20 ספטמבר 2016 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Kidkedoo

קידקדו מאפשרת לילדים שעדיין לא יודעים לקרא לספק את הסקרנות שלהם באופן עצמאי. בעולם של היום למבוגרים אין בעיה למצוא תשובות לשאלות שמעניינות אותם. עבור ילדים המצב שונה. ילד סקרן כנראה יפנה להוריו (שלא תמיד זמינים או יודעים לענות). סקרנות היא תכונה שיש לעודדה אחרת היא תפוג.

מי אנחנו

קידקדו מאפשרת לילדים שעדיין לא יודעים לקרוא לספק את הסקרנות שלהם באופן עצמאי. בעולם של היום למבוגרים אין בעיה למצוא תשובות לשאלות שמעניינות אותם. עבור ילדים המצב שונה. ילד סקרן כנראה יפנה להוריו (שלא תמיד זמינים או יודעים לענות). סקרנות היא תכונה שיש לעודדה אחרת היא תפוג. אם ילד ישאל שאלה ולא יענה הוא עלול להפסיק לשאול, אבל אם ילד מתעניין ולומד דברים חדשים הוא ימשיך לחקור וללמוד. בקידקדו אנחנו מפתחים תכנים מקוריים משלנו: כל הערכים הם באורך של עד 80 מילים ונכתבו מנקודת מבטו של ילד תוך שילוב של מוכר וחדש. את התוכן אנחנו מנגישים עם אפליקציית ויקידס, שהיא אנציקלופדיה מדברת לילדים, המאפשרת לילד לחקור בצורה עצמאית. כל הערכים מלווים ב-30 שניות של קריינות בקולו הידידותי של דן תורן (בעיבוד לעברית ע"י עטרה אופק), בתמונות, בטקסט ובערכים מקושרים אשר מעודדים המשך חקירה ללא תלות בקטגוריה, ומאפשרים לילד לפתח אסוציאסציות ולהרחיב אופקים. עד כה פיתחנו אפליקציות באנדרואיד וב-iOS בעברית ובאנגלית. הצעד הבא הוא יצירת מאגר תוכן באמצעות מומחים אשר יופץ בפלטפורמות נוספות.

 

קידקדו הוקמה על ידי ענבל מירון-ברשטיין, אם ל-3 סקרנים, עם 15 שנות ניסיון בניהול מוצר, יואב מירב, אב ל-2 סקרנים, בעבר חבר בצוות האנציקלופדיה העברית ודוקטורנט ומרצה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, וענבל גפן אם ל-2 סקרנים עם 10 שנות ניסיון בפיתוח אפליקציות ויעוץ טכנולוגי לסטאטאפים בנוסף להוראה בבית הספר "ג'ון ברייס".

 

 

 

מה אנחנו מחדשים

את הדרך שבה ילדים צעירים שאינם יודעים לקרוא צורכים מידע ומרחיבים אופקים. במקביל, הילדים נהנים מעלייה בביטחון העצמי וברמה האוריינית. כהורים אנו מצפים מילידינו להיות עצמאיים אך כשזה מגיע לרכישת ידע, הם תלויים באחרים. אנחנו למעשה מפסיקים את התלות הזו ומאפשרים לימוד עצמי של נושאים שהם מעבר לתרגול א"ב ו-123.

 

האתגר הכי גדול שלנו

הוא להביא לשינוי באופן שבו מידע מונגש / זמין לילדים שעדיין לא יודעים לקרוא. לאפשר לילדים לצרוך מידע באופן עצמאי ללא תלות בהורים. לדבר איתם בגובה העיניים, לעניין אותם ולגרום להם לרצות יותר. לספק תכנים מעניינים עם ממשק נוח, לחדש ולגרום לילדים צעירים להתעניין בדברים שבכלל לא ידעו עליהם. להפוך זמן משחק לחווית חקירה מעניינת ומעשירה.

 

אנחנו מאמינים שנצליח

כי אנחנו עושים מוצר לילדים שהורים אוהבים. המוצר פותח במיוחד עבור הילדים שלנו (והם גם היו חלק משמעותי בתהליך הפיתוח של המוצר והתאמתו לקהל היעד). הטכנולוגיה קיימת, אך תוכן המותאם לילדים עדיין לא היה קיים. כשילד מספר להוריו מה למד ורואה את תגובתם ואת הערכה שהם רוכשים לידע שרכש אז הוא רוצה ללמוד עוד. הניצוץ בעיני ילד סקרן שמגלה דברים חדשים ואז משתף את הסביבה שלו בהם מעצימה אותו, מעלה את הביטחון העצמי שלו וגורמת לו לחזור ולחקור עוד.

 

אבל אי אפשר להצליח בלי

להנות ולאהוב את מה שעושים. צוות מנצח, שתומך ברגעי משבר ושם בשביל לחגוג הצלחות קטנות, שמאמין ודבק במטרה ושכיף לעבוד יחדיו.

 

רצינו לומר תודה

קודם כל לילדים הסקרנים באשר הם, ולהורים של הילדים הסקרנים שמבינים שיש לפתח את הסקרנות ומשקיעים בילדים שלהם. לכל מי שמאמין בנו, שתומך, מפרגן ועוזר. סטארט אפ זה כמו רכבת הרים, חגורת הבטיחות שדואגת שלא נעוף היא המנטורים והיועצים שמלווים אותנו, תומכים מייעצים מקשרים, מפרגנים ובעיקר שם תמיד. וכמובן לילדים שלנו שבזכותם הכל התחיל.

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

נהיה המקום שאליו הולכים בשביל לדעת. נספק תכנים עשירים לילדים שלכם במגוון נושאים חדשים ובפלטפורמות חדשות!

 

כדאי לעקוב אחרינו

כי בשקט בשקט, בלי שתשימו לב, נעזור לילדים שלכם לדעת יותר :-)

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

להורדת ויקידס: באנדרואיד ובאפ-סטור

אתם מוזמנים לעקוב אחרי ויקידס בטוויטר, ובפייסבוק.

נשמח לקבל הארות / הערות/ כמה הילדים שלכם נהנים: [email protected]

אתר: https://www.kidkedoo.com

תגובות

1. ליאור ב. | 20 ספטמבר 2016

מצוין ומומלץ

בשימוש עוד מימיו הראשונים ומאז רק משתפר - עשוי טוב ומדויק, קולע בדיוק לקהל היעד, ללא יומרנות, מאפשר להרחיב אופקים "בגובה העיניים". מומלץ, בעיקר ע"י שני ילדיי הסקרנים.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.