5 יולי 2016 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Right-Hear

אפליקציית Right-Hear נועדה לתת מענה לעיוורים, לקויי ראיה ובעלי מוגבלויות נוספות, ומהווה פתרון אוריינטציה חדשני ומתוחכם שכבר פעיל היום בישראל בעשרות מקומות. האפליקציה מאפשרת למשתמשים שלה לשמוע היכן הם נמצאים בתוך מבנה סגור, מספקת מידע נוסף על המקום כמו למשל שעות הפתיחה, ואף מכוונת למוקדי עניין בסביבתו כמו שירותים, מעליות או פשוט יציאה מהמבנה.

מי אנחנו

לעשות שופינג בקניון, להיכנס לכתה הנכונה באוניברסיטה, לגשת לעמדת הקבלה במלון... משימות פשוטות נכון? אז זהו, שלעיוורים ולאנשים בעלי מוגבלות ראייה מדובר באתגר אמיתי ויום-יומי.
אפליקציית Right-Hear שפותחה על ידנו, נועדה לתת מענה בדיוק עבור אתגר זה ומהווה פתרון אוריינטציה חדשני ומתוחכם שכבר פעיל היום בישראל בעשרות מקומות.
האפליקציה מאפשרת למשתמשים שלה לשמוע היכן הם נמצאים כרגע, מספקת מידע נוסף על המקום כמו למשל שעות הפתיחה, ואף מכוונת למוקדי עניין בסביבתו כמו שירותים, מעליות או פשוט יציאה מהמבנה.

 

 

 

מה אנחנו מחדשים

Right-Hear מבוססת על טכנולוגיה חדשנית אשר פותחה במקור באפל, וכן על טכנולוגיה שפותחה על ידי החברה אשר מאפשרת לעיוורים ולאנשים בעלי מוגבלויות נוספות להתמצא טוב יותר במרחב, בעיקר כשמדובר במבנים סגורים (In-door).
נכון להיום האפליקציה זמינה בחינם גם באנדרואיד וגם באייפון והיא פעילה בעשרות מקומות בישראל ובעולם כמו קניונים, מרכזי קניות, אוניברסיטאות, בתי מלון, מוזיאונים, בתי ממשלה ועוד...

המערכת של Right-Hear כוללת שלושה מרכיבים מרכזיים: אפליקציה ייעודית לסמארטפון, חיישנים חכמים אשר מותקנים במבנה וכן ממשק מקוון לניהול המערכת עבור המבנה. כך, יכול כל מבנה בו מותקנת המערכת, להכניס את המידע הרצוי בנקודות הנגישות השונות, ולאפשר חוויה נגישה יותר לכל המבקרים במקום.

יכולת נוספת שאפליקציית Right-Hear מאפשרת היא היכולת לקרוא לעזרה מהאדם האמון על תחום הנגישות במבנה, בלחיצת כפתור אחת. יכולת זו, אשר משרתת גם אנשים בעלי מוגבלויות אחרות מלבד ראייה, הוכחה כמשמעותית ביותר בהנגשת מבנים ומאפשרת עצמאות גבוהה יותר לאוכלוסיות יעד רבות (הגיל השלישי, מוגבלות בניידות ועוד...).

 


 

 

האתגר הכי גדול שלנו

להיכנס לנעליו של המשתמש.
למרבה המזל, כל צוות הפיתוח שלנו רואה היטב ולכן הכניסה לנעליו של המשתמש במקרה  שלנו הינה מאתגרת. בכדי להתמודד עם אתגר זה, אנו עובדים בשיתוף פעולה עם בעלי מוגבלות ראיה ועיוורים, אשר מסייעים לנו רבות בבניית המוצר והתאמתו לקהל היעד.

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח

אחת הסיבות המרכזיות לפיתוח מוצר, היא האמונה בערך שהוא מייצר.
במקרה שלנו, הערך שהפתרון שלנו מייצר הוא ענק וברור – עצמאות גדולה יותר לקהל המשתמשים שלנו. אנו רואים את הערך הזה ברמה יומית ומסיבה זו מאמינים שנכון להמשיך ולפתח את המוצר ולצמוח כחברה.

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי...

עזרה שלכם! כן, כן – שלכם.
אם קראתם את הכתבה עד כאן והבנתם מה אנחנו עושים, נודה לכם מאד אם תשתפו אותה עם בעלי מבנים שאתם מכירים. זו יכולה להיות המכללה שבה אתם לומדים, המשרדים שבהם אתם עובדים, או כל מקום אחר שאתם חושבים שחשוב וראוי שיהיה נגיש לכולם. בכדי לייצר חברה שוויונית בישראל, עזרו לנו להנגיש כמה שיותר מבנים ציבוריים עבור כ-27,000 עיוורים ועוד קרוב ל-100,000 אנשים בעלי לקות ראייה אשר חיים יחד אתנו בארץ.

 

 

רצינו לומר תודה

לאנשים ולגופים שעוזרים לנו בבניית המוצר והפיכת ישראל לנגישה יותר.
לטלי סרנצקי על ההשראה, לעדי קושניר על החוכמה, לחברת "פשוט נגיש" על המאמץ וכמובן לכל אותם מקומות שכבר הטמיעו את הפתרון שלנו והתחברו לחזון הגדול שלנו, ביניהם קבוצת קניוני עזריאלי, האוניברסיטה הפתוחה, מתחם G כפ"ס ועוד.

 

 

בעוד שנה מהיום

אנו מנגישים את כל מוסדות הציבור המרכזיים בישראל ופותחים כמה נציגויות נוספות ברחבי העולם.

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

האתר שלנו: right-hear.com

מייל: [email protected]

פייסבוק: RightHearApp

טלפונים: 054-5351480, 054-7406282

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.