24 נובמבר 2013 | גלעד בכר
עשר תחנות שחייבים לעבור בדרך לשיווק האפליקציה שלכם

לכמה הורדות מובילה חשיפה בפריים טיים ומהם מנועי הפרסום לאפליקציה

 

בניתם אפליקציה שהייתם בטוחה שתהיה ויראלית, העליתם אותה ל-Appstore ולגוגל פליי, וגיליתם, למרבה ההפתעה, שההיענות ממש לא גבוהה כפי שציפיתם.

 

כלל אצבע מוכר בבניית תקציב במיזמי אפליקציות הוא להשקיע שליש בפיתוח המוצר ושני-שלישים מהתקציב בשיווק. יכול להיות שהנחתם שאצלכם המצב יהיה שונה, אבל אם נוכחתם שהצמיחה לא מגיעה בצורה אורגנית, וכעת צריך דחיפה שיווקית משמעותית בכדי להגיע למסה קריטית של הורדות. עבור השלב החשוב הזה הכנו עבורכם מדריך בסיסי עם רעיונות לדרכי שיווק אפליקציה:

 

1.מלאו צורך: איזה כאב אתם פותרים אצל המשתמש?

 

איך אתם עוזרים למשתמש? האם אתם עוזרים להיכנס לכושר, למשטר תזונה, למצוא אהבה, לנהל זמן יותר ביעילות, או אולי להקל עליהם את הקניות בסופר? הדרך הטובה ביותר למכור מוצר היא לבחור במשהו שממלא צורך אצל הגולשים.

 

כשתדעו לענות על שאלת הצורך שאתם פותרים, תזהו את קהל היעד שלכם. משם, הליך המכירה יהיה הרבה יותר פשוט. את היתרונות הדגישו בחנות האפליקציות וספרו באמצעותם את הסיפור בטקסטים השיווקיים, בשם האפליקציה ובצילומי המסך.

 

2.מתגו את המוצר: השקיעו בעטיפה

 

מוצר טוב תמיד צריך להיות עטוף באריזה יפה. חשבו על הנראות והשקיעו בעיצוב הממשק.

 

לאחר ליווינו עשרות חברות שיצאו לשוק בנראות פשוטה ולא ייחודית, חודש בלבד לאחר שבנינו ממשק חדש עם עיצוב מדליק, הגרפים של ההורדות זינקו לשמיים.

 

3. הגולשים חשדנים: ספקו להם כמה שיותר מידע

 

הגולשים כיום הם עם חשדן. סביר להניח שהם לא יורידו למכשיר הסמארטפון שלהם אפליקציה שהם לא מכירים מבלי שתהיה לכך סיבה טובה.

 

השקיעו בהסברים על האפליקציה, בקשו מכמה שיותר חברים לדרג אותה ולהשאיר ביקורת חיובית. התהליך הזה יניע את הוויראליות הראשונית עד הפריצה הגדולה.

 

4.הפיצו את הבשורה גם באתר שלכם

 

אל תצאו מתוך נקודת הנחה שהגולשים יורידו את האפליקציה רק בהתבסס על המידע שתספקו בחנות האפליקציות.

 

בהחלט ייתכן שהגולשים שבאמת יתעניינו במוצר שלכם, ובמיוחד אם הוא בתשלום, יחפשו מידע נוסף על היישום דרך מנועי החיפוש. פרסמו את האפליקציה שלכם ואל תסתפקו רק בלינקים להורדה, אלא בתמונות, הסברים ובאנרים לקידום.

 

5.הקלו על הגולשים את ההורדה

 

קדמו את האפליקציה באתרי אינטרנט סלולריים ורצוי שהפרסום יהיה מפולח לפי סוג המכשיר ממנו הם גולשים. נניח שהפצתם לינק בפייסבוק האישי שלכם, יש שם קהל של בעלי אייפונים ובעלי אנדרואיד. איזה לינק לשים?


אם תעשו זאת נכון אתם תדאגו להפיץ לינק אחד שמבין את סוג המכשיר באופן אוטומטי ברגע שלוחצים עליו. מה שזה ייצר זה שמשתמשי האייפון יגיעו ישירות לאפסטור ומשתמשי האנדרואיד יוכלו להגיע לקישור האפליקציה בגוגל פליי.

