6 אוגוסט 2014 | קרן לויתן
משימה בלתי אפשרית? לבנות אתר באלף שקלים

רוצים להקים לעצמכם אתר, אבל אין לכם מזומנים לבזבז? בזכות המדריך הבא תחסכו הון על מתכנתים ומעצבים יקרים, ותתחדשו בכלי שיווק נהדר לעסק שלכם בגרושים

אוהבים לומר שאחת התוכנות המאפיינות יזם טוב היא יכולתו לטוות זהב מקש. אותה להטוטנות לרכז את המשאבים המוגבלים, ולזקק מהם את הבלתי אפשרי. בניית אתר אינטרנט בסכום מגוחך של כאלף שקלים, בהתאם, תאפשר לכם לצאת להרפתקה מעניינת ומחכימה. אם תשכילו לעשות את זה טוב, אולי אפילו תוכלו להשוויץ לבסוף במוצר יפה ועדכני.  

 

 

למרות שתגלו במהרה שמדובר בתהליך יצירתי ולמעשה חסר גבולות, חשוב לזכור את הכלל המנחה לפיו: "אתה מקבל בהתאם למה ששילמת". בניית אתר בעלות נמוכה אמנם אפשרית, אבל תוצר מצוין מחייב אותכם לבחון את הסחורה בשבע עיניים. המחיר עלול להשליך על כמות העמודים, זכויות הקניין הרוחני שלכם ואיכות השירות הכללית. מצד שני, כמה טוב לדעת שקידום עסקי לא חייב להתאפיין בהוצאת סכומים ניכרים, וכשמדובר בהשקעה מצחיקה במחירה אפשר ואפילו מומלץ ליטול סיכונים.

 

(סייע בהכנת הכתבה: שי עתיק)

 

 

לבנות אתר ב-15 שקלים: הכירו את FIVERR

 

 

התחנה הראשונה נחשבת בעיני רבים כזירת מסחר השירותים הגדולה ברשת. "Fiverr" אמנם הוקם לפני ארבע שנים בלבד, אך מציע כיום כבר מעל 1.3 מיליון שירותים. הקונספט הייחודי, עליו עמלו מפתחיו הישראליים שי ויניניגר ומיכה קאופמן, מזכיר קצת את גרסת האינטרנט לרשת "Cofix": מיטב השירותים והכישורים המקוונים שתוכלו להעלות על דעתכם במחיר חמישה דולרים. כן, 15 שקלים בלבד והאתר שלכם בדרך.

 

 

אז איך בוחרים את בונה האתרים המוכשר ביותר? זה די פשוט. בעמוד הבית, ביחרו כמזמיני שירות באופציה "Build website". בתוך רגע תחשפו לשלל נותני שירות המציעים את כוח עבודתם. חשוב לזכור תמיד שהמחיר אמנם אחיד, אך לא בהכרח איכות הביצוע. למזלכם, קיימים מספר מדדים בזכותם תבינו בזריזות עם מי יש לכם עסק: חאפר או מקצוען.

 

 

 


 

 

 

כל בעל מקצוע מתהדר בכרטיס אישי מפורט, הכולל בין היתר את היסטוריית הפרויקטים השלמה שלו כנותן שירותים, דירוג כמותי וחוות דעת ממזמיני שירות בעבר. כמו כן, תוכלו לצפות ברשימת ההזמנות הממתינות לו כעת ובהתחייבות הרשמית עליה הוא מצהיר לזמן אספקת המוצר.

 

 

המערכת מאפשרת לבחור האם לצפות רק בחוות הדעת החיוביות, או רק באלו השליליות על אותו ספק. מכאן תוכלו לבצע השוואה כמותית, ולאמוד את כמות הלקוחות המרוצים. אפשר גם לצפות בשירותים נוספים שהוא מציע כגון עיצוב גרפי או כתיבת תוכן,  עליהם כמובן תשלמו בנפרד וככל הנראה הרבה יותר מחמישה דולר.

 

 

לסיכום, מדובר בפלטפורמה מצוינת למעוניינים בשירות בסיסי וטוב, אך מעוניינים להימנע מהוצאות כלכליות כבדות וסיכונים מיותרים. והחיסרון הבולט? כצפוי, לפעמים מחיר הוא כן מילה נפרדת לאיכות. כשמדובר, למשל, בבחירת ספק לעיצוב הכללי, הלוגו או הבאנר כדאי לפנות למומחים בתחום.

