2 ינואר 2019 | ג'ון ראמפטון
7 לקחים על כסף מהאנשים העשירים בעולם

החבר'ה העשירים בעולם חושבים ומתנהגים שונה משאר האנשים. העניין הוא שלא רק שרבים מהאנשים העשירים ביותר היו צריכים להרוויח את העושר שלהם, אלא שעכשיו הם גם צריכים להוסיף לו ולשמור עליו. אם אי פעם רציתם לדעת איך הם השיגו את ההצלחה הכלכלית הזאת, אתם צריכים להתחיל עם מה שהעשירים יודעים על כסף.

החבר'ה העשירים בעולם חושבים ומתנהגים שונה משאר האנשים. העניין הוא שלא רק שרבים מהאנשים העשירים ביותר היו צריכים להרוויח את העושר שלהם, אלא שעכשיו הם גם צריכים להוסיף לו ולשמור עליו. אם אי פעם רציתם לדעת איך הם השיגו את ההצלחה הכלכלית הזאת, אתם צריכים להתחיל עם מה שהעשירים יודעים על כסף.

 

הנה שבעה דברים שהאנשים העשירים ביותר בעולם יודעים על כסף.

 

1. כסף שווה חירות

 

קווין או'לירי, איש העסקים והמשקיע הקנדי המצליח בשארק טנק אמר פעם ש"כסף שווה חירות." זה משהו שהעשירים מבינים. בעוד שהכסף לא יכול לקנות חופש, זה שיש לכם מספיק כסף לא רק כדי לשרת את הצרכים הבסיסיים כמו אוכל וקורת גג, נותן לכם את החירות לבחור מה אתם רוצים לעשות מתי שאתם רוצים לעשות את זה.

 

נמאס לכם מהבוס או מהעבודה? יש לכם את החירות להתפטר, אם תרצו, מה שיהפוך כל עבודה לנעימה יותר. רוצים לתכנן חופשה להוואי? אין בעיה, אתם בוחרים באופן אישי את השעות וכמה מוקדם או מאוחר תעבדו. רוצים להשיק מיזם עסקי חדש? יש לכם את האמצעים ואת רשימת אנשי הקשר כדי לרדוף אחר החלום הזה. מה קורה כשאתם חולים? אתם יכולים להרשות לעצמכם את הרופאים והטיפולים הרפואיים הטובים ביותר.

 

2. מחפשים השקעות בכל יום

 

העשירים תמיד חושבים על העתיד, וזו הסיבה שהם בתצפית תמידית אחר הזדמנויות השקעה חדשות בחיי היומיום. בין אם זה הילד המתבגר שלהם שמיידע אותם על פלטפורמת הרשת החברתית האחרונה או מציאת מוצר מזון חדש במכולת, העשירים יודעים כיצד לזהות דרכים להגביר את עושרם, לא משנה היכן הם נמצאים. הם תמיד מקשיבים, אפילו אם הם לא אוהבים את מה שהם שומעים על השקעה.

 

3. מתרחקים מהשקעות מסובכות

 

העשירים יודעים כיצד להתרחק מהשקעות מסובכות כמו קרנות גידור ובטחונות משכנתא. למה? כיוון שסוגי ההשקעות הללו מציגות מספר בעיות שכוללות את חוסר השליטה בסיכונים הכרוכים. העשירים נשארים במודעות להיפגעות מעמלות גבוהות, וסוגי ההשקעות הללו נמכרים בדרך כלל למשקיעים שלא מבינים אותם. אם העשירים לא מבינים את ההשקעה, הם לא קונים אותה.

 

4. לא לבזבז זה אותו הדבר כמו להרוויח

 

זה לא אומר שתמיד צריך להצטמצם בהוצאות או להפוך להיות קפוצי יד. זה אומר שאם אתם מקריבים משהו בתחום אחד, אתם יכולים להשתמש בכסף הזה להשקעה. לדוגמה, אם אתם טסים מניו יורק לשיקגו וכרטיס למחלקה ראשונה עולה יותר מ-3,000$, אתם חושבים שתוכלו לקחת כרטיס במחלקת עסקים כי הוא עולה 1,000$ פחות? באופן מסוים, ייתכן שזה עתה הרווחתם 1,000$, שיכולים לשמש לרכישת נכסים שיביאו איתם הכנסות נוספות. כסף שעובד בכוחות עצמו הוא כסף שאינכם צריכים להרוויח מחדש.

 

5. משקיעים בנכסים מניבים

 

העשירים שומרים על הונם על ידי כך שאינם מבזבזים את כולו על פריטים כמו ביגוד ורכבים. במקום זאת, הם משקיעים בחוכמה בנכסים מניבים. טטיאנה מוראלס הגדירה נכסים מניבים ב-CBS כ"נכסים בעלי פוטנציאל להגביר את ערכם ו/או לייצר הכנסה." זה כולל נכסים נזילים כמו כסף מזומן, השקעות כמו מניות ואג"ח ורכוש.

 

6. לא לשים את כל הביצים בסל אחד

 

העשירים לעולם לא שמים את כל כספם במניה את או שתיים. כמו ש-Investopedia מצהיר בבהירות, "זה טיפשי להשקיע את כל הכסף שלכם בהשקעה אחת." זו הסיבה שחשוב שיהיה פורטפוליו רב גוני, הכולל מגוון רחב של השקעות, מניות, אג"ח וכספים משותפים. הפורטפוליו שלכם יכול לכלול גם השקעות עסקיות, נדל"ן ואספנות.

 

זכרו, גיוון אינו רק השקעה בחברות שונות. זה להשקיע בסוגים שונים של חברות. לדוגמה, אתם לא תשקיעו את כספכם בארבעה סוגים שונים של חברות מזון מהיר. תשקיעו בחברת מזון מהיר אחת ואת השאר בחברות בעסקי הנפט, קמעונאות ותעשיית הטכנולוגיה. אם משהו נכשל, אתם עדיין מוגנים על ידי ההשקעות האחרות שלכם.

 

7. השווי נטו אינו השווי העצמי

העשירים מודעים היטב לכך שכסף לא יכול לקנות אהבה, כבוד, חברים או אושר. הם מבינים שהערך העצמי שלהם לא יכול להימדד באמצעות ההצלחה הכלכלית שלהם. כמו שהסופר קן סולין אומר בהאפינגטון פוסט, למי אתם חושבים שיש יותר ערך בעיני עצמו? לאיש הבודד שיש לו מיליארד דולר בחשבון הבנק או לאיש שמקשיב לאשתו, מבלה זמן איכות עם ילדיו, יש לו חברויות אמת והוא מתנדב?

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.