22 מרץ 2015 | אלון מידן
מדורת השבט החדשה

מתעמולת בחירות, דרך מיצוב מוצרים ועד לערוצי יוטיוב שלמים המוקדשים לחברה יחידה – הוידאו הוא המלך החדש של השיווק. למה, ואיך זה ישפיע על הקמפיין הבא שלכם.

מתעמולת בחירות, דרך מיצוב מוצרים ועד לערוצי יוטיוב שלמים המוקדשים לחברה יחידה – הוידאו הוא המלך החדש של השיווק. למה, ואיך זה ישפיע על הקמפיין הבא שלכם.

 

סרטון "מפסיקים להתנצל" של נפתלי בנט גרף בשלושת החודשים מאז יצא כ-330 אלף צפיות. אמנם, החשיפה המרובה לא הביאה לו הצלחה מרובה בבחירות, אך הסרטון יצר שיח רחב מאוד סביב נושאים מהותיים שבין ימין לשמאל, ולא פחות חשוב, הביא איתו גל של חיקויים, תגובות והתייחסויות מגולשי יוטיוב ועד לפרשנים פוליטיים.

 

וה"אח" ממש לא לבד. בשנה האחרונה עלה הוידאו האינטרנטי מדרגה, ותפס באופן מוחלט את המקום הראשון בחשיפה לצורך פרסום. מחקר שיצא לפני כמה שבועות דירג את כמות החשיפות שזוכים להם סטטוסים בפייסבוק, ובאופן לא מפתיע, אלה שכללו וידאו ניצבו בגאון במקום הראשון. במתחרה הגדול, יוטיוב, מציינים בגאווה שפרסומים אצלם מניבים יותר רווחים מכל פלטפורמה אחרת (מה שנקרא – הפרסום ביוטיוב עובד).

 

כיצד הגיע הוידאו למעמד של כוכב על בעולם השיווק? התשובה, כמו הרבה אחרות, היא בסופו של דבר הפשוטה ביותר - הוא עובד. יותר ויותר אנשים מבלים את זמנם, הפנוי והלא פנוי, בצפייה בסרטונים ביוטיוב ואתרים אחרים (וירים את ידו מי שלא בזבז קצת זמן בעבודה בצפייה בחתלתולים). התוכן של סרטונים מניע לפעולה – להגיב, לצפות שוב ולספר לחברים, הרבה יותר מכל תוכן ויזואלי אחר. אנשים מן השורה שפתחו ערוץ יוטיוב מוצלח הופכים לכוכבי על, ומקבלים מייד הצעות רבות לפרסום ממוקד בערוצים שלהם. כך מצליחים המפרסמים לקשר את עצמם לטרנדים חדשים וחתרניים יחסית, ולזכות באמון הצרכנים.

 

פרסום בוידאו מאפשר גם מעקב מדויק מאוד אחרי נתוני החשיפה, וזהו נכס יקר מפז למפרסמים. בעוד שפרסומות בטלוויזיה יכולות להגיע, או לא להגיע לקהל (הרי לא באמת ניתן לדעת האם הצופים מתרכזים בפרסומות או בכלל נמצאים מול המסך כשהיא משודרת), לסרטונים באינטרנט יש כמות צפיות מוגדרת, ודרך פילוח ניתן לדעת בדיוק כמה לקוחות הגיעו מכל סרטון, כך יכולים המפרסמים למקד את מאמציהם בערוצים שבאמת עובדים.

 

בואו נדבר קצת במספרים. כולנו זוכרים את רכישת הענק של דיסני את Maker Studios בחצי מליארד דולר. העסקה הזאת הייתה חלק מגל רכישות של חברות וערוצי מדיה שונים, שפעילים בעיקר ביוטיוב. דרימוורקס, למשל, רכשה פלטפורמה לקישור של יוצרים ומפרסמים ביוטיוב ב-15 מליון דולר.

 

אז ראינו שהכסף הגדול מדבר, אבל מה עם האזרח הקטן? הרי יוטיוב היא מקום לכל אחד להעלות תוכן מקורי, אבל אם הערוצים המרכזיים יקבלו תמיכה מהחברות הגדולות, לא יישאר מקום. ובכן, יש פתרון. חברות רבות מבינות כי דווקא הפרסום המינימלי עובד טוב יותר, וכשיש ביקוש, יש היצע – לאחרונה צצו פלטפורמות של מעין "שיווק המונים", המאפשרות לחברות לפרסם מוצר או הצעה לשיתוף פעולה, ולכל משתמש יוטיוב להרים את המקל ולהשתתף בקמפיין. חברות אחרות מציעות להקים ערוצי יוטיוב מיוחדים למפרסם, ולטפל בכל הלוגיסטיקה הנלווית.

 

צורה נוספת של שיווק בסרטונים היא מיצוב מוצרים (Product Placement). חדי העין שבינינו יוכלו להבחין בלוגו או שניים של מפרסמים המופיעים ברבים מהסרטונים בערוצי היוטיוב המרכזיים. בדומה לטלוויזיה, המטרה היא לשלוח מסר תת-הכרתי, ונראה שזה עובד, משום שחברות רבות מצטרפות לטרנד.

 

אז האם הפרסום בטלוויזיה עומד ללכת בדרכו של הפרסום ברדיו ובעיתון? השאלה נשארת פתוחה, אולם אין ספק כי העתיד נמצא ברשת. אז בפעם הבאה ששולחים לכם קישור לסרטון של חתול שנובח, או תינוק חמוד - תבדקו איזה מוצר מופיע ברקע, או בצד העמוד. רוב הסיכויים שתתעניינו במה שיש להם למכור.

 

רוצים לשמוע עוד על החידושים והטרנדים האחרונים בתחום השיווק ובכלל? יום החדשנות של אוניברסיטת תל אביב ב-10.5.15 ירכז את מיטב המוחות והמומחים מהעולם, יחד עם תערוכת סטארטאפים חדשניים! לפרטים

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.