 

 

למצוא עיצובים מוכנים ומעצבים בזול: הקונספט המנצח של Designs99

 

 

הגענו לשוק הגדול של פתרונות העיצוב המשתלמים, ובהחלט לכתובת המשלימה את אופי האתר החדש שלכם. האתר נגיש וידידותי, ובזכותו לא תיאלצו לבזבז הון ולכות זמן בפגישות ובעיון בתיקי עבודות. בהתאם לצורך, תוכלו לבחור באחד משני המסלולים הבאים: קניית לוגו מוכן או ביצוע מכרז לבחירת ספק. 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
  • קניית לוגו: האתר מציע מגוון רחב של עיצובים מוכנים, וכדי לאתר את המתאימים לאופי העסק ניתן להקליד את תחום העיסוק שלכם במנוע החיפוש. בתמורה לסכום של 99 דולרים תקבלו תבנית לוגו בסיסית מוכנה בשתיים עד שלוש גרסאות דומות, בהן גם ניתן לבצע שינויים קלים. היתרון הניכר בתשלום מינימלי של 340 שקלים ברור לכל, אבל הנה מגיע גם הקאטץ': בסכום זה, אותו טמפלט ישאר זמין לרכישה חוזרת בעתיד. אם לא בא לכם לראות את לוגו חנות הממתקים שלכם מתנוסס על כרטיס הביקור של אינסטלטור, אולי כדאי להשקיע עוד כמה דקות במסלול המכרזים.
 
 
 
 
 
 
  • מסלול המכרז מאפשר בחירת ספק לעיצוב בהתאמה אישית, וגם בו קיימות חבילות עיצוב בעלת סכום קבוע. היחידה שעומדת בטווח המחירים אותו הצבנו למטרה היא חבילת הברונזה בסכום של 299$ (600 שקלים), אך תוכלו לקבוע מחיר משלכם שכמובן ישפיע גם על טווח האופציות.
 
 
 
 
 
 
 
בשלב הבא, הפרויקט שלך הופך למכרז גלוי לכל ספק רלוונטי. ניתן למשב את הספקים המתעניינים לאורך הדרך וכך להגיע להתאמה מושלמת של צרכים ורצונות. אישיים. בסוף רק אתם מחליטים מי זוכה בכסף שלכם ויבצע עבורכם את העבודה.
 
 
 
 
 
 
ומה קורה כשלא מרוצים? מדיניות האתר מצהירה על עבודה בשיטת "Money Back Guarantee": אם המעצב לא עושה עבודה טובה, אפשר לבקש לנסות שוב. עם זאת, מדיניות השימוש לא מסירה את האחריות גם מהלקוח. אם אישרתם את העבודה בשלביה המתקדמים, ובעיקר לאחר הצגת הסקיצות, כנראה שלא תוכלו לבוא בטענות.
 
 
להזמין עבודות שונות בכסף כיס: גלו את זירות הפרלינסרים
 
 
קיימים מספר אתרים מצוינים בזכותם ניתן לאתר מגוון של ספקי שירות, ממתכנתים ועד מעצבים. בניגוד לאתר "Fiverr" המבוסס על מחיר קונספט, כאן הסכום משתנה ונקבע לפי מה שתציבו מראש או דרך משא ומתן הדדי. לא פעם תמצאו את אותם נותני שירות באתרים דומים ובעלי פורמט זהה, כגון:  OdeskFreelancer, Elance. אתרים ישראליים נוספים הם מי פנוי? ו- Xplace, אולם לא כדאי לוותר על השפע שמציע העולם המקוון ושווה להרחיב את החיפוש.

 

 

את ההדגמה נבצע באתר .Elance

 

 

לאחר הרשמה זריזה, יש לפרסם את סוג העבודה על ידי בחירת מכרז שנוסח עבורכם מראש. מגדירים את כמות ימי המכרז ותחילת יום העבודה הרצויים, ובוחרים במודל התשלום הרצוי: מחיר משלכם, או בשיטתFixed Price   (הכל כלול). אפשר גם להציג את הזמנת העבודה מבלי לנקוב בסכום, מה שעלול להניב הפתעות לטובה.

