12 נובמבר 2013 | רוני פיבלוביץ
אף אחד לא מכיר את העסק שלכם? זאת אשמתכם

מקימים דוכן בכנס? אל תזלזלו ותתעלמו מהמבקרים

"למה את שואלת כל-כך הרבה שאלות?", "אה, את מבינה בתחום?". לזלזול והתעלמות כמו שראיתי היום אין מקום בעולם היזמות.

 

במסגרת עבודתי כיועצת לאסטרטגיית שיווק ומיתוג, אני פוגשת יזמים במהלך עבודתם בכנסים, הרצאות. כששמעתי על תערוכת אקומושן שמציגה לציבור הרחב בכיכר הבימה, ממש שמחתי. כידוע, ישנה תחושה ציבורית של התנמנמות בשוק הקלינטק ואהבתי את היוזמה להוציא את הנושאים המעניינים האלה החוצה, מתוך הכנסים במרכז הירידים, אל השטח ואל הציבור הרחב.

 

בנוסף, חשבתי, מדובר בנושא שממש פוגש את צורך יומיומי שלנו, תחבורה, מה שהופך את החשיפה לקהל לעוד יותר חשובה- זאת הזדמנות להעלות מודעות לפתרונות צרכניים.

 

הגעתי למקום בבגדים יומיומיים. מסתבר שכשאתה מגיע בלי כרטיס ביקור או מראה של "אני עובד בחברה גדולה ומחפש במי להשקיע כסף", אף אחד לא באמת סופר אותך.

 

קיבלתי תגובות כמו "למה את שואלת כל כך הרבה שאלות?", "מה שאת רואה פה זה אצות שעושות דלק" (ואז הדובר מסתובב אל מישהו אחר), והאהובות עלי, "אה, את כותבת לאתר יזמות? חבל שלא אמרת קודם".
 

לא, לא חבל שלא אמרתי קודם.
 

אם אתם מציגים בתערוכה אתם אמורים להתייחס לכל מי שפונה אליכם בדוכן.

 

אתם אף פעם לא יודעים מיהו, איש עסקים חשוב בגופיה וסנדלים, מדען, מנהל פיתוח עסקי בחברה שמעניינת אתכם, לקוח פוטנציאלי, או מישהי שמעבירה הרצאות על שיווק בתחום שלכם, שארגנה תחרות יזמות קלינטק, מכירה לא מעט משקיעים וכותבת רבות על הנושא.  גם אם מדובר באדם שאינו קשור לתחום, זכרו - אנחנו מדינה קטנה וכל אחד פה הוא אח של, הבן של, הדוד של.

 

בנוסף, במיוחד בתחום מאתגר כמו הקלינטק, כל הזדמנות היא חשובה לחינוך שוק ולחשיפה. חשיבות העלאת המודעות היא קריטית, היא תפתח לכולם עתיד טוב יותר. האחריות על קידום התחום בכלל ועל המיזם בפרט היא של היזמים. אם אתם לא תחייכו, תסבירו שוב ושוב ותגרמו לאנשים להאמין, שום דבר לא יקרה.

 

אז מה לעשות כשמישהו מגיע אליכם לדוכן?

 

במקום להתעלם או לשפוך מלל שיווקי שהתאמנתם עליו בבית, תשאלו אתם את השאלות. מי אתה? מהיכן אתה מגיע? מה הרקע המקצועי שלך? מה מעניין אותך? כך, תוכלו ליצור קשר אישי ענייני, להבין מה רלוונטי לאדם העומד מולכם ולהתאים לו מסר נכון. דעו באיזה רמה להסביר לו מה המוצר שלכם (אין דבר רע יותר מלדבר ברמה גבוהה מידי ועוד יותר גרוע, נמוכה מדי), מה מדיוק מעניין אותו - הפוטנציאל העסקי, החידוש המחקרי, לקבל נסיעת חינם  באופנוע חשמלי? והכי חשוב - מדוע הוא רלוונטי עבורכם, וכל אחד הוא רלוונטי עבורכם.


מתוך כל הדוכנים, רק בדוכן אחד עמד מישהו סבלני ונעים שהסביר לי מה החברה שלו עושה. מניסיון, הפקת תערוכה עולה הרבה כסף, גם למפיקים שלה וגם למציגים בה. פלאיירים מודפסים, רול-אפים מוצבים, סרטונים מוקרנים, הרבה עבודה והשקעה. אני ביקרתי בתערוכה למשך לא יותר מרבע שעה. חבל. לנו, לסביבה ובעיקר ליזמים עצמם. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.