28 מאי 2014 | נור נחמן-איתן
לפני החופשה: כך תצאו לסופ"ש עם אתחול מהיר אחריו

מגיעים למשרד וסובלים משביזות יום א'? יש דרך להימנע מכך ולהיות אפקטיביים יותר

סוף השבוע לפנינו, והשבוע הבא נקטע באמצע עם חג השבועות, שסוף השבוע שלאחריו מגיע לא הרבה לאחר מכן. החופשות הללו טובות לנפש, אך אם אתם יזמים פעלתנים, אתם בוודאי מכירים את הקושי הראשוני בהתנעת העבודה לאחר המנוחה. 

 

כאשר אנחנו חוזרים לעבודה לאחר שלא עבדנו כמה ימים או תקופה ממושכת יותר, אנחנו לא "זוכרים" איך לעבוד. להבדיל, כאשר מדליקים מחשב שהיה כבוי כמה ימים, הוא חוזר לעבודה באופן מיידי. לבני אדם לוקח יותר זמן לעשות את האתחול ולהיכנס לקצב היומיומי מחדש. ישנן כמה דרכים שיכולות לעזור לנו לעשות זאת כמו המחשב אחרי שהיינו "כבויים" לכמה ימים. 

 

אפשרות אסטרטגית אחת היא לבצע Brain dump לפני יציאה לחופשה. Brain dump היא גישה שבה נעביר את המידע והמחשבות שמתרוצצות בראשנו למקום אחר, כמו דף או קובץ.

 

הנה התהליך בכמה שלבים: 

 

1. קחו עט ונייר או פתחו קובץ טקסט במחשב. כתיבה גורמת לדברים להיחקק טוב יותר בראש. הכתיבה מסייעת לנו להתחבר ולהגדיר טוב יותר משימות, לאפיין מה נדרש בפרויקטים שאנחנו טרודים בהם כעת ומה המרחק שלנו מהמטרות הניצבות בפנינו.

 

המשימות נחקקות טוב יותר בראש כשאנו כותבים אותן, מאשר כשאנו מאפשרים להן להתרוצץ באקראי בראש. הרשימה שהכנו היא עותק קשיח של המידע שכרגע מתרוצץ בראש.

 

2. צרו רשימה לפי דרגת החשיבות בעיניכם ("חייב להיעשות", "רצונות", "אולי").

 

כל אחד מהפרטים ברשימה הוא מטלה שהתחייבת לעשות (חייב להיעשות), הדברים שאתה רוצה לעשות אך לא התחייבת להם עדיין (רצונות), ודברים שאולי תרצה לעשות בעתיד אבל כרגע הם לא בראש סולם העדיפויות שלך (אולי).

 

יכול מאוד שתזדקקו ליותר מעמוד אחד לכל רשימה ככל שתתקדמו בהכנתן. התחילו עם ה"חייב לעשות", המשיכו עם ה"רצונות" וסיימו עם ה"אולי". חשוב מאוד לעבוד בסדר הזה. בצורה זו המחשבות לא יתרוצצו הלוך וחזור אלא יעברו מנקודה לנקודה באופן מסודר. 

 

 

3. בחנו את הרשימות שכתבתם. בדקו וודאו שכל רשימה מכילה הכל - החל מה"חייב להיעשות" ועד "אולי". עכשיו אתם מוכנים לבצע "כיבוי". לפני החזרה לעבודה תוכלו להביט ברשימות ולחזור לעבודה לפי הסדר שקבעתם!

 

 

כאמור, אנחנו לא מחשב. ואם היינו יכולים דבר נוסף מהמחשב זה את האפשרות לבצע אתחול. האתחול, שפותר כל כך הרבה בעיות, מתרחש עם הדלקתו. גם אנשים יכולים להיות "מופעלים" לאחר שהייה מחוץ לעבודה. למחשב (וגם לבני אדם) ישנם כמה שלבים:

 

1. במחשב, עם התחלת האתחול הדבר הראשון שהמעבד מחפש הן הוראות במערכת. עבורנו, הרוצים לבצע אתחול אפשר לפרש את זה כהתבוננות ברשימות שהכנו כשביצענו "סריקת מח" לפני שעזבנו.

 

כשאתם מחפשים ברשימות שהכנתם מבעוד מועד משימות, אתם מוצאים בהן הוראות איך להתחיל שוב ועם מה להתחיל.

 

2. בשלב הבא, המחשב מבצע בדיקה מהירה לוודא שהכל בסדר. אנחנו יכולים לעשות זאת באמצעות בדיקת אימיילים ודברים שנשארו ללא טיפול בזמן החופשה.

 

3. כעת המחשב מציג את המידע על המסך. אנחנו יכולים לעקוב בעזרת המחשב בהצגת הדברים שביצענו וזקוקים לביצוע, ולעקוב אחר ההתקדמות.

 

4. ברגע שהמחשב הגיע לנקודה הזו הוא מוודא שהזכרון תקין ומתחיל להעביר אותו. המקבילה לזה היא מחיקת פרטים שנעשו מהרשימות שנעשו. הרגע שבו אתם מוחקים משימות שביצעתם הוא גם מה שיוביל אתכם להתמיד בניהול המשימות - תחושת הישגיות בזמן הקצר, שתורמת לכם להגיע ליעדים בטווח הארוך.

 

5. עכשיו המחשב ואתה אותחלתם. בהצלחה וחופשה נעימה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.