 
 
 
 
 
 
 
חשוב להתעכב על הפרטים הקטנים ביכולתו של הספק. אם, למשל, אתם מכוונים לקהל אמריקני, לא מספיק לבחור בכותב תוכן השולט באנגלית אלא בכזה המתמצא בניואנסים המקומיים. לצורך העניין, ספק שירות בריטי או הודי הדובר אנגלית רהוטה לא בהכרח יעשה את העבודה.
 
 
 
 
 
 
ניתן גם לסווג את ההצעות שהתקבלו לפי מחיר. האתר הזול שמצאנו נכון לפרסום הכתבה עמד על סכום של 54 דולר, בעוד היקר ביותר חצה בהרבה את תקציב אלף השקלים שלנו. גם כאן תמצאו פידבקים רבים על אותו בעל מקצוע, והכרחי להיעזר בהמלצות כדי לא לקנות חתול בשק.
 
 
דקה אחת, ויש לך אתר:  עשה זאת בעצמך בתוכנות חינם
 
 
הסכומים המגוחכים שהצגנו עד כה אינם עוצרים כאן: קיימות פלטפורמות חינמיות לחלוטין לבניית אתרים. כאמור, אפשר לשכור ספקי שירות שיעשו זאת בשבילכם בגרושים, אבל הדרך הפשוטה ביותר להוזיל את העלויות היא כמובן "עשה זאת בעצמך". כאן קיימות פלטרפורמות עצמיות לבניית אתרים כמוWIX, Weebly , ואיך אפשר בלי Wordpress.
 
 
נבחר לדוגמה את WIX.
 
 
 

 

 

הרשמה לאתר פשוטה למדי. לאחר שתגדירו ותבחרו את סוג האתר הרצוי לכם, מוצעים עיצובים מוכנים בהתאמה אישית. תוך מספר שניות כבר ניתן להיעזר בעורך האוטומטי כדי לעצב ולעדכן את העמודים באתר החדש, לעדכן פרטים, תמונות וסרטונים  או להוסיף ולהחסיר תגיות כרצונכם. אחד היתרונות בעבודה עם פלטפורמות אלו הוא גישה למאגרי קליפ ארט ותמונות מוכנות, ללא צורך לנדוד בהמשך לאימג' בנק יקר.

 

 

 

 

לאחר שתסיימו ותשמרו את עבודתכם, כתובת האינטרנט שתקבלו ניתנת להמרה בדומיין "אמיתי" בהמשך תמורת תשלום.

 

טיפים חשובים:

  • נסו ללכוד "שניים במחיר אחד": בחירה במתכנת שהוא גם מעצב תהיה זולה ומקצועית יותר משכירת שני אנשי מקצוע שונים. בנוסף, אין ספק שנוח יותר לעבוד מול אדם אחד בלבד.

 

  • בדיקת תיק עבודות כערובה להצלחה: ספקים רבים מצטיינים בעיקר בדיבורים, ונוטים להרעיף על עצמם שבחים. הדרך הבטוחה לאמת את ההבטחות ההלו היא לבדוק איך נראים התוצרים, ובעיקר מה אומרים הלקוחות בשטח.

 

  • אל תפחדו להסתכן: כשמדובר בהשקעה בסכומי כסף קטנים מותר לגלות יצירתיות. אי אפשר לדעת מה עלול לנחות לחיקכם, הרשו לאחרים להפתיע.
תגובות

1. שלי | 11 אוגוסט 2014

יש כמה בוני אתרים בשוק שהם אחלה

וורדפרס ממש לא מתאים לכל אחד. יש את webs, weebly, squarespace, wix, IM Creator וכו׳ וכו׳.
תגללו website creator ותמצאו את מה שמתאים לכם


2. אא | 7 אוגוסט 2014

לפעמים כדאי להתייחס לאמירה:

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait until you hire an amateur.


3. אבי | 8 אוגוסט 2014

הכי פשוט

לבנות אתר עם folyou.com
מערכת לבניית אתרים רספונסיביים בתשלום חודשי נמוך וללא עלות הקמה.
http://www.folyou.com


4. אלון אייזיקוביץ' | 7 אוגוסט 2014

כתבה מעולה

אני בדיוק מחפש כרגע פרילאנסר שייחדש את אתר העסק שלי, ולא חשבתי על הכיוונים האלה. תודה!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.