13 אוקטובר 2014 | רינת בן סימון
שלוש שניות, זה מה שאתם צריכים

שלוש שניות, זה הזמן שיכריע אם גולש שהגיע לאתר שלך יבחר להישאר או לנטוש. שלוש שניות תמימות שעומדות לרשותך כדי להעביר מסר שמוכר, מעורר עניין ומקדם אותך ברשת. איך כותבים תוכן כזה? במה מתמקדים ועל מה אסור לוותר? להלן השאלות הנכונות והתשובות.

שלוש שניות, זה הזמן שיכריע אם גולש שהגיע לאתר שלך יבחר להישאר או לנטוש. שלוש שניות תמימות שעומדות לרשותך כדי להעביר מסר שמוכר, מעורר עניין ומקדם אותך ברשת. איך כותבים תוכן כזה? במה מתמקדים ועל מה אסור לוותר? להלן השאלות הנכונות והתשובות.


האם אתה מכיר את הלקוח שלך?


כשאתה יודע במדויק מי קהל היעד שלך, אתה יודע מה מעניין אותו, באיזה שפה לדבר אליו ומה הצורך האמתי שיגרום לו להתעניין במותג שלך. אז, אל תפספס את הנקודה הזו. דבר לקהל שלך בגובה העיניים, בשפה שברורה לו וספק לו תוכן שירצה לקרוא.

מה יוצא לי מזה?


הגולש במנועי החיפוש יודע בדיוק מה הוא צריך. הוא מכוון מטרה, יש לו צורך והוא חייב לספק אותו כאן ועכשיו. אם תוך 3 שניות מרגע כניסתו לאתר לא תצליח לשקף לו שאתה יודע בדיוק מה הוא צריך ושיש לך את המענה, זהו, איבדת אותו. אז, אנא וודא שהצורך והפתרון המוצע על ידך יופיע באופן הבולט ביותר כבר בדף הבית ולא בשום מקום אחר.



יש הרבה דגים בים. בוא תהיה דג הזהב!


המדינה שלנו קטנה וצפופה. השוק רווי במתחרים וכשמדובר בספקי שירות, התחרות היא קשה ואכזרית (מה שמכונה בשפה השיווקית "אוקיינוס אדום"). אם יש אפשרות ולו הקטנה ביותר שתוכל לבדל את עצמך ע"י שירות או מוצר שאין לאחרים, עשה זאת מבלי להסס, אך החשוב מכל אל תשכח לציין זאת שחור על גבי לבן בתוכן של האתר. אין סיבה להצטנע! יש לך משהו שאין לאחרים? תזעק זאת כדי שכולם ישמעו.



עשית כבר מחקר מילות מפתח?


כמו בכל תחום גם בכתיבה ברשת יש חוקים ואותם מגדירים מנועי החיפוש. המנועים כידוע מתים על מילות מפתח, כאלה שהגולש כותב באופן הכי אינטואיטיבי שיש. אז כשתיגש לכתוב תוכן לאתר, חשוב, מה יכתוב הלקוח שלך כשיחפש את השירות או המוצר שאתה מספק. יודע את התשובה? וודא שהיא תהיה כתובה בתוכן האתר באופן טבעי ולא מאולץ.


התמקד כדי להצליח

 

אני מאמינה שמיקוד זה המפתח להצלחה עסקית, קל וחומר כשמדובר בשיווק. רוצה שהאתר יעבוד בשבילך? התמקד! לגבי קהל היעד, סל השירותים או המוצרים, אמנת השירות שלך, המיתוג, הערכים, תקנון ועוד.  וודא שכל המידע יהיה משוקף באופן ברור ופשוט באתר. זה משדר אמינות ומקנה תחושת ביטחון שכה הכרחית להנעה לרכישה. ובשפה השיווקית, מגדיל המרות.


תהיה ספר פתוח


בעידן הדיגיטלי בו הפרטיות אבדה מזמן, אין לנו מה להסתיר ובעצם אין גם איך. המידע חופשי ונגיש לכל, כך שגם האתר שלך חייב להיות מקום שמאפשר להכיר אותך ואת המותג שלך טוב יותר. רוצה לרכוש את אמון הגולשים? שים תמונות אישיות שלך ושל צוות העובדים, שתף קצת בחוויות מאחורי הקלעים של החברה, סיפורי עובדים  וכן, ספר גם על עצמך. בלוג וקטלוג תמונות יכולים להיות המקום המושלם לתוכן שכזה. שיתוף, שיקוף ופתיחות משדרים ביטחון עצמי ואמינות שמעודדת לרכישה.

מיתוג הוא מעל הכל


מותג זהו מושג רחב. ממש לא מדובר רק בלוגו או בצבעים. מותג זו אישיות עם תחושות וזהות ברורה המורכבת מפסיפס של ערכים. זו האווירה הייחודית שאתה יוצר כשפוגשים אותך או את המוצר שלך לראשונה. התחושה שמתעוררת בבטן כשאומרים את שם העסק או מדמיינים את הלוגו שלו. מותג חזק חייב לבואו לידי ביטוי בתוכן של האתר. איך? באמצעות בחירה נכונה של מילים, אופן הכתיבה, המסרים, התמונות, הצבעים, המבנה של האתר. אז וודא שהמותג שלך ישתקף בתוכם, כי אם לא, אז האתר שלך לא יעשה עבורך עבודה טובה.


פעמים רבות שואלים אותי הלקוחות, איך את מצליחה לעשות את זה, איך את כל כך יודעת למקד ולקלוע למטרה עם תוכן שאת כותבת? איך? בדיוק כך, צעד אחר צעד.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.