 

6.מסע יחסי ציבור במדיה מרכזית: הסטטיסטיקה של הפרסום

 

כמו כל מוצר חדש, גם אפליקציות זקוקות למסע יחסי ציבור. הכינו תכנית מסודרת ומפו את כלי התקשורת שיוכלו לעזור לכם להפיץ את הבשורה. החל מאתרי אינטרנט גדולים ועד ערוצי תקשורת מסורתיים.

 

קחו בחשבון שחשיפת האפליקציה בפריים טיים תייצר כ-1,500 הורדות, חשיפה בתכנית מקצועית כמו "צינור לילה" תייצר כ-1,800 הורדות, ראיון עם יוצר האפליקציה ברדיו ייצר כ-40 הורדות וכתבת שני עמודים במרכז העיתון תייצר כ-250 הורדות.

 

 

 

7.כוחה של בלעדיות: פנו לבלוגרים מקצועיים

 

הבלוגים המקצועיים כמו: Android Police, Mashable ו-TechCrunch, אוהבים לחקור ולבקר אפליקציות. מדובר באתרים גדולים המשפיעים רבות על תחום הדיגיטל בעולם כולו. אם תתנו להם להיות הראשונים שישמעו על האפליקציה עוד לפני שתעלו אותה לחנות האפליקציות, יש סיכוי מצויין שהם יכתבו עליה ביקורת.

 

היו נחמדים, השקיעו בהודעה לעיתונות מפורטת והציעו אפילו תשורה קטנה. בלוגר מקצועי מחו"ל יוכל לייצר לאפליקציה שלכם כ-2,200 הורדות. גם בלוגרים מהארץ יכולים לסייע כאשר חשיפה בבלוג כמו: חורים ברשת, Feeder, iPhonesו- iPhoneILיכולים לייצר כ-1,000 הורדות לאפליקציה שלכם.

 

8.קוד QR

 

אחת הדרכים לחבר את העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי היא יצירת קוד QR. ברשת תוכלו למצוא מגוון מחוללי קודים בחינם. מומלץ להציב אותם בסביבת קהל היעד שלכם.

 

לדוגמא: אם ברצונכם להשיק אפליקציה להיכרויות, הכינו שילוט בברים ומקומות בילוי הכולל קוד QR לאפליקציה. חשוב לקחת בחשבון גם את משתמשי האייפון וגם את משתמשי האנדרואיד. השתמשו בעמוד הנחיתה שבניתם בסעיף 5 המזהה אוטומטית את מכשיר הגולש ומפנה אותו לחנות המתאימה, או צרו  שני קודים, אחד לכל חנות אפליקציות.

 

דוגמא לקוד QR שנוצר עם visualead

 

9.היעזרו ברשתות החברתיות

 

רכזו ערוצי מדיה-חברתית הרלוונטיים לקידום האפליקציה שלכם והציעו שיתוף פעולה למנהלי הערוצים. הפצה של תוכן חכם ויצירתי לקהל היעד הרלוונטי תגדיל את מספר ההורדות באופן משמעותי ותמצב את האפליקציה במקום מוכר יותר.

 

10.קנו מדיה סלולרית מפולחת

 

החלק העיקרי מתקציב האפליקציה חייב להיות מושקע גם בקידום ופרסום. הכינו תכנית מדיה בהתבסס על התקציב שלכם וקהל היעד הרלוונטי לאפליקציה. אל תתפתו לחבילות ומבצעים שאינם רלוונטיים לפילוח שהגדרתם מראש. תכנית המדיה חייבת לכלול באנרים המפנים ישירות לאפסטור / גוגל פליי להורדה מיידית.

 

שימו לב שהבאנרים קצרים ומניעים לפעולה ושעמוד הפריט יניע את הגולש להורדת האפליקציה. הבאנרים הללו חייבים להיות מפולחים לאוכלוסיית היעד שלכם על-פי הפילוחים שנקבעו מראש. ניתן לקבוע את סוג המכשיר, מערכת ההפעלה, מיקום, גיל ועוד עשרות מאפיינים יחודיים לכל רשת ורשת.

 

קיימות עשרות רשתות פרסום בינלאומיות כמו פייסבוק, גוגל, אינמובי, אדפוניק, צ'ארטבוסט, מילניאל, תודסל ועוד רבים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.