18 מאי 2014 | מערכת StartIsrael
חצי מיליון דולר מחפשים את ממציא גאדג'ט המחשוב הלביש הבא

אינטל תעניק סיוע טכני, מנטורים ופרסים בשווי 1.3 מיליון דולר למפתחי תוכנה וחומרה ישראלים

אינטל קוראת ליזמי טכנולוגיה ומפתחי תוכנה וחומרה מישראל להשתתף בתחרות עולמית בתחום המחשוב הלביש. מסלול הפיתוח (Development) בתחרות Make It Wearable נפתחה השבוע, ובמסגרתה מחפשת אינטל את הרעיון המבריק ובר הביצוע לתוכנה או התקן טכנולוגי שניתן ללבוש אותו או לשלב בפריטי לבוש. אינטל תעניק לזוכים בתחרות פרסים בשווי 1.3 מיליון דולר.

 

התחרות הבינלאומית, המתקיימת במקביל בעשרות מדינות נוספות, תכלול שלושה סיבובים. 40 הרעיונות הטובים ביותר יעלו מהסיבוב הראשון לשני (חצי הגמר) ועשרת הרעיונות הטובים בעולם יעלו לסיבוב הגמר שמתוכו ייבחרו שלושה זוכים. עשרת הפיינליסטים יקבלו 50 אלף דולר כל אחד. משתתף או משתתפים שהרעיון שלהם יגיע למקום השלישי יקבל 100 אלף דולר; הפרס למקום השני הוא 200 אלף דולר והפרס לזוכה הוא חצי מיליון דולר.

 

כדי להיכנס לתחרות אינטל מבקשת מהיזמים בשלב הראשון לשלוח קטע וידאו (Pitch Video) המציג את הרעיון היצירתי. הרעיון ייבחן על ידי שופטים לפי מדד יצירתיות, ישימות ופוטנציאל. המשתתפים שיעפילו לשלב חצי הגמר והלאה יזכו לסיוע טכני וייעוץ ממנטורים של אינטל כדי להפוך את הרעיון שלהם למוצר ולגבש עבורו תוכנית עסקית.

 

 

אינטל מתעניינת בתחום המחשוב הלביש ומחפשת רעיונות להזניק את הענף קדימה. בתערוכת CES האחרונה הציג מנכ"ל אינטל העולמית, בריאן קרזניץ', עיצוב חדש של אוזניות חכמות שאינטל פיתחה, המספקות מידע ביומטרי ונתונים המסייעים בשיפור הכושר הגופני. האוזניות יספקו שמע סטריאו ויעקבו אחר קצב הלב והדופק בשעה שהאפליקציות בטלפון של המשתמש ימדדו את המרחק שגמע ואת מספר הקלוריות שנשרפו.

 

בנוסף פיתחה אינטל מוצר למערכת משולבת של אוזניות ומיקרופון המוכנה לפעולה מיידית. המערכת משתלבת בטכנולוגיות קיימות של סייענים אישיים על מנת להפוך את חוויית השימוש לנוחה, טבעית ואינטואיטיבית יותר. ההתקן עושה שימוש בטכנולוגיית זיהוי קול של Sensory Inc ונמצאת בקשב מתמיד.

 

כדי לתמוך בפיתוחים כגון אלה הכריז קרזניץ' גם עלIntel Edison  - מחשב חדש המבוסס על טכנולוגיית קווארק של אינטל ומאוחסן במארז דמוי כרטיסSD , עם יכולות מובנות של תקשורת אלחוטית ותמיכה במספר מערכות הפעלה. אדיסון יאפשר ליזמים ומפתחים לעצב מוצרים חדשניים, לבישים וזעירים, בעלי יכולת מחשוב מתקדמת.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.