קורסים למהנדסים, אנשי מחשוב ומכירות. מדובר בהכשרות למהנדסים לתקני Certified linux engenier) CLE), והסמכות של LPICמ(Linux Server Professional Certification). הקורסים יארכו כארבעה חודשים, במספר מפגשים שבועי אשר יועברו בצורת וובינר. מדובר בהכשרות בסיסיות ומתקדמות למהנדסי תשתית ומחשוב המפעילים מערכות בסביבת לינוקס. מתי כל זה קורה? בספטמבר הקרוב ובפברואר הבא, כל הקודם זוכה.

 

 

סטארטאפיסט? הירשמו לקבלת שרת וירטואלי חינם לשנה בבזק

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.