21 אוגוסט 2017 | ד"ר חגית פרי
המנהלים החדשים של עידן ה-BIG DATA

הניהול החדש מאופיין בסינרגיה בין מנהלים מומחים לניהול מבוסס BIG DATA ובין מערכות דיגיטליות שמאפשרות חיזוי, תמיכה בקבלת החלטות ואוטומציה של תחומים רבים. כל זאת בקצב מהיר תוך ביצוע יעיל ודיוק גבוה. מנהלים מכל התחומים הכוללים שיווק, מימון, תפעול ואחרים מחויבים לבנות ולנהל מערכות שמאפשרות לקדם את הארגונים שלהם באופן יעיל ואפקטיבי, תוך כדי חיסכון עלויות.

הניהול החדש מאופיין בסינרגיה בין מנהלים מומחים לניהול מבוסס BIG DATA ובין מערכות דיגיטליות שמאפשרות חיזוי, תמיכה בקבלת החלטות ואוטומציה של תחומים רבים. כל זאת בקצב מהיר תוך ביצוע יעיל ודיוק גבוה. מנהלים מכל התחומים הכוללים שיווק, מימון, תפעול ואחרים מחויבים לבנות ולנהל מערכות שמאפשרות לקדם את הארגונים שלהם באופן יעיל ואפקטיבי, תוך כדי חיסכון עלויות.

 

ביולי 2017 ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד חברת אמזון, עקף את ביל גייטס והוגדר כאיש העשיר בעולם. עד לפני כ-15 שנים אמזון שהחלה כחנות אינטרנטית למכירת ספרים הייתה בתחרות מתמדת עם חנויות אונליין אחרות ואף לא הייתה רווחית, אך כבר בתחילת שנות ה-2000 צפה בזוס את השינויים העתידיים בעידן המידע ובעוד שחנויות שיווקו את מוצריהן בדרכים מסורתיות, אמזון נוהלה תוך ניצול יכולות ה-BIG DATA. הודות לכך הפכה אמזון ליעילה יותר בגיוס לקוחות, שימורם ופיתוחם.

אמזון השתמשה בשיטות אוטומטיות שאפשרו לה לצמוח ללא תלות בכוח אדם, תוך יעילות ודיוק יחד עם חיסכון משמעותי בעלויות. האסטרטגיה הזאת, שנים לא רבות אחרי, הביאה אותה להיות חברת הענק שהיא היום.

 

אמזון היא דוגמה אידיאלית לאופן שבו חברות משתנות על מנת להתאים עצמן לעידן הנוכחי. היקף המידע שארגונים יכולים לאסוף על לקוחותיהם הוא עצום. טכנולוגיות, דוגמת הענן ומערכות למידה בעלות יכולות בינה מלאכותית מבוססות BIG DATA, מספקות אפשרויות חדשניות ליזמים ומנהלים לפתח יתרון תחרותי ועסקי עצום. אולם השאלה היא איך עושים את זה נכון. כיצד מתמודדים עם הכמות האדירה של הנתונים, איך מסיקים מהם מסקנות אפקטיביות, ואילו פעולות הכרחיות על מנת להביא את הארגון לרווחיות מקסימלית. והשאלה הממוקדת יותר היא - האם אתם מוכנים למהפכת המידע שהביאו עמן טכנולוגיות אלה? האם יש בידיכם את הידע הנדרש כדי לדעת למצוא ולהוציא את המיטב מהמידע שחשוב לארגון אליו אתם שייכים או שאותו אתם משרתים כיועצים או יזמים?

 

 

 

אחת התובנות החשובות על עתיד התעסוקה בעידן החדש היא כי ערך המנהלים והעובדים לא נמצא בידע שלהם אלא ביכולת לפתח תהליכים, שירותים, מוצרים קיימים או חדשים ולאפיין מערכות שישתמשו בנתונים כדי לשפר אותם. דוגמות רלוונטיות הן תהליכי שירות לקוחות, ניהול חשבונאי, מוצרי השקעות, ניתוח וניהול קמפיינים, ייעול התפעול והייצור ועוד.

 

היתרון של מנהלים מומחי BIG-DATA הוא שהם יכולים לבקש מידע שלא קיים במערכות שלהם ובכך לייצר יתרון תחרותי לארגון. באמזון, לדוגמה, המנהלים בכל התחומים ממשיכים לחזק את היתרון התחרותי של החברה בדרך זו, לעומת מתחריהם שהרבה מהם פשטו רגל או נמצאים בסכנת פשיטת רגל בימים אלו.

 

 

היכולות הקשורות למהפכת ה-BIG DATA משנות אסכולות ניהול ומעמידות אתגרים חדשים כמעט בכל תחום.

בניהול השיווק והלקוחות, הדוגמה על אמזון הציגה את אחת הדרישות החשובות מהמנהלים, שהוא אפיון וניהול מערכות אוטומטיות שיכירו את הלקוחות על סמך הנתונים הנאספים ובהתאם לכך ידעו להתאים באופן אישי מוצרים וקמפיינים לגיוס, לפיתוח ולשימור לקוחות.

 

בתעשיית הבנקאות והפיננסיים מנהלים משתמשים במערכות החיזוי והאופטימיזציה החדשניות (FINTECH) לקבלת החלטות בבחירת אפיקי השקעה המשרתים בו זמנית את הלקוח ואת הבנק, לזיהוי שיטות שיווק ומסרים המתאימים להגדלת היקף הלקוחות ולניבוי נטישת לקוחות (תחום ה-CRM ומערכות ההמלצה). המערכות החדשניות מסייעות בשאלות אלה על סמך מידע שנאסף על פעולותיהם של הלקוחות בבנק ועל סמך מידע נוסף מהרשתות החברתיות והתקשורת.

 

בחברות ביטוח ותקשורת, רשתות קמעונאיות, חברות מוצרים ושירותים, מערכות ציבוריות ועוד משתמשים בכלי בינה מלאכותית שמספקים ניתוח של מידע רב וחיזוי בעל דיוק טוב יותר מאי פעם.

 

בתחומי ניהול האופרציה, הייצור, ושרשרת האספקה חלים שינויים משמעותיים מאוד.

 

80% ממניות חברת נטפים נמכרו באוגוסט האחרון ב-1.5 מיליארד דולר במכפיל שמשקף פוטנציאל גדול לחברה. בצינורות שהחברה פורסת ברחבי העולם מותקנים סנסורים שבודקים ומווסתים את כמויות המים, אך הם גם אוספים מידע רב שמאפשר לנטפים, בין היתר, באיתור בעיות ומציאת פתרונות מבעוד מועד. כמות הנתונים שהסנסורים אוספים היא עצומה. בעבר לא היה אפשר לאגור את כמות הנתונים או לעבד אותם. בימינו אפשר, ולכן זה נותן למנהלים אפשרויות חדשות כפי שתוארו פה. זוהי דוגמה בסיסית למערכת מבוססת בינה מלאכותית ו-IOT בתחום ניהול האופרציה שלה השפעה בשווי של מיליוני דולרים לנטפים ולחברות שמשתמשות במוצרי החברה.

 

אפילו מערכות הבריאות והתחום המשפטי משתנים לחלוטין כחלק ממהפכת ה-BIG DATA. בבריאות, מערכות חדשניות יאפשרו התאמה טובה יותר מאי פעם בין החולה לטיפול לו הוא נזקק תוך מזעור טעויות רפואיות. דוגמה נוספת היא יכולות זיהוי גידולים בסריקות שעין אנושית לא יכולה לזהות. תחום זה עדיין בחיתוליו אך צפוי להתפתח מאוד.

עבור עורכי הדין והתחום המשפטי, יכולות ניתוח ועיבוד טקסטים אוטומטיים (NLP) מאפשרות מציאת ראיות במסמכים באופן אוטומטי ובנוסף אלגוריתמים חדשניים מאפשרים סיכום של מאות מסמכים משפטיים בזמן קצר. אלו, כמובן, עומדים לשנות את העולם המשפטי ללא היכר ובהתאם גם את אופי העבודה בו.

 

 

תואר MBA בהתמחות ניהול מבוסס BIG DATA בבינתחומי הרצליה מכשיר מנהלים, יזמים, ויועצים מכל תחומי הניהול והארגונים לפתרון אתגרים אסטרטגיים ולשיפור תהליכים ואתגרים ניהוליים בדרכים אפקטיביות, באמצעות עבודה מעשית על שאלות עסקיות ופתרונן באמצעות נתוני ה-BIG DATA והמודלים הקיימים בתחום החיזוי ואופטימיזציה מבוססי Machine Learning.

 

היתרון והדגש בהתמחות ניהול מבוסס BIG DATA הוא הפרקטיקום המעשי והחיבור ההדוק למנהלים בכירים בחברות המובילות בישראל ובעולם.

 

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן

תגובות

1. רועי | 21 אוגוסט 2017

דוגמאות מצויינות

עושה סדר ומדגיש את החשיבות של מנהלים שמבינים בתחום. מתכוון להפיץ בעבודה


2. נילי | 20 אוגוסט 2017

יפה

הפרספקטיבה של הניהול ממש חשובה ומרעננת